Mijn kinderen (11 en 13) willen graag samen naar de nieuwe Barbiefilm, hartstikke leuk, vanaf 9 jaar zie ik staan bij leeftijdscategorie. Moet kunnen, dacht ik ... Maar, nu zocht ik even wat op over de film en zie dat je in België tot 13 jaar onder begeleiding van je ouders heen kunt, anders niet. Oké dan, I am confused Wat is nu wijsheid? Zijn er moeders die deze film al gezien hebben, of kinderen van??
Ik lees veel dat het niet echt een kinderfilm is. 11 en 13 zal vast geen probleem zijn, maar ik ga er niet heen met m’n (bijna) 9 jarige dochter.
Waarom een grensgevalletje? Mijn dochter (bijna 9 jaar) wil de film erg graag zien. Voor haar zou het natuurlijk erg leuk zijn als de film voor haar leeftijd geschikt is.... Ik zou het niet erg vinden als de film toch niet geschikt is voor haar leeftijd....haha!
In welk opzicht? Ben nu toch wel benieuwd. Ze gaan wel vaker met z'n tweeën naar de bioscoop, dus het is ook zeker niet de bedoeling dat ik mee ga, haha, maar wil wel een beetje weten waar ik ze heen stuur.
Hij gaat dan wel over kinderspeelgoed, maar nieuwe 'Barbie'-film is enkel voor 13 jaar en ouder FILMDe leeftijdsclassificatie voor de nieuwe ‘Barbie-film’ is bekend gemaakt. Ondanks dat de film over ‘kinderspeelgoed' gaat, blijkt de film toch niet geschikt voor kinderen onder de 13 jaar. IV 15-06-23, 16:23Bron: Screen Rant De classificatie die de film krijgt is ‘PG-13', wat staat voor ‘Parental Guidance’, of ouderlijk toezicht voor kinderen jonger dan 13. De film zou deze leeftijdsclassificatie krijgen door ‘suggestieve verwijzingen’ en ‘grof taalgebruik’. De film volgt Barbie, gespeeld door Margot Robbie en Ken, gespeeld door Ryan Gosling, wanneer ze uit ‘Barbieland’ worden gezet. Ze gaan samen op avontuur in de echte wereld. De trailer ziet er misschien door de hoeveelheid roze en kinderlijke sfeer braafjes uit, de inhoud is dat al een pak minder. Zo zijn er suggestieve scènes en wordt er taal gebruikt die niet voor kinderoortjes bestemd zijn. Bijvoorbeeld: één van Barbie’s vriendinnen kijkt onder de rok van Barbie om te kijken of ze wel of niet geslachtsdelen heeft. En ook Barbie zelf begint meer niet-kindvriendelijke trekken te vertonen, hoe langer ze in de ‘echte’ wereld vertoeft. Net die onderliggende tegenstrijd en volwassen thema’s maken dat de film meer gericht is op een volwassen publiek en de ‘PG-13'-classificatie kan verklaren.
Ik hoorde van een collega die is geweest dat het absoluut geen kinderfilm is. Zij vond hem wel heel grappig..
M'n twijfels waren dus toch wel terecht Maar het probleem heeft zichzelf al opgelost! Jongste wil toch liever naar de Zoveelste Grote Slijmfilm die momenteel in de bioscoop draait, dus daar gaan ze nu heen
Ben net naar deze film geweest en dit heb ik niet gezien. Wel op het eind dat ze naar de gynaecoloog ging Mijn jongste wilde graag, ik vond 'm stiekem best leuk en grappig. Maar zeker niet voor 9 jarigen, het is ook geen gewone barbie film.
Dit, ik snap wel dat mn oudste hem niet zo leuk vond, het zijn echt volwassen grapjes. Ik vond hem wel hilarisch. M’n jongste zou er niks van snappen.
G had m gezien als aankondiging maar wilde niet (gelukkig). De film Elementals is wel leuk mocht je om t hand zitten.
Mijn oudste dochter ( 17) is er geweest met 2 vriendinnen en de film is echt niet geschikt voor jonge kinderen. Bobbel in de broek, aftrekken en humor die helemaal niet leuk is voor jonge kinderen. Zo blij dat ik niet met mijn 10 jarige ben geweest. Die had er niks van begrepen en er niks aan gevonden.
Ben benieuwd, mijn dochter (12 jaar) gaat er vrijdag heen met een kinderfeestje van een vriendinnetje.