Hallo, Mijn dochtertje wordt helemaal rustig als zij voor de tv zit. Ze zit dan bij ons op schoot en de tv staat dan aan. Ze zit dat helemaal in trance ernaar te kijken en kan zo rustig 30 min zo blijven zitten. Op zich wel lekker, maar het lijkt me niet echt de bedoeling. Herkennen jullie dit?
Ja hoor...Hier net zo 1. Tygho kon al snel heel kalm worden van de televisie. En nu nog steeds vindtie het heerlijk om lekker op de bank te hangen en televisie te kijken. Af en toe trek ik maar gewoon de stekker eruit zodat het even niet kan(Hij kan em zelf aanzetten) en hij even gewoon gaat spelen.
Ja, ik heb 2 verschillende ervaringen daarmee: 1- de dochter van een vriendinnetje: haar baby heeft het niet meer afgeleerd en is helemaal tv gek! 2- mijn zoontje: hoe ouder hij werd, hoe minder interessant hij het vond. Hij kijkt hooguit 1 minuut en is dan weer bezig met andere dingen. Moet zeggen dat ik de tv nu alleen 's avonds net voorat hij gaat slapen aanzet. Dan is hij moe en kijkt vanaf mijn schoot.
bij ons was de oudste ook al heel vroeg gek van de televisie, en nu nog , als ik haar laat zitten hangt ze er echt de hele dag voor.. De jongste heeft er echt geen geduld voor... maar tegenwoordig zijn de tubbies wel leuk, en met een schaaltje chips gaat het ook goed. Maar gelukkig is ze meer van het buitenspelen
Mijn dochter heeft de eerste weken van haar leven heel wat uurtjes tv gezien - ze sliep s nachts niet.. en om het vol te houden ging m'n man dan maar Lord of the rings liggen kijken op de bank. M'n dochter lag in zijn armen, of in de wipstoel, zo gedraait met haar bolletje dat ze wat kon zien van de beelden. Hoe we haar ook neerzette... Toen ze wel eenmaal sliep, hebben we de tv een tijdje gebruikt onder het eten. Want het was altijd brullen onder het eten. Hoe laat we ook aan tafel gingen, nooit konden we rustig zitten. Dus toen hebben we haar een tijdje onder etenstijd in de wipper voor de tv gezet. En dan was het goed. Als ze eenmaal ouder worden en meer dingen vinden om zich te vermaken, heb je de tv minder 'nodig' heb ik gemerkt . Gelukkig... Hoewel ze hier wel helemaal fan is van WaWa tegenwoordig .. echt erg... ze pakt smorgens de afstandbediening van de bank, gaat lekker zitten en richt op de tv en geeft hem dan met een vragende blik aan mij.... Praten doet ze nog niet, maar de boodschap is heel duidelijk... . Ach ja, overdag in 2 of 3 etappes een uurtje WaWa kan ook geen kwaad... ze leert er nu de dierengeluiden van, erg schattig.
mijn meisje vindt de TV ook reuze interessant, eigenlijk al vanaf dat ze een week of 3 was... wat wil je nog meer, kleuren, licht en beweging.... af en toe zet ik haar nu ook bewust voor de TV als ik echt even niet weet wat ze wil
Julian kan ook geboeid naar de bewegende beelden en kleuren kijken, ik laat hem maar...kan ik tenminste lekker met hem knuffelen!!
Ja, Vicky vind baby tv geweldig. Maar ze heeft wel haar voorkeuren qua filmpjes die voorbij komen. Is er iets bezig waar ze niets aan vindt dan kijkt ze ook niet. Zit ze in haar wipper dan moet ik haar eruit halen, en zit ze in de box dan gaat ze spelen. Ze kan sinds een paar dagen goed zitten, en dus goed over de rand van de box kijken, dus als ze zitten aan het oefenen is dan wissel ik de tv af met de babygym die op pootjes kan.
Mijn zoon vind de Tv ook altijd mooi, al vanaf een week of 8. Zelfs het RTL nieuws 's ochtends is een feest haha. Vooral de file informatie als ze die hele rij auto's laten zijn, dan is hij door het dolle heen haha. En als ze afsluiten en ons een fijne dag wensen dan zwaait hij altijd. Ik denk wel eens: ik moet er een filmpje van maken en dan opsturen naar het Rtl Nieuws haha, tis altijd zo mooi om te zien hoe mijn zoon er op reageert.
Mijn zoontjes kijken ook bijna geen TV. Ze zijn nu net 1 jaar maar hebben misschien hooguit 2 uur TV gekeken in hun kleine leventje. Het intresseert ze blijkbaar niet echt....
jamie was ook al heel vroeg. ik heb er nooit problemen mee gehad. bij ons staat de tv heel de dag aan. meestal op studio 100. speciale kinderzende met alleen maar liedjes vn plop, k3, pietpiraat, samson,... hij kijkt niet echt. af en toe als er een leuk liedje is gaat hij voor tv staan dansen ik vind tv aan gewoon gezellig, beetje achtergrond muziek.
hier ook een tv kijker , al vanaf het begin vondt ze tv helemaal geweldig ! hier staat op nummer 1 , toch baby tv en nederland 1 en 3 vooral de liedjes vindt ze leuk , dansen !!! over 10 daagjes wordt esmee 1 jaar !!!
Ik vind het wel erg vroeg hoor.. je kunt vast ook andere dingen vinden waar je kindje van geniet! Jong geleerd is oud gedaan.. maar goed, dat is mijn mening.
Hier geen tv. Ik vind dit persoonlijk niet goed om nu al tv te kijken. Veel te veel prikkels. De tv staat uit als Thijs beneden is.
Hier eentje die helemaal in trance is met reclame. denk dat ik de zenders maar is vraag of ze een dvd willen maken met alleen maar reclame.