voeding rond 3 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bezorgdepapa, 8 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezorgdepapa

15 mrt 2007
    26
    0
    0
    We hebben een kleine vraag over de voeding van onze zoon van 3 maanden.

We zijn met onze kleine overgestapt van 50% Friso comfort en 50% Friso standaard naar 100% friso standaard. DIt is eigenlijk heel goed gegaan. Voor heen gaven we eerst ongeveer 10 minuten met de nummer 2 speen van Avent en dan omdat de melk wat dikker is en hij moe begint te worden de rest met de 3 standen speen van Avent op stand 1. Hier dronk hij ongeveer 170.

Op dit moment bieden we hem 200ml aan met de nummer 2 speen van Avent. Maar hier drinkt hij eigenlijk maar 150 tot 160 met af en toe een uitschieter naar 180. Aangezien hij ook alweer iets ouder is, hij is nu 3 maanden, was mijn gedachte dat hij dan meer zou gaan drinken in plaats van minder. Zou het een optie zijn om naar de nummer 3 speen van Avent over te stappen?

Hoeveel mogen baby's eigenlijk drinken bij 3 maanden? Hij woog vorige week 5kg.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt allemaal!

2. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hallo Bezorgde Papa,

Misschien even bellen naar het consultatiebureau? Toen mijn zoontje Koen 3 maanden was kreeg ie 180 cc water + 6 schepjes (friso standaard) en dat dronk ie altijd leeg.
    Als je zoontje niet meer dan 160 cc wil drinken zou ik denken dat ie er genoeg aan heeft maar ja.... ben natuurlijk geen deskundige dus bel even naar het CB en die weten er alles van.

Succes!

Gr Otje

3. marianne

marianne Actief lid

13 mrt 2006
    128
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 3 1/2 maand oud en krijgt 180 cc per voeding. Hij weegt nu 5950 gram. Ze mogen ongeveer 150 cc per kilogram hebben, maar ze geven zelf wel aan wanneer ze genoeg hebben. Zelf denk ik dat je beter 180 cc kan proberen ipv 200 cc....kijk eens of dat werkt. Als dat niet werkt kan je altijd nog overstappen op een andere speen. Nogmaals, geef eerst maar eens 180 cc!

Succes ermee!

4. bezorgdepapa

15 mrt 2007
    26
    0
    0
    Bedankt voor de reacties alvast. We geven eigenlijk ook 180cc. Maar bij het maken van 180cc krijg je 200cc doordat je er het poeder bij doet. Zodoende.

Maar toch vind ik het vreemd dat hij voorheen 180 bijna altijd op dronk en nu nog maar 150-160cc drinkt. Terwijl hij wel flink gegroeid is.

5. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hoi,
    mijn zoontje heeft dat de laatste tijd ook. Die krijgt 5 flessen van 180 cc water en dan nog de voeding. Deze drinkt hij de laatste week ook minder goed leeg. Zolang hij het verder goed doet laat ik het zo.
    Qua stand op de speen zou ik het gewoon even uitproberen. Goed kijken of het te lang duurt voor je zoontje of dat hij echt niks meer op kan.

6. bive

bive Actief lid

26 apr 2007
    177
    0
    0
    mijn dochter dronk rond de 140-165 cc toen ze drie maanden was. Veel minder dus. Ook groeide ze hier gewoon heel goed op. Ik kreeg er niet meer in, dus was het kennerlijk voldoende voor haar. Ze woog toen rond de 5 kilo
    groetjes Bianca

Deel Deze Pagina