bonkend hoofd

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by mamavanchristy, May 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanchristy

Sep 15, 2008
    61
    0
    0
    Hallo verloskundigen,

ik had even een vraagje. Ik ben nu ruim 20 weken zwanger en ik merk steeds vaker dat wanneer ik me inspan dat ik een bonkend hoofd krijg. Ik heb niet echt hoofdpijn erbij maar het bonkt helemaal en dat zie ik ook in mijn gezichtsveld, van die zwartige vlekjes als er weer een 'bonk' komt zeg maar.
    Mijn onderdruk is bij de vk telkens 60.
    Als ik de trap af loop krijg ik soms ook even een lichtstreep in mijn gezichtsveld, dit is dan bij de beweging als ik een trede omlaag stap. Hierna is het weer weg, maar als ik dezelfde beweging dan weer maak verschijnt die streep soms weer. Soms ook niet.
    Hoort dit bij de zwangerschap of moet ik hiermee naar de dokter?
    Heb ook wel eens een piep in mijn oor.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Mamavanchristy,

ik denk dat je last hebt van een lage bloeddruk. In de zwangerschap kun je namelijk ook vaak bloeddrukdalingen hebben. Dan wordt het zwart voor je ogen of inderdaad en lichtflits en voel je even alsof je zweeft. Een drukkend gevoel in je hoofd hoort daar naar mijn idee niet echt bij. Je kunt er voor de zekerheid mee langs de HA gaan, maar ik denk niet dat ie veel vor je kan doen. Zorg er voor dat je de hele dag door drinkt en kleine beetjes eet, zodat je vaatvulling optimaal is en je in ieder geval geen last hebt van ook nog suikerdips.

Groetjes Brigitte

Share This Page