Natte voeten op school

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Amarens, 21 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier gaan de gymkleren na gymmen mee naar huis en de dag erna weer mee naar school, dus er is altijd schone gymkleding op school. Ze gymmen 3x per week en op dagen dat het flink regent, gaan ze ook met gymschoenen naar de gymzaal - ze moeten dus altijd hun gymspullen op school hebben.

olleke vindt dit leuk.
  2. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.850
    4.104
    113
    Ah oké, wel frisse kleren dan gelukkig. Bij ons nemen ze het mee op de dag dat ze gym hebben 2x per week. Bij ons gaan ze dan in de was, maar wil niet weten bij hoeveel mensen dat gerust een week (of langer) in de tas blijft.
    Mijn oudste van nu 11 zweet al een tijd echt heel erg met sporten, dan wil je niet nog een keer dat shirt aan;)

3. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Die van mij vergeten regelmatig hun gymkleren mee naar huis te nemen en daar zijn ze vast niet de enige in. Zij moeten er in gymmen, ik niet. Ik was het als ze het meebrengen, simpel. En ik wijs ze er telkens weer op. Ging bij mij vroeger niet anders hoor en ik leef ook nog.

Saartje33, Neuzeke en Gewooniemand vinden dit leuk.
  4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik zou er zelf niks mee doen.

En van natte sokken/schoenen wordt je echt niet ziek hoor:)
    Ziek wordt je van een virus of bacterie.
    Wacht maar af wanneer ze naar de hogere school gaan en regenbroeken weigeren aan te trekken omdat het niet stoer js:roflmao:
    Been there, done it:oops:
    Uren lang met een volledig natte broek, sokken en schoenen rondlopen. De halve klas. Goed voor de weerstand;)

chrystel73, Zxcvb en Jessi79 vinden dit leuk.
  5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mee eens!
    Als dit een op zichzelf staande gebeurtenis is, dan valt het allemaal best mee toch.
    Ik heb eerder het idee dat je er moeite mee hebt dat je zoon niet gehoord is in deze kwestie.
    Ook daar zou ik niet te zwaar aan tillen als het een keertje gebeurt.
    Als er sprake is van structurele gebeurtenissen op dit gebied zou ik er wel wat mee doen.

Neuzeke en Madeliefke vinden dit leuk.
  6. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ja ook, grensgevalletje pesten. Betreffende jongen doet het al te graag en bij meerdere kinderen en de juf doet niks. Ik vind dat het op zn minst besproken moet worden in de groep, hoe gaan wij met elkaar om. Maar ik ga vandaag samen met zoon een bericht sturen, kijken wat ze over zegt. Het probleem wordt uiteraard vanzelf opgelost als de plas opdroogt maar dat kan nog even duren want ik begrijp dat de afvoer verstopt is.

Anakin vindt dit leuk.
  7. biseco

biseco Actief lid

5 apr 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    Ik denk dat dit vooral je irritatie is over het pesten en expres iemand in een plas duwen. Denk dat je dit bij juf moet aangeven. En niet zozeer dat hij met natte spullen heeft gelopen. Hij had had zelf ook met vrienden in een plas kunnen gaan staan springen of met vrienden er over heen springen. Ja en soms spring je wel eens niet ver genoeg. Heb dat genoeg gezien op het schoolplein

8. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Even vanuit de andere kant... Wie zegt dat de juf niks doet? Kinderen en ouders zien lang niet alles wat leerkrachten doen met kinderen die dit gedrag vertonen.

Neuzeke, Madeliefke en bunchy vinden dit leuk.
  9. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    naar mijn weten ook niet ziek van kou toch? Er moet altijd een virus bij komen kijken volgens mij...

10. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    precies! Zo sta ik er ook in..

11. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Mijn zoon loopt vrijwel het hele jaar in korte broek en meestal alleen een hoody aan.
    Bij regen trekt hij weleens zijn winterjas aan, maar meestal hangt hij op de kapstok...

En hij is dus vrijwel nooit ziek of verkouden, maar hij wordt af en toe gek van de reacties van andere mensen.

12. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Huh. Maar net zei je nog dat je zoon niet wist wie er geduwd had?

Ik zou juf een berichtje sturen en afspraken maken met je zoon hierover

Neuzeke vindt dit leuk.
  13. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.049
    14.749
    113
    Vrouw
    Eerst wist je niet wie het gedaan heeft en nu is het de pester?

Ik denk dat dat jou het meeste dwars zit. Of niet?
    Mijn zoon is ook 9. Ik denk dat ik echt verbaasd zou zijn als hij of zijn juf onder schooltijd zou bellen om droge kleding. Ik zou dan denk ik wel een droog stelletje gaan brengen, omdat het blijkbaar te erg is om in te blijven lopen. Maar zou het niet verwacht hebben.
    Ik denk dat de juf niet in de gaten heeft gehad hoe nat zijn kousen en schoenen dan zijn geweest. Broek is natuurlijk goed zichtbaar, maar schoenen niet altijd.
    Ik zou aan mijn zoon gevraagd hebben waarom hij zijn kousen en schoenen dan niet uitgedaan heeft. Thuis loopt hij ook altijd op blote voeten, dat kan dan op school ook wel een keer.

Vorige week was mijn zoon aan het spelen met vriendjes. Toen het heel hard ging regenen. Omdat hij niet naar huis kwam dacht ik dat hij bij een vriendje binnenzat. Tot hij aan het eind van de middag druipnat thuis kwam. Nee hoor mam, ik ben gewoon blijven spelen:roflmao:

14. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik vroeg me inderdaad ook al af waarom hij zijn sokken en schoenen niet uitgetrokken heeft. En dan op de verwarming.
    Dan was het de juf ook beter opgevallen en had je zoon misschien sokken kunnen regelen op school. In gevonden voorwerpen bak zit altijd wel wat.

15. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Hij loopt niet graag op blote voeten sinds zijn schoenen gestolen waren en hij op blote voeten naar huis moest, vindt hij het niks.
    Maar ik heb de juf ondertussen gesproken, er waren blijkbaar meer klachten want de school heeft de plas per direct droog gelegd.
    Voor degenen die zich afvragen hoe het gegaan is met het duwen, het was in zijn rug gedaan dus hij heeft het niet goed kunnen zien, echter is het altijd dezelfde die het doet en ook bij andere kinderen, de juf begon ook gelijk daarover dus het is niet heel ingewikkeld om dit te kunnen weten.

16. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik hoop dat ze de echte oorzaak van het probleem aanpakken, de pester in plaats van de plas.
    Want is het niet de plas dan is er wel weer wat anders straks.

Syane en Amarens vinden dit leuk.
  17. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Daar heb je helemaal gelijk in! Gisteren heeft deze jongen tijdens gymles met spullen gegooid (boeken, pennen, potloden) zodanig dat de les stilgelegd was, de gymjuf had het totaal niet onder controle en mijn zoon heeft een potlood in zijn oog gekregen (gelukkig ging het net goed maar ik vind het behoorlijk gevaarlijk worden). Maar ja als buitenstanders weten wij niet hoe en wat de school daartegen doet.

18. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Je bent geen buitenstaander, je bent een ouder. Als het om pesten gaat kun je kijken of de school een pestprotocol heeft en of ze deze ook volgen.

19. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Wij hebben ondertussen een mail gestuurd waarin wij aangeven verbaasd te zijn over de gang van zaken. Mijn zoon wordt overigens niet direct gepest, er zijn gewoon kinderen in zijn groep die zn beetje iedereen pesten (gymkleding in de wc gooien, scheldwoorden op tafels schrijven, duwen, gooien met spullen). De juf lijkt controle te verliezen. Daarom hebben wij om een opheldering gevraagd.

20. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.049
    14.749
    113
    Vrouw
    Oei dat klinkt als een niet fijne klas. (Netjes gezegd)
    Goed dat je aan de bel trekt, want dit vind ik echt geen leuke geintjes. Hier moet echt wat gedaan worden voor het nog erger wordt.

Sterkte daarmee, want het geeft een hoop onrust lijkt me.

Amarens vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina