pfff mijn schoonzusje (20 jaar) belde net dat ze opgelicht is door natuals. Ze hadden haar gebeld, en gevraagd of ze een proefpakketje wou, en heeft toen ja gezegd. Nu hebben ze 15,90 van der rekening afgehaald. Als je gaat googelen op natuals staat heel radar enzo er mee vol. Heb gezegd dat ze het geld terug moet laten boeken en aagifte moet doen maar wat nu? Lees overal dat zze incasso op je afsturen
Ik ben bang dat ze moet betalen ervoor... Vooral omdat ze zelf aangegeven heeft dat ze akkoord is gegaan en dus ook haar rekeningnummer doorgegeven heeft! Misschien kan ze het nog schriftelijk annuleren? Is toch wettelijk bepaald dat je binnen 8 werkdagen kan annuleren? (zoiets staat me bij, kan het ook mis hebben!)
Ik zou er no way mee akkoord gaan. Als je het hebt over een 'proefpakketje' mag je er vanuit gaan dat men het heeft over een gratis monster van een product, waaraan geen kosten verbonden zijn. Mocht dat wel zou zijn is het niet meer dan redelijk dat ze je hierop wijzen. En dat hebben ze niet gedaan, begrijp ik uit je verhaal. Ik zou het geld terug laten boeken en een brief op hoge poten sturen dat ze me door het een proefpakketje te noemen opzettelijk misleid hebben. En trouwens, zo maar geld van iemands rekening afhalen mag ook niet! Het zou toch ook idioot zijn, stel je loopt in de supermarkt. Daar wordt je gevraagd of je een nieuwe erwtensoep wil proberen door zo'n mevrouw in een kraampje. Dat wil je wel, maar als je bij de kassa komt moet je opeens 3 betalen voor die soep. Slaat nergens op. Niet mee akkoord gaan hoor! En laat ze maar een incassobureau inschakelen. Die kunnen behalve een grote mond opzetten weinig. Zeker niet als jij een (naar mijn mening) terecht verweer hebt tegen die vordering.
nou goed ik heb net het hele verhaal gehoord. Ze werd in juni gebeld en gevraagd of ze een proefpakketje wou, tegen vergoeding van 6,95 verzendkosten(machtiging0. Ze heeft daar op ja gezegd, het pakketje zou verstuurd worden en daar zou een brief bij zitten dat ze het helemaal kon annuleren als het haar niet beviel. Ze heeft het pakketje ooit gehad, dus ook de brief niet en zit er nu dus aa vast. Ze gaat morgen naar de politie ff kijken wat hun zeggen. Ze heeft ook geen idee voor hoelang ze er aan vast zit. Ja ik weet het het is dom, maar goed het is gebeurd.
Gewoon proberen er vanaf te komen... Zo sluipend aan die mensen die je daarvoor telefonisch benaderen!
die 6,95 euro voor dat 1e pakketje (wat dus niet is aangekomen) is die ook afgeschreven? dan had ze toen toch al aan de bel kunnen trekken?
Dat is nog niet zo'n probleem... probeer er maar eens vanaf te komen! Mijn moeder had 2 zendingen niet gehad, maar moest gewoon betalen, omdat zij niet kon aantonen dat zij ze niet had gehad??!!! Na 5 maanden is mijn moeder nu van ze af.... succes! Liefs, Sam
ze woont pas sinds kort op zich zelf dus ze houdt haar in en uitgaven nog niet echt goed bij, dus dat van die 6,95 had ze nog niet gezien. En daarbij, daar heeft ze toestemming voor gegeven. Maar doordat ze het pakket nog niet binnen heeft gehad, heeft ze het niet stop kunnen zetten.
een machtiging kun je laten storneren, misschien is ze nu te laat voor de eerste zending, maar voordat ze nog meer gaat ontvnagen. Snel naar de bank en meteen zo'n rode kaart invullen. Verder alle pakketjes meteen retour sturen en ik zou een aangetekende brief sturen, dat ik de pakketjes niet meer wil ontvangen en het 'abonnement' stop zet.
van de website: Ten aanzien van de vervolgleveringen is de Klant uitsluitend gerechtigd deze te annuleren via een emailbericht of telefonische mededeling aan Natuals, met inachtneming van een termijn van twee weken voorafgaand aan de eerstvolgende (kwartaal)levering door Natuals.
@marloes80. Heb haar ook idd gezegd dat ze naar de bank moet om te storneren, en ze ging vandaag naar de politie om melding te maken. Een email heeft ze al gestuurd, en ze gaat ook nog een aangetekende brief sturen. xxx
Zij hoeft niet te bewijzen dat ze het pakket niet ontvangen heeft, hoor. Als zij in een mail of fax aangeeft dat, ja ze wilde graag een proefpakket, maar nee, deze heeft ze niet ontvangen en ook niet betaald en kon dus ook niet beslissen of ze verdere zendingen wilde. Aangezien zij nog steeds op een proefpakket aan het wachten is, kan de bedenktijd ook nog niet zijn ingegaan. Laat dat bedrijf maar bewijzen, met handtekening voor ontvangst, dat jou zus wèl het proefpakket heeft ontvangen. Wie eist, bewijst.
Klopt wat je zegt! Als je nog niets ontvangen hebt, zit je nog in je bedenktijd. En wie eist, bewijst, dus zij moeten bewijzen dat je het pakket ontvangen hebt!
Maar wat zijn dan de oplichtingspraktijken? Ik begrijp dat het pakketje nooit ontvangen is door jou schoonzusje, en zoals iemand al eerder zei is het dan haar eigen verantwoordelijkheid om aan de bel te trekken als die 6,95 wel afgeschreven is. Het kan ook net zo goed zijn dat dit pakketje wel opgestuurd is maar kwijtgeraakt is met verzenden bijv. Ik denk dat ze het gewoon op kan zeggen telefonisch zonder problemen. Ik ben ook door ze gebelt en ook 3 vriendinnen van mij. Wij hebben alle vier het proefpakketje ontvangen en 6,95 betaald en het daarna opgezegd. Heb er nooit meer wat van gehoort verder.
Wat voor producten leveren ze eigenlijk? Ik lees alleen iets over medicijnen... Enneuh... sorry hoor, maar wie koopt er nou medicatie via internet? Moet je de laatste editie van de consumentengids lezen. Staat een heel groot artikel over in. Over de leveringen, de ingrediënten en het gevaar.
Het zijn geen medicijnen maar vitaminesuppelementen speciaal op maat gemaakt voor jou. Ze zijn gewoon erg slim, ik heb namelijk maar ja gezegd omdat ik een geweldig lief meisje aan de telefoon had waarmee ik een gesprek heb gehad van zon 35 minuten waarvan 20 minuten denk ik allerlei vragen gesteld worden. Daarna zeggen ze wat ze doen en wat ze je aanbieden. Ik heb ja gezegd omdat we al zolang aan de telefoon zaten en ik me lullig voelde als ik nee moest zeggen....Stom ik weet het, maar that's me haha. Daarom neem ik normaal gesproken ook nooit de telefoon op van een nummer dat ik niet ken of een afgeschermt nummer.........
Ik heb het ook gehad.. Liep lekker te winkelen.. toen ik werd gebeld.. eigenlijk was het bij mij hetzelfde verhaal .. een lief meisje.. waar ik eigenlijk geen nee tegen kon zeggen... MAAR.. ik dacht ook aan iets heel anders.. namelijk rituals.. Vandaar dat ik ook ja heb gezegd.. Die 6,95 vond ik wel raar.. maar ok... he het is rituals nog dacht ik! Toen ik heb binnenkreeg.. bleek het die voedingssupplementen te zijn! Er werd ook 15 zoveel volgens mij toen afgeschreven... Na veel telefoontjes en mailtjes heen en weer.. werd het stopgezet.. Maar je raad het al.. ik was te laat met reageren.. dus zat ik er nog 3 maanden aan vast.. En werd er voor 3 maanden afgeschreven.. Heel gedoe idd.. en was ook behoorlijk boos.. maar kon er niks aan doen.. Ze nemen het namelijk ook op.. dat jij ja zegt en je rekening nummer geeft! Na een paar maanden was ik er eindelijk vanaf! Ik zal het mailtje eens hier neer zetten.. wat ik van hun toen als antwoord kreeg...
Geachte , Hartelijk dank voor uw e-mail. Wij hebben uw opzegging in goede orde ontvangen en correct verwerkt op 18 maart jl. In de brief die u samen met de proefzending heeft ontvangen staat echter duidelijk aangegeven dat Natuals, indien er niet tijdig is geannuleerd, automatisch een vervolgzending verzendt. Aangezien wij uw annulering te laat hebben ontvangen, hebben wij u een kwartaalzending(goed voor 3 maanden) toegestuurd. De kosten van deze zending (3x 15,90) incasseren wij achteraf in drie gelijke maandelijkse termijnen. Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Een fijne dag gewenst en een vriendelijke groet, Klantenservice Natuals