Mijn zoontje van ruim 3 weken heeft 1 verstopt neusgat, als je daarin kijkt, zitten er ook van die flinke bullen in. Je hoort het ook bij het inademen dat hij wat benauwder is. Wat kun je hier nu aan doen als ze nog zo klein zijn? Je kan die bul er niet uithalen, dat neusgaatje is nog veel te klein natuurlijk. Bij mijn andere zoon (die is nu ruim 4) legde ik (toen hij baby was en eens een keer verkouden was) een ui opengesneden in de kamer, maar dat vind ik zo stinken! Ik kan ook Luuf gebruiken (dat mag toch nu al?) of wassen met 'Zw*tsal Eucalyptus'?
Je hebt van die neuspeertjes om het neusje leeg te zuigen. Luuf baby mag je ook gebruiken, maar dat helpt natuurlijk niet tegen de bullen in zijn neus.
Ja kan je gewoon bij de drogist kopen, hangen ergens in de buurt van de spenen. Ik heb em geloof ik van het merk Nuby.
die neuspeertjes zijn erg handig en bijna overal wel verkrijgbaar, hema, prenatal, drogist, enz.enz. Als het echt verstopt zit kan je ook neusspray (fysologisch zout ofzo) gebruiken, dat lost het allemaal een beetje op.