Hoi dames, Ons meisje is bijna 1, en door het varierende eten zitten de luiers dan ook goed vol. Nu hebben wij een simpele luieremmer met deksel, waar we de zakken regelmatig uithalen en de emmer ook eens in de paar weken schoonmaken. Maar toch blijft die enorme stank op haar kamertje hangen. Echt zo smerig als je binnenkomt op haar kamer dat je als eerste die stank ruikt. Het raam staat zo vaak mogelijk open om door te luchten, maar toch. Kortom; ik ben op zoek naar een oplossing. Een ambi pur ding op haar kamer vind ik een beetje veel omdat het maar een klein kamertje is.. De emmer ergens anders zetten is niet praktisch. Help!
Luier in een zakje doen en meteen in de container buiten gooien? Ik heb nog nooit een luieremmer gebruikt, vind het vies en je ruikt het altijd (tenminste, ik ruik het wel als ik bij iemand ben die een luieremmer gebruikt)
Dat zou nog kunnen ja. Onze container is bereikbaar beneden, door 2 deuren heen want hij staat buiten achterin de tuin. Misschien anders nog vaker de emmerzak wisselen..
alle luiers in een boterhamzak/luierzakje doen en dan in een pedaalemmerzak die in de luieremmer zit? Als ik mn bak leeg laat ik hem vaak een poos openstaan zonder zak er in, scheelt ook. Heb weleens geurbuiltjes in de kast, als ik denk dat ik die niet meer ruik, doe ik ze onder de zak in de emmer. Scheelt wel...
Waarom zou je vuile luiers 'bewaren' op haar kamer? Neem ze gewoon mee naar beneden en gooi ze meteen in de vuilbak? Zo hebben wij het vanaf dag 1 gedaan. Nooit last van stank.
Hier gaan de luiers gewoon in de afvalbak op het balkon.. Eens a twee keer per week wordt de zak verwisseld en je ruikt er iig binnen niks van (buiten ook niet overigens, alleen als je de zak verwisseld idd)
niet op de kamer zetten. Je geeft zelf al aan dat het een kleine kamer is dus de stank blijft ook beter hangen. Gewoon gelijk naar buiten of elke luier apart verpakken en de luieremmer ergens anders zetten.
poepluiers gaan hier altijd in een zakje gelijk naar buiten en plasluiers gaan in een vuilnisbakje op zijn kamer maar dat ruik je alleen met de zak verwisselen elke avond..
Hier alleen de 1e week een luieremmer gebruikt en toen begon die al te stinken. Sinds die tijd elke keer de luier mee naar beneden genomen. Moeten dan wel naar buiten lopen, maar liever elke keer naar buiten dan continu die stank op haar kamertje Ik zou zeggen, gewoon weg doen die emmer!
In de flat gebruikte wij een Sangenic - alleen voor de poepluiers. Dan was het prima te doen qua kosten. Nu in onze eengezinswoning gooide we de luiers ook wel gewoon uit het raam vast naar beneden Eenmaal beneden ruimde we ze dan wel op natuurlijk. Maar op momenten dat ik dan niet gelijk naar beneden ging (nog even de was doen etc) was die poepluier tenminste al buiten.
Ik ben erg tevreden over de diaperchamp. Hij is duur in aanschaf, maar het voordeel is dat je alle plasticzakken er in kunt gebruiken. Hij begint na ongeveer 1 week te stinken, maar ik gooi er alles in. Wij hebben zakken voor incontinentieafval. Deze kan ik inleveren bij het kdv en dan worden ze gerecycled. Scheelt ook weer een stank/ruimte in onze eigen kliko
ik heb gewoon van die gewone geparfumeerde luierzakjes, die ruiken heerlijk. je hebt er 100 voor 1 euro ofzo. bij elke supermarkt of bij de wibra te koop. en ik ruik echt nooit stank uit de prullebak.
Wij gebruiken ook de zakken die je bij het kdv in kunt leveren. @beccie: die luierzakjes zijn dan per stuk voor 1 luier zeg maar? Zal.es kijken bij de supermarkt dan! Hoe heten die?
ik die er meestal wel 3 in, gewoon even een knoopje in het lusje doen. heten geparfumeerde luierzakjes. liggen in de winkel altijd in het schap bij de pampers.
Same here.. Na een week was verschonen echt nodig omdat hij vol zat... En als hij vol zat begon je hem te ruiken. Dus zodra er iets te ruimen was gewoon een nieuwe zak er in. En voor nderweg die geparfumeerde zakjes... Ruik je ook niks.
Die hebben ze bij ons op het kdv ook ja. 50 is hij, ik dacht dat het meer zou zijn. Kijken even of het met die zakjes gaat.. Aan de andere kant, hoelang gaat de kleine.nog in de luiers, en aangezien we hopen op een tweede zal het zich wel terugbetalen..