Wat voor beleg smeren jullie op brood? Ik ben hier begonnen met gewoon wat boter, maar nu smeer ik er ook wat appelstroop op. Wat kan nog meer? Smeerkaas.... is dat niet te zout? Leverpastei..... schijnt toch ook niet zo goed te zijn voor kinderen? Groetjes, Hanna M'n zoontje is 8 maanden nu.
smeerkaas leverworst {mag gerust hoor maar met mate zoals ik begrepem heb} gewone boterham worst jam pasta mag allemaal hoor! is jou kindje... kyana kreeg wel vaker way zoets, wisselde het een beetje af
Hier was en is sandwichspread een groot succes. Verder jam, chocopasta, geprakte banaan, vruchtenhagel, noem maar op. Ik geef alleen (nog) geen pindakaas en wissel gezond met iets zoets gewoon af.
Ik geef vegetarische smeerworst, hoef je tenminste ook geen rekening te houden hoe vaak je het geeft. Daarnaast ook smeerkaas en appelstroop.
Je kan alles geven wat je maar wilt maar - rauwe vlees producten niet (bijvoorbeeld Filet Americain) - smeerworst (maximaal een paar keer per week ivm vitamine A, weet je nog toen je zwanger was? Verder zit in (smeer)kaas relatief veel zout maar omdat je waarschijnlijk toch maar ƩƩn boterham per dag geeft met dat beleg, is dat prima hoor. Je kunt verder van alles op de boterham doen: - geprakt fruit - avocado - smeerbare brie - philadelphia - kwark - appelstroop - jam - chocoladepasta - pindakaas (indien er geen pindaallergieƫn bij papa of mama voorkomen) - gestampte muisjes Mijn zoontje (1) eet inmiddels alles behalve rauwe vleesproducten maar een boterham met salami is toch wel heel lekker!
Brie? Mogen ze dat al hebben dan? Wel lekker... Laatst las ik onderstaand bericht op nu.nl over ham en salami. 'Geef kind geen ham of salami op brood' Uitgegeven:27 augustus 2009 17:07Laatst gewijzigd:27 augustus 2009 18:03 AMSTERDAM - Ouders kunnen hun kinderen beter geen ham of salami op hun boterham geven. Daarvoor heeft het Wereld Kanker Onderzoek Fonds donderdag gepleit. Volgens de organisatie leren de kinderen daarmee een ongezond voedselpatroon aan en lopen ze later in hun leven meer kans op bijvoorbeeld darmkanker. Ham en salami zijn bewerkte vleessoorten. Het fonds stelt dat er sterke aanwijzingen zijn dat bewerkt vlees het risico op darmkanker vergroot. Kinderen kunnen beter hummus (gepureerde kikkererwten), tonijn, sardientjes, magere kaas of kip- en kalkoenfilet eten, stelt het onderzoeksfonds tegen kanker. Als ze daarbij wat komkommer of tomaat eten en vruchtensap drinken, zijn ze gezond bezig, aldus de organisatie.
Sowieso altijd eerst laagje boter.. -smeerkaas -smeerworst -sandwichspread (de fruitversie vind ik zelf vies, hij erg lekker!!) -chocopasta -hagelslag -geprakt fruit -appelstroop! -jam
e kunt verder van alles op de boterham doen: - smeerbare brie - appelstroop - jam - chocoladepasta - pindakaas - gestampte muisjes -hagelslag -leverpastei -smeerkaas
smeerbare brie? nog nooit gehoord hihi. wbt salamini... als hut maar stinkt! kyana vind kruidenboter lekker
vruchtensap wordt ook afgeraden ivm cariƫs...; tja, zo kunnen we aan de gang blijven zeg. En humus op brood? En natuurlijk zijn die dingen die dingen die ze noemen beter maar zo kan ik nog wel een paar dingen opnoemen die niet goed zouden zijn.. bijvoorbeeld muisjes.. ... Ieder z'n ding maar mijn kind krijgt gewoon af en toe salami EN ham EN ook soms een snoepje etc etc etc. We zijn toch niet helemaal met z'n allen gestoord geworden? En dan raden ze komkommer aan? Daar zit helemaal niets in! Prima om een keertje te eten hoor maar het bevat NUL voedingsmiddelen. En van die komkommer en sardientjes krijgen ze waarschijnlijk wel weer wat anders wat een ander onderzoek dan wel weer aantoond. Ik word ZOOOO moe van dit soort publicaties. Waarom zou je geen brie kunnen geven? Is gewoon kaas hoor. Je kon ook brie eten tijdens je zwangerschap, of heb je het 9 maanden laten staan?
Mijn zoontje vindt het heel lekker. (ik eet het persoonlijk niet, vind het niet lekkier ) Het is verstandig om je eigen smaakbeleving niet te projecteren op je kind maar gewoon alles te proberen.
Mijn dochtertje is twee en eet werkelijk alle kaassoorten. Blauwschimmels, brie, geitenkaas etc. Ook olijven en zelfs stukjes citroen. Vanaf het begin hebben we haar ook yoghurt gegeven zonder smaakjes of wat dan ook er aan toegevoegd. Op die manier leren ze gelijk dat dat ook lekker is. Ach en als je zoetigheid met gezond afwisseld, is het toch allemaal prima.
Houmous vindt mijn kleine ook erg lekker en het is nog supergezond ook (kikkererwtenpasta) Voor de rest geef ik: Pindakaas, smeerkaas, smeerworst, jam, fruitstroop,advocado. Ik ga ook een keer die smeerbrie proberen voor hem, goed idee
Dat humus, maak je dat zelf of koop je dat in de supermartk? Ik heb daar echt nog nooit van gehoord.... (tot ik op deze site kwam)
Wat een goed idee van de humus! Humus kan je zelf maken, maar je kan het ook in de supermarkt kopen. Bij de Albert Heijn staat het bij de eiersalade en huzarensalade enzo. Smeerbrie is ook erg lekker, maar ik had er niet aan gedacht dat de kleine dat al mag hebben...... dacht dat zulke dingen veel te vet waren, hetzelfde voor chocoladepasta enzo.
Is ook vet en net als andere kazen moet je ook opletten met het zout dat er in zit, dus gewoon met mate. Net als je zelf eet (tenminste, ik ga er vanuit dat je niet elke dag brie eet).
Ja inderdaad gewoon bij de supermarkt. Bij de salaatjes enzo. Ik eet het zelf ook vaak, hartstikke lekker
Nouuuuuuuu, ik heb jaren gekend dat ik iedere dag brie op stokbrood at. Maar dat waren ook de jaren dat ik alles kon eten en slank bleef. Intussen is dat uh, anders D.