duo wagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door TriCo77, 10 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    hallo
    wij verwachten in november ons tweede kindje
    onze zoon is dan net 3
    en ik zit nu te twijfelen of we nog een duo-wagen moeten aanschaffen...
    want hij loopt wel heel veel, maar wil af en toe nog wel zitten.
    en vooral als ik hem naar de peuterspeelzaal moet brengen is het net te ver voor hem om te lopen. en zo'n dingetje op wielen voor achter de kinderwagen waar hij op kan staan vind ik niks, dan loop je er zelf zo raar achter.
    ik weet echt niet of het nog nodig is om er eentje aan te schaffen, wnat het is straks toch winter en dan loop ik waarschijnlijk niet zo veel... als er een berg sneeuw komt, wnat dan ga ik toch met de auto.
    en daarna word het zomer en dan is dat mannetje al bijna 4.........
    iemand ervaring ? of tips?

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    tja, je hebt nog wel een heel jaar voor de boeg.
    maar zo`n duowagen loopt ook niet zo heel lekker hoor. ik zou zelf denk ik toch zo`n plankje overwegen. vooral als het zoals je zelf zegt maar voor een paar keer is.

3. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    wij hebben een duowagen naast elkaar en dat loopt heerlijk hoor.
    Achter elkaar is inderdaad niks, maar naast elkaar prima.

In jouw geval zou ik het niet doen omdat hij al 3 is.
    Het leeftijdsverschil is bij ons 2 keer 19 maanden.

Lekker laten lopen of de auto even opakken en dan heb je hem echt niet nodig.
    Als je toch wil, kijk even op marktplaats.

4. Niet meer actief

ik zou het niet doen omdat hij al 3 is.. ik zou voor een plankje kiezen

5. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik zou het idd ookniet doen omdat hij al 3 is, mijn jongste is 3 en een half als de baby er is en zij is best ietjepetietje nog maar ik wen haar nu al aan kleine stukjes naar school of de winkel zelf lopen en mochten we wel een keer een flinke wandeling maken kan ze OF op de kiddy board staan of zet ik haar in de wagen en de beeb in de draagzak.

6. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik zou het ook niet doen, ik heb al 3 kinderen die elk 2 jaar schelen met elkaar en heb nooit een duowagen nodig gehad en/of gebruikt.

Ik heb ook bij iedere geboorte in het begin de draagzak gebruikt en zo het buggyzitten van het grotere kind afgebouwd.

En een 3 jarige in een buggy heb ik nooit gedaan, denk dat ze dan wel in staat zijn te lopen.

En volgens mij zijn die duowagens ook niet alles, behoorlijk zwaar!

Succes met je beslissing.

Gr. Cellie.

7. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

wij kopen een gewonen wagen en geen duo en me dochter gaat opeen plankje z\e is dan 2j en we wonen overal boven op

8. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Wij hebben wel een duowagen (achter elkaar) maar mijn dochtertje word volgende maand pas 2.
    Als ze 3 zou zijn dan had ik ook geen duo meer gekocht.

Overigens loopt de duowagen uiteraard niet als een quinny, maar hij loopt best lekker.. Alleen als je een stoeprand op wil is het wat zwaarder, maar je kan ook achteruit de stoeprand op.. (ik ga gewoon voor uit de stoeprand op overigens)

9. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    daarom is naast elkaar vooral handiger, door de stoeprandebn.Aagezien het zwaarste kind voor zit.f

10. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ja, maar dan ben je heel breed en pas je nergens langs of tussendoor. ;)

11. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

dat klopt

12. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Ik zou het niet doen. Ik zou gewoon een draagdoek kopen voor je jongste kindje. Dan kan je oudste lekker in de buggy blijven! Scheelt weer een hoop aanschafkosten van een duo!

13. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

ze kosten inderdaad veel geld en bij mp of ebay vragen ze er ook nog veel voor ik heb ook een buikdrager echt idiaal en ik ga hem zeker gebruiken als ons 2e kindje er is

14. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Ieder kind van drie is namelijk anders, dat snap ik. Maar een nieuwe wagen is best wel een kostenpost, zou dan toch voor een plankje gaan.

Mijn peuter was nog net geen drie, die loopt met gemak 15 km, maar wij zijn ook wel sportief, hij weet niet beter.Die wil echt niet meer in een buggy. Moet wel zeggen dat hij groot is voor zijn leeftijd

15. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    klopt niet, ik pas overal tussendoor, ben nml net zo breed als een invalidewagen en die moeten er ook langs kunnen

Alleen de zeeman is een ramp, maar daar kom ik toch bijna nooit

16. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    nou ik denk dat we dus maar geen duo wagen kopen, als ik dat zo lees.
    als het echt biljkt dat het toch handiger is kunnen we er altijd nog eentje aanschaffen.
    en een buikdrager heb ik inderdaad ook wel.
    maar dat vind ik ook weer moeiljk... het is zometeen wel winter. moet je dan de baby onder je jas doen? ik heb wel zo'n buikdrager waar de baby helemaal inzit met beentejs en al... maar weet niet of dat wel warm genoeg is........
    dus heeft iemand daar ervaring mee? ik had hem namelijk niet toen mijn zoontje nog baby was...

17. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik droge mijn oudste 2 in de buikdrager onder de jas, maar het schijnt dat dat verstikkingsgevaar heeft ofzo , zeker als je je jas te ver opritst, ik ga deze beeb in de draagdoek dragen en dan in een winterpakje.

18. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik doe beeb dan gewoon zn jasje aan, mutsje op, extra paar sokjes aan en dan in de draagzak en mn jas dan een stukje dicht tot halverwege het ruggetje... voor mezelf evt. een sjaal nog om... is maar net hoe koud het is he. Ik heb het nu over hartje winter

Verder is de lichaamswarmte voor jou natuurlijk ookal heel fijn!

Deel Deze Pagina