Mijn zoon (oudste) slikt concerta en daar doet hij het heel goed op! Eerst ritalin maar die rebound was idd niet leuk en hij at heel slecht. Gedrag is beter en zijn schoolprestaties zijn enorm voorruit gegaan. Hij is er zelf ook blij mee. Visolie en lto3 waren hier geen succes. Hij krijgt nu omega3 visolie van mij naast de concerta omdat ik erg geloof dat dat heel gezond is (hij krijgt ook magnesium en een multi). Lto3 zijn we mee gestopt, werd hij onrustig van.
Ik lees mee, is er iemand van wie ik de lt03 over mag nemen? Ik zou t graag proberen maar lees nu hier niet veel positieve reacties helaas. Pb me maar als je wat over hebt.
Kun je die online bestellen of zoiets? Voor mij is Duitsland niet naast de deur en ik vind het hier idd erg duur.
Hoi, mijn zoon niet getest maar had last van zn concentratie en zei dat hij 'druk in zn hoofd was' toen raadde iemand me visolie eye q in combinatie met bacopa capsules...duurt een paar weken voor het werkt maar hij vraagt er zelf om elke dag, hij voelt zich veel beter, en zijn schoolprestaties en citotoetsen (groep 4) zijn veel beter!!! Ik heb het gekocht bij een gezondheidswinkel en de verkoopsters zeiden dat het veel verkocht werd voor 'drukke kinderen'waarvan de ouders geen medicatie wilden geven..ik dacht gewoon nproberen en heb zowat een ander kind!!!!
En jouw kind eet die capsules gewoon? Daar voorzie ik wel wat problemen? En welke dosis krijgt je kind?
Ben wel benieuwd ..heeft jouw zoontje add of ADHD? Heb namelijk nog niet zoveel verhalen gehoord dat medicijnen aanslaan bij add (dit is oa ook de reden dat wij ook nog niet eraan begonnen zijn)
Ik wilde net zeggen, young living. hoor ik hele goede dingen over. Ken iemand die na 15 jaar 8 pillen per dag geslikt te hebben helemaal van de ritalin af is en zich beter voelt dan ooit.
Syane, ja hij slikt gewoon een capsule met water in hoor, de jongste zou dat ook niet doen maar hij wel!! Hij krijgt 3 keer per dag bij het eten een lepeltje visolie eye q en sochtends en savonds een bacopa cd apsule....
Ja, bij visolie is bewezen dat het dezelfde uitwerking heeft als ritalin. Hier een link naar het onderzoek: Combinatie omega 3/6 vetzuren even effectief als ADHD-medicatie | GGZNIEUWS.NL
Verder geen verstand van ADHD en ritalin, maar de conclusie van deze studie is juist dat een combinatie van omega 3/6 én medicatie beter werkt (Conclusie uit artikel: De combinatie van methylfenidaat en omega 3/6-vetzuren bleek beter verdragen te worden als alleen methylfenidaat. De onderzoekers concluderen dat de onderzochte combinatie van omega 3/6-vetzuren vergelijkbare resultaten gaven als methylfenidaat)
Onze zoon heeft ADD en gebruikt tegenwoordig concerta. En dit werkt echt super. Hij heeft in tegenstelling met de ritalin geen rebounds. Hij had in een half jaar tijd 2 jaar schoolachterstand ingehaald waardoor hij nu op normaal middelbaar onderwijs zit. Vraag me ook af waar je gelezen hebt dat medicijnen niet helpen bij ADD.
Even een vraagje voor degenen waarbij Visolie goed hielp. Hoe lang duurde het voor je effect merkte? Ik heb nu voor mijn zoontje Eye Q-visolie die hij dan 12 weken lang 3x per dag 5 ml moet innemen. Daarna dan nog 1x per dag 5 ml. Dus dan zou je zeggen dat het na 3 maanden wel effect zou moeten hebben (als het iets doet). Of merkten jullie het ook eerder? Dat hoop ik uiteraard. Mijn zoontje is is best snel afgeleid en m.n. op school houdt zijn werkhouding niet over. Dus alle hulp is welkom. Vandaar dat ik hier ook voor ga, naast de andere dingen die we samen met de school gaan doen.
Hij heeft adhd maar moet zeggen dat de hyperactiviteit zich voornamelijk beperkt tot wiebelen, frutselen, overal op reageren, geluiden maken en veeeeeel praten. Echt een stuiterbal zoals ik bij andere kinderen wel eens zie is hij niet. Bij hem zorgde het aandachtstekort icm met een te weinig uitdagend leeraanbod (iq 126, dus net niet 'hoogbegaafd') ervoor dat hij enorm vervelend ging doen in de klas. Daarnaast ging hij erg onderpresteren en met alle vakken achterlopen, behalve die hij leuk vond. Twee jaar later zit hij nu op een andere school omdat wij niet gehoord werden. Daar gaan ze heel anders met hem op. Dit, in combinatie met een lage dosis medicatie heeft ontzettend veel verbetering opgelever. Alle achterstand is ingehaald en volgend jaar naar het VWO. Ik begrijp dat ouders sceptisch zijn mbt ritalin en aanverwante medicatie. Maar mijn ervaring is er dus heel positief mee. En ik zou ouders echt op t hart willen drukken om niet al te veel mee te gaan in de spookverhalen die je met google kunt vinden.
Mijn oudste heeft ADD en slikt net als haar broertje met ADHD, equasym. Werkt bij alle 2 perfect. Bij mijn dochter heeft het wel iets langer geduurd voordat we de juiste dosering hadden gevonden.
Syane, ik merkte het na ongeveer drie weken maar niet op een of andere dag hoor, ik en de juf merken dat hij beter geconcentreerd is maar geleidelijk aan...tuurlijk als hij moe is of slecht heeft geslapen dan merk je dat maar dat heeft iedereen...2 maanden geleden zat ik met hem bij de huisarts voor een verwijzing naar testen maar zoals hij nu is vind ik het niet meer nodig, hij heeft ongeveer een maand na het beginnen met de visolie en bacopa capsules citos gehad en die waren goed!!!!
Aha. Dank je. Ik hoop dat dat hier ook zo is. Heb om te beginnen de visolie alleen gedaan. Die capsules zal hij niet doorslikken. Kan je die ook open maken en dan de inhoud onder vla mengen of zo? Dat doe ik met de vloeibare visolie ook. En nog een vraagje, waarom moest je zowel visolia als bacopa geven?
Ja de capsules kunnen ook door eten hoor, ja ik wilde kiezen uit een van de twee, dus of de eye q of de bacopa en toen zei die verkoopster dat ze allebei wel kunnen....kun je nagaan hoe wanhopig is was maar die eye q schijnt echt een goed alternatief voor ritalin ed te zijn..hij zegt zelf dat hij rustiger in zn hoofd is dus ik ben tevreden!!! En hij is 7en een half, echt testen kan altijd nog...
Au zo. Dan is me dat duidelijk. Gewoon blijven geven als het werkt. En dan hoeft testen toch ook helemaal niet meer. Wat fijn. Ik hoop dat het hier onze zoon ook helpt en dan vooral in wat meer rust op school en daar minder afgeleid zijn.