natuurlijk bevallen of keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door cecile, 4 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cecile

cecile Lid

3 sep 2007
    62
    0
    0
    verpleegkundige
    Delfzijl
    Hallo allemaal,

Ik loop met veel vragen en angsten rond.
    Mijn vorige bevalling ging prima, vond het prachtig. tot dat onze zoon werd geboren en drie maal omstrengeld bleek te zijn. Hij kwam er levenloos uit, er stonden drie ambulances(incl, reanimatieteam) en een traumaheli voor ons huis. De prognose was erg slecht, we moesten er van uitgaan dat hij zou komen te overlijden. Na een week hebben ze de apperatuur afgebouwd en ons mannetje bleek het fantastische te doen. Na een week mocht hij mee naar huis, waarbij wij het eerste levensjaar van hem constant in angst hebben geleefd hoe hij zich zou gaan ontwikkelen. Nou is Roan 2jaar en lijkt een gezonde peuter.

Ik ben ontzettend bang dat er iets mis gaat bij mijn tweede bevalling. Ik loop wel al bij de gyno(ivm verkalkingen, tijdens mijn eerste zwangerschap, waardoor het kindje een te laag geboorte gewicht heeft). Hij zegt dat de kans zo danig klein is dat er zo iets gebeurt, maar voor ons gevoel is de kans 50%.

Wat zouden jullie doen, een keizersnede eisen(dit is namelijk mogelijk, heb ik me laten vertellen) of toch voor een natuurlijke bevalling gaan........

Liefs cecile

2. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Cecile meis als jij je beter voelt bij een keizersnede wat ik mij heel goed kan voorstellen, moet je daar voor gaan! Wel goed om te lezen dat het nu zo'n gezonde peuter is!

3. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

als ik jou was zou ik toch eens goed met iemand gaan praten over jou eerste bevalling en vooral wat er natuurlijk na de bevalling gebeurt is ik denk dat je dit nog geen plekje heb kunnen geven en zodoende je angst voor een volgende bevalling is ontwikkeld (logisch natuurlijk)

daarnaast wil ik zeggen doe wat je gevoel je ingeeft alleen dan zul je je prettig voelen en vertrouwen hebben in je volgende bevalling en als dat een keizersnede is zou ik daar zeker op staan

succes en groetjes nathalie ;)

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Een keizersnede eisen is meestal niet aan de orde
    (tenminste in de meeste ziekenhuizen in nederland niet).
    Maar gezien de traumatische ervaring van de vorige keer zou ik het zeker bespreekbaar maken. Vaak kom je da een heel eind.
    Veel succes ermee.

Kwebbel

5. karin mv boas

6 dec 2007
    43
    0
    0
    wat een traumatische ervaring!
    een collega van me heeft ook een helse bevalling gehad en wou de 2e keer ook perse een geplande keizersnee en die kreeg ze.dus t kan wel hoor,je moet alleen de gyn treffen die t wil.
    ik kan me voorstellen dat je angst diep zit,maar ik denk dat de artsen wel gelijk hebben als ze zeggen dat t niet zomaar weer gebeurt.ik bedoel;hoevaak hoor je het nou?
    je moet er in ieder geval goed over praten.misschien is t juist goed voor je verwerking als je wel natuurlijk bevalt en ziet dat t ook goed kan gaan.en misschien kunnen ze je vlak voor de bevalling eens goed van binnen bekijken(echo)of alles goed zit en je extra goed in de gaten houden.je zal zowiezo wel in het ziekenhuis bevallen en dan is hulp ook heel snel ter plaatse,ALS het nodig is.
    sterkte en succes ermee meid.

6. cecile

cecile Lid

3 sep 2007
    62
    0
    0
    verpleegkundige
    Delfzijl
    Hallo allemaal,

Wat fijn om jullie meningen te horen. Zoals jullie vermelde is het inderdaad een echte traumatische ervaring, ik ben hiervoor ook een jaar onder behandeling geweest bij een psycholoog. Hieruit is toen ook duidelijk naar voren gekomen, dat ik een Post Traumatische Stress Stoornis heb. Ik heb het door de psycholoog wel makkelijker een plekje heb kunnen geven. Maar nou ik zwanger ben komt er uiteraard veel naar boven, en ik wil dit absoluut niet weer mee maken.

Ik heb meteen in het begin van mijn zwangerschap gevraagt of het mogelijk was om een echo te laten maken, op het einde, om te kijken hoe de navelstreng ligt. Maar dit doen ze dus niet, ivm dat het dan alsnog niks kan zeggen, hij kan er probleemloos 1 maal omzitten, maar dat zou wel extra spanning meegeven.

Ik moet over twee weken heen en denk dat ik toch maar is mijn wensen voor een keizersnede ga uitspreken en me niet te beschreiden moet gaan opstellen.

Liefs cecile

Deel Deze Pagina