Natuurlijk of epidurale

Discussie in 'De bevalling' gestart door petra27, 11 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petra27

petra27 Lid

11 sep 2005
    67
    0
    0
    Ik wou effe checken hoe jullie hier tegenover staan. Ik ben mij volop aan het voorbereiden op een natuurlijke bevalling en ik hoop dat het mij gaat lukken.

Groetjes
    Petra

2. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Als ik de keuze gehad zou hebben, ging ik ook proberen om op de natuurlijke manier te bevallen. Jammergenoeg heb ik de keuze niet gekregen omdat ik bevallen ben via een geplande keizersnede.

Liefs kathy

3. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik wilde ook wel graag natuurlijk, maarhelaas, het werd een keizersnee

4. Linda Laene

24 nov 2005
    59
    0
    0
    Natuurlijke weg! Om de weeen op te vangen had ik een speciaal bad gehuurd. Dit zorgt ook voor wat pijnstilling, maar dan op de natuurlijke manier.
    Anders moet je ook in het ziekenhuis bevallen en dat wilde ik niet. Uiteindelijk bij de eerste in het ziekenhuis bevallen, bij de andere twee lekker thuis in het water. :D

5. Love11

Love11 Niet meer actief

Als de pijn echt ondraagelijk zou zijn dan wel anders natuurlijk

6. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik heb ook een bevallings bad gekocht. Maar helaas ben ik in het ziekenhuis bevallen. Ik heb daar wel een pijnstiller gehad. Een injectie met morfine achtige stof er in. HEEEEEEEEEEEERLIJK echt waar! Ik had al ruim 3 uur 4 cm ontsluiting en ik was helemaal kapot. Zo heb ik even bij kunnen tanken, niet slapen maar wel dat je even een beetje tot rust komt. De weeen heb ik echt wel gevoelt maar de scherpe randjes waren er vanaf, dus het was wel te doen. Lang heeft die injectie niet gewerkt, ik denk een uur ruim. En toen weer aan de bak ;)

7. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik ben ook op de natuurlijke maniet bevallen, maar omdat mijn rug me in de steek liet (ik heb nl 2 aan elkaar gegroeide onderrug werfels) heb ik naar 2 uur weeen een ruggeprik gehad. Wat een heerlijkheid was dat zeg ...
    Ik was tegen een ruggeprik, maar op dat moment vergat ik alles.

8. Jenny

Jenny Fanatiek lid

14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    hmmm,... had er eigenlijk ook niet over nagedacht. Maar iets tegen de pijn kan dan alleen in het ziekenhuis of niet. Ik weet het niet wat ik zou doen. Ik ben er erg bang voor. Door negatieve seksuele ervaringen deed ons kindje maken al verschikkelijke pijn, laat staan de bevalling. Zie er erg tegen op, maar kan me er tot nu toe bij neer leggen, want er is gelukkig geen weg meer terug.
    liefs Jenny

9. CVB

CVB Actief lid

11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Bij mijn tweede ook een ruggeprik gehad en lang bezig geweest met persen ( 2,5 uur). Bij mijn derde was hij er op natuurlijke wijze binnen 20 minuten persen.
    Wanneer je gevoelloos bent, weet je niet waar je op moet persen. Je perst op aanwijzing van de verpleegster of op de machine. Waarschijnlijk ging het persen daardoor ook beter. Je zet meer door dan.

Dit is mijn ervaring.

10. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik ben op de natuurlijke manier bevallen. Het beviel me helemaal!
    Alsik de volgende keer weer zo'n fantastische bevalling tegemoet ga zien, dan hoef ik echt geen pijnstillers, hoor!

11. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Uhm, niet vervelend bedoeld, maar lijkt het je dan niet verstandig dat je daar dan hulp voor zoekt?

12. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    @ Jenny, bespreek je dit ook met je verloskundige? Zo niet dan moet je dat onmiddelijk doen! Dit is echt heel belangrijk ivm je as bevalling. En als het goed is dan heeft de vk ook een injectie van het een of ander bij zich dus mocht het nodig zijn dan kan ze je wat pijnstilling geven.

Ik hoef geen pijstilling als mijn bevalling weer is als de vorige 2! ;)

13. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik heb lachgas gehad maar dit hielp bij mij dus echt niet!!

Ik zou geen ruggeprik willen als het niet nodig is. Kindje krijgt er toch wat van mee en het is voor een zwangere die aan het bevallen is ook heel wat om een ruggeprik te krijgen.
    Als het echt nodig is dan is het natuurlijk een ander verhaal. Maar goed het mag in Nederland gewoon dus, vragen als je graag een ruggeprik wil.

En iedereen zijn pijngrens is anders.

Deel Deze Pagina