Natuurlijk of pgd-ivf

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door girl1986, 3 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerin2015

zwangerin2015 Actief lid

15 apr 2015
    184
    14
    18
    NULL
    NULL
    Hey girl1986, wat spannend allemaal. Ik weet wat je voelt en leef erg met je mee. Wij hebben vorig jaar september vlokkentest gedaan en is mij ook erg mee gevallen. Het wachten vond ik vreselijk wij hadden afgesproken dat ze ons na 19:00 savonds zouden bellen voor de uitslag zodat we dan allebei thuis zouden zijn om elkaar op tevangen. Na 8 dagen kregen wij al bericht dat het kindje niet gezond was. Week later ben ik bevallen in het ziekenhuis. Ik was toen 15 weken zwangerschap. Dat was erg heftig en we hebben er ook voor gekozen dat nooit meer te doen. Nu gaan we voor pgd.

Ik ga heel hard voor jullie duimen dat jullie goed nieuws krijgen 26 mei! En dan lekker genieten van de zwangerschap!

2. jonna

jonna Actief lid

3 mrt 2015
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames. Vandaag heb ik mn echo gehad. Ik kon het toch niet over mn hart verkrijgen om niet te kijken.. alles zag er goed uit, bewoog en hartje klopte. 1 juni heb ik de vlokkentest. Hopelijk binnen 2 weken dan de uitslag want ze vertelde me dat ze na de 14e week geen curratage meer doen maar de bevalling opwekken... daar zit ik natuurlijk niet op te wachten, want zoals jij al beschreef zwangerin2015 lijkt me dat een behoorlijk traumatische ervaring. De artsen waren heel begripvol en zeiden er alles aan te doen om het zo prettig mogelijk te maken (dus voor de 14e week de uitslag). Ze testen ook op chromosomale afwijkingen trouwens, dat wist ik niet!

3. girl1986

girl1986 Lid

13 aug 2009
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Spannend jonna! Hoeveel weken ben je op 1 juni?
    Fijn om te horen dat alles er tot zover goed uitziet, hopelijk straks goed nieuws. Ben je erg zenuwachtig?
    Ik begin echt wel een beetje te stressen, begin me een beetje af te reageren op m'n man enz. Kan weinig hebben, komt misschien ook door alle omstandigheden. Morgen is het een jaar terug dat we met onze kleine meid in het ziekenhuis terecht kwamen en waar we alleen maar heel slechte berichten hebben gekregen:( alles komt weer boven.
    Hard duimen dat de uitslag straks goed is..

Ze testen idd gelijk op chromosomale afwijkingen en geslacht. Doen ze standaard mits je geen toestemming geeft natuurlijk..
    Wij willen eerst de belangrijkste uitslag weten. Als deze gunstig is dan de chromosomale. Maar de uitslagen van chromosomale onderzoeken zijn eerder binnen dan de andere, mocht daar iets uit blijken dan worden we wel gebeld. Anders pas als de belangrijkste uitslag binnen is. Geslacht willen we ook niet weten als de uitslag niet goed is..
    Zo heel verhaal weer.. Succes jonna!

4. Fa88

Fa88 Lid

28 apr 2015
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vreselijk om dit te lezen maar o zo herkenbaar.
    Ik ben ook vorige jaar mijn dochtertje van 11 maanden verloren aan SMA type 1. Was ook mijn eerste kindje. Ik begin vandaag met prikken voor PGD. Ruim anderhalf jaar gewacht. Ik heb meteen gekozen voor PGD. Ik wil een kind nooit zoveel leed aandoen. Ik zag mijn kind opgroeien maar tegelijkertijd aftakelen. Ik hoop echt dat PGD gaat lukken anders moet ik maar natuurlijk ook overwegen.

Heel veel sterkte voor alle moeders... het verlies is onbeschrijfelijk

5. mardaisy

mardaisy Niet meer actief

Hey Fa88, poeh, heftig ook om te horen. We weten hier op dit topic helaas hoe het is om een kindje te verliezen... toch is het denk ik wel anders als het je eerste is. Wil absoluut niet zeggen dat een tweede of derde kindje verliezen minder erg is (!!) maar de stilte en de leegte zonder kindje is onbeschrijfelijk.

Wel heftig lijkt me, dat hele PGD traject. Mede door nare verhalen van andere mensen hebben wij besloten dit voorlopig niet te doen. Ook omdat je per IVF terugplaatsing maar ongeveer 25% kans op zwangerschap hebt én je zo lang moet wachten voordat er überhaupt iets wordt teruggeplaatst. Bij natuurlijk zwanger worden heb je élke maand ongeveer 20% kans. Het enige risico is natuurlijk wel het eventuele afbreken bij slecht nieuws...

Ben gisteren voor het eerst bij een stel geweest (via-via ontmoet) die ook vorig jaar hun kindje van 3 maanden zijn verloren aan SMA type 1. Wel fijn om de verhalen en de pijn te kunnen delen. Zij was ongeveer 3 maanden na het overlijden van hun zoontje alweer in verwachting en de vlokkentest gaf aan dat dit kindje gezond was. Gisteren heb ik het levende bewijs in de box zien zitten :)

Hoe dan ook wens ik je heel veel kracht en sterkte toe de komende periode. Ik hoop echt voor jullie dat het snel raak mag zijn!

6. Fa88

Fa88 Lid

28 apr 2015
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vreselijk joh.. Las ook verhaal van Bloesempje. Ik heb echt moeten huilen. Jammer genoeg hebben wij dit moeten ontdekken door verlies van een klein onschuldig mensje.
    Ik kijk enorm negatief tegen PGD aan. Denk echt dat het niks wordt. Moet zoveel spuiten, en zo weinig kans dat het slaagt. Wordt er ook depressief onder. Het liefst wil ik natuurlijk zwanger worden en alles soort van negeren.... maar weet dat het niet realistisch is.

Waarom kunnen ze zo laat pas een vlokkentest doen? het zou al eerder zichtbaar moeten zijn aangezien PGD al na 3 dagen checkt. Dat zou echt schelen als zo een test eerder kon.

7. jonna

jonna Actief lid

3 mrt 2015
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat na 11 weken zwangerschap de moederkoek pas goed genoeg is om er vlokken uit weg te nemen. En dan nog 2 weken voordat uitslag er is... PGD is zware weg, maar onderschat deze natuurlijke weg met afwachten, niet emotioneel hechten aan vruchtje, test doen en eventueel zwangerschap afbreken ook niet hoor.. als het kindje gezond is, viel dit best wel mee maar als het moet worden afgebroken bbrr ik wil er niet aan denken. Mochten wij de zwangerschap moeten afbreken dan zou ik niet meer voor de natuurlijke weg kiezen. Het is pittiger dan ik had gedacht.

Wat vreselijk fa88, dat jij ook een kindje bent verloren! Ik hoop op een voorspoedig verloop van het pgd proces met hopelijk veel gezonde embryo's en een snelle plakker! Waar in het traject zit je nu? Spuiten voor punctie van de eitjes?

8. Fa88

Fa88 Lid

28 apr 2015
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, beiden zijn gewoon niet makkelijk. Ben ook erg blij met de wetenschap! Maar ik las net ook dat bij 14/15 wkn eigenlijk al een mensenvormpje heeft. Dat lijkt me zo vreselijk pijnlijke moment!!!!!!!! Ik ga sowieso PGD eerste poging afmaken. Hopelijk zijn er voldoende Embryo's die ingevroren kunnen worden. zodat het ook bij de eerste poging blijft. Hoping for the best, expecting the worst!

Vandaag beginnen met de eerste prik , Volgende week stoppen met de pil, dan 1 juni echo, daarna extra prik derbij! en als alles meewerkt -/+ 14 juni punctie.

Hoop ook voor jullie een gezonde babytje

9. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Hee dames, daar was ik weer. Aantal dingen wel meegekregen en onthouden, aantal dingen wel meegekregen maar niet onthouden en waarsch aantal dingen überhaupt niet meegekregen...
    Hier even ego over mezelf: afgelopen vrijdag dus de begrafenis van B. gehad. Was daarna enorm bang voor een giga-gat, maar dat valt mee. Tot nu toe 1 dag dat ik me nergens toe kon zetten en de hele dag alleen maar aant huilen was, andere dagen gaan wel redelijk.
    Nesteldrang is geen fractie minder geworden, wat veel afleiding geeft, maar ook wel lastig is. Wil de babykamer nu zsm afhebben maar dat betekende wel dat ik de kledingkast en commode moest leeghalen. B's kleding zit dus al allemaal in dozen voor naar zolder en de commode is zo goed als leeg (wat ik nog nodig heb laat ik er natuurlijk in).
    Gisteren met mn moeder de laatste dingen geshopt (moet alleen nog 1 boxkleed en een mobiel voor boven de box, maar dat laatste laat ik misschien wel over voor een kraamkadootje), dat was wel even lekker, afleiding en het gevoel dat ik zo goed als alles nu heb.
    Vandaag had ik weer controle, ik had de vk al een appje gestuurd of ze een echo wilde doen, gewoon omdat ik ons dametje graag even wilde zien, niet omdat ik me overdreven zorgen maak. Was geen probleem dus vanochtend lekker mogen kijken. Ben de tel van echo's inmiddels kwijt. Ik ben vandaag exact 28 weken zwanger en de metingen van hoofdomtrek, buikomtrek en bovenbeen kwamen uit tussen de 27w en 27w4d dus helemaal goed. In mn familie komen vooral grote baby's voor dus dit is een meevaller tot nu toe. (Ik was ruim 8 pond bij geboorte, mn broer 10, mn zusjes (tweeling) allebei ruim 7 en mn moeder zelf ruim 11 geloof ik) Geschat gewicht was 1080 gram, ze heeft lekker de ruimte omdat ik veel vruchtwater heb (niet teveel) en daar maakt ze ook veel gebruik van qua beweging. Bloeddruk was 122/72 wat natuurlijk top is na de afgelopen 2 weken. Hb 6.6 dus dat mag wat hoger, ik ga weer aan de appelstroop en de groene groente...
    2 juni hebben we de 2e GUO int WKZ, daar zie ik wel tegenop. Ben nu extra bang dat ins dametje ook ziek is. Waar we eerst dachten: als ze ziek is is dat zo en dan verzorgen we met liefde beide kids, denk ik nu alleen maar: dit kan ik niet nog een keer aan. De kans dat ze gezond is is natuurlijk 3x zo groot als de kans dat ze ziek is, maar 25% lijkt ineens nog meer dan hiervoor. Hopelijk is alles in orde 2 juni, dat zal een klein deel van de spanning wegnemen hoop ik!

10. girl1986

girl1986 Lid

13 aug 2009
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ooh bloesempje ik leef ontzettend met je mee!! Hopelijk hebben jullie een mooi en waardig afscheid gehad van jullie mannetje. Hopelijk kun je de dagen door blijven komen.. Het is zo zwaar.
    Fijn dat je wel bezig kunt zijn, dat geeft afleiding.

Hopelijk is jullie meisje gezond, dat gun ik jullie.
    Heel veel sterkte!! Liefs

11. girl1986

girl1986 Lid

13 aug 2009
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik ben, naast alle ellende van de laatste tijd en het verdriet van iedereen, blij jullie te kunnen vertellen dat onze uitslag goed is!!! We zijn intens blij dat het zo goed is gegaan en dat onze heel donkere wolk een stuk lichter is geworden.

Liefs

12. mardaisy

mardaisy Niet meer actief

Hoop en geloof blijven houden voor jullie meisje, bloesempje! Heel veel sterkte de komende tijd.

Wat een ups en downs op dit topic, wat kan het leven toch soms zo gruwelijk hard en soms zo mooi zijn... Girl, mooier nieuws kun je niet krijgen, gefeliciteerd!

13. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Wauw Girl1986, gefeliciteerd!!! Snel je banner aanpassen ;) Heerlijk zeg, wat positief nieuws, en zo vlak voor de geboortedag van jullie meisje, super. Hopelijk kun je nu dan een btje op die roze (of blauwe, krijg je dat ook te horen bij een vwp?) wolk gaan genieten!

14. jonna

jonna Actief lid

3 mrt 2015
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Girl1986 wow!!!! Wat een geluk!! Ontzettend gefeliciteerd! Ik hoop dat ik over 3 weken hetzelfde kan berichten maar op de een of andere manier denk ik het niet.. we hebben al zoveel pech gehad en omdat jouw uitslag goed is, zal die van mij wel slecht zijn ofzo.. hoelang heb je uiteindelijk moeten wachten op de uitslag?

15. jonna

jonna Actief lid

3 mrt 2015
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bloesempje, ik heb aan je gedacht maar ik kan het me natuurlijk niet indenken hoe de dagen geweest moeten zijn en nog zijn.. was het een mooi afscheid?

16. zwangerin2015

zwangerin2015 Actief lid

15 apr 2015
    184
    14
    18
    NULL
    NULL
    Girl1986: Wauw! Wat een geluk! Wat fijn dat het allemaal goed is!!! Nu lekker gaan genieten!

17. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    @Jonna: ja, precies zoals we wilden en voorbereid hadden. In de week dat B. nog bij ons thuis was hebben we sws veel met hem geknuffeld, afdrukjes gemaakt van zn handje/voetje, veel foto's enz. Alles waarbij we dachten: zullen we dat doen? hebben we wel gedaan zodat we geen spijt konden krijgen van iets wat we niet gedaan hebben. Ook op de begrafenis hebben we veel zelf gedaan. Niet gesproken tijdens de dienst, dat hebben we aan mijn zusje, mijn moeder en de dominee overgelaten. Wat mijn zusje voorgelezen heeft was wel onze "brief" aan B. trouwens. We hadden ook een videobestand gemaakt met ruim 100 foto's en wat filmpjes, die hebben we daar ook gekeken. We hebben hem zelf vervoerd en zelf gedragen (samen met mijn moeder en schoonzus), echt nergens spijt van.
    We hebben ook al een grafmonumentje laten ontwerpen maar aangezien dat 4500 euro kost gaan we daar eerst even voor sparen voordat we die bestellen. Tot die tijd heeft manlief van steigerhout zelf iets gemaakt dus het grafje is sws al mooi en persoonlijk.

18. Fa88

Fa88 Lid

28 apr 2015
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verschillende emoties hier! Girl wat enorm goed nieuws zeg. gefeliciteerd!

Bloemsempje, fijn dat je afscheid hebt kunnen nemen op jullie manier. Heel veel sterkte en zoek vooral steun bij elkaar.

Door alle verhalen heb ik meer angst gekregen joh, ben echt bang om ergens aan te beginnen en weer drama aan overhouden. Kan weinig hebben nu. En prikken doet pijn!

19. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oh girl, wat een fantastisch nieuws! Gefeliciteerd! WEat een opluchting zeg pfoeh!

Bloesempje, ik denk veel aan jullie, wat een ongelooflijk heftige tijd voor jullie. Fijn dat de begrafenis van jullie lieve kleine B* is gegaan zoals jullie wilden. Ik hoop met heel mijn hart dat jullie meisje kerngezond is. Dikke knuffel.

Fa88, sterkte met de hele PGD procedure, het lijkt me heel moeilijk. Maar snap heel goed dat je deze ellende niet nog eens door kunt maken. Ik ben er ook heel bang voor :(

Jonna, ik hoop dat jullie ook zo'n mooie uitslag gaan krijgen als girl. Wat is het afwachten toch moeilijk, sterkte daarmee.

20. jonna

jonna Actief lid

3 mrt 2015
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bloesempje, hoe gaat het met je?

Ik heb vandaag de vlokkentest gehad. De test zelf viel me mee qua pijn. Nu wat lichte kramp dus vandaag en morgen rust en de rest van de week voorzichtig. Ik word wel steeds zenuwachtiger voor de uitslag.. ik zou zo verdrietig zijn als we het hele alternatieve traject in moeten van curretage, pgd, ivf... ik hoop dat het ons bespaard blijft, maar ik hou er nog steeds erg rekening mee dat we ook deze dans niet zullen ontspringen. Als het meezit krijgen we volgende week do of vrijdag de uitslag. Duimen draaien dus tot die tijd..

Deel Deze Pagina