Natuurlijk of pgd-ivf

Discussion in 'Zwanger worden' started by girl1986, Mar 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

Nov 29, 2010
    1,228
    1
    38
    Das zeker balen ja! Met je zoontje alles goed gegaan vandaag?

2. jonna

jonna Actief lid

Mar 3, 2015
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja. Was een lange dag (6:00 wekker en 17:30 thuis), maar operatie en narcose soepel verlopen. Hij plaste alleen pas om 15:00 dus mochten toen pas richting huis (operatie was 11:00 klaar). Vroeg naar bed en dan maandag maar weer duimen! Girl, hoeveel werkdagen heb jij nou uiteindelijk moeten wachten op de uitslag?

3. girl1986

girl1986 Lid

Aug 13, 2009
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat balen dat je nog moet wachten.. Probeer moed te houden. Valt alleen niet mee..

Ik had de vlokkentest op 12 mei en op 21 mei kregen we de uitslag. Hemelvaart viel daar ook nog tussen. Vond het wel vrij snel, had ik niet verwacht. Maar het hangt ook af van de hoeveelheid materiaal.. Soms zetten ze wat op kweek.. Ik duim nog steeds voor jullie!!!

Jullie hebben een lange dag gehad vandaag, lekker op tijd naar bed! Gelukkig is alles goed gegaan.

4. jonna

jonna Actief lid

Mar 3, 2015
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij krijgen een gezonde zoon!!!! Ooooooh wat ben ik gelukkig!!!!

5. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

Nov 29, 2010
    1,228
    1
    38
    Gefeliciteerd!!!!! Onwijs blij voor jullie en opgelucht. Heerlijk genieten op een mooie blauwe wolk!

6. girl1986

girl1986 Lid

Aug 13, 2009
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat een super goed nieuws jonna!! Nu lekker genieten!!!

7. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

Jun 1, 2014
    1,885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    Jonna..van harte! Heb zo met jullie meegeleefd. Wat een goed nieuws. Geniet ervan!!

8. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

Sep 18, 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Heey meid wat een ontzettend moeilijke situatie! Wij zijn helaas ook een kindje verloren alleen dan in de zwangerschap vanwege een allo imuunziekte. Wij hebben helaas 100% kans op herhaling dus pgd is voor ons geen optie (gelukkig wel mogelijkheid tot behandeling in de zwangerschap) vanwege ons verlies ben ik terecht gekomen op een forum van baby bytes; doodgeboorte. Hier zitten meerdere meiden die de keuze hebben gehad tussen pgd of de natuurlijke weg te gaan. Ik weet van 1 dat ze het natuurlijk blijven proberen en de andere zijn al geruime tijd bezig met ivf, wellicht een optie daar een berichtje te plaatsen en hun ervaringen te delen?? Sterkte met deze onmenselijke keuze en ik hoop dat jullie nog een gezond kindje mogen krijgen.

9. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

Sep 18, 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Lees nu dat er al 23 pagina's volgen ;)

10. jonna

jonna Actief lid

Mar 3, 2015
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks meiden! Het voelt heel gek? Beetje onwerkelijk! Het is gewoon gezond..! Het is ons toch echt gegund! Wat heerlijk dat we allebei goed nieuws te horen hebben gekregen, girl1986. Had ik toch niet gedacht.. Nu de emotionele band met mn nieuwe zoon wat aanhalen want ik heb behoorlijk wat afstand genomen de afgelopen weken ☺

En mamavanle; geeft niets! Lief dat je de moeite hebt genomen te reageren! Inmiddels heeft TO de natuurlijke manier gekozen en goed bericht gekregen na de vlokkentest. Wat enorm triest dat jullie 100% hebben! Ben je inmiddels wel weer zwanger (geweest) en kan het ongeboren kindje dan tijdens de zwangerschap behandeld worden oid? Om welke aandoening gaat het (nieuwsgierigheid hoor)?

11. jonna

jonna Actief lid

Mar 3, 2015
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh zie nu imuunziekte. Sorry.

12. zwangerin2015

zwangerin2015 Actief lid

Apr 15, 2015
    184
    14
    18
    NULL
    NULL
    Ooooh wat fijn!! Gelukkig! Gefeliciteerd! Nu echt genieten van de zwangerschap! ♡♡♡

13. mardaisy

mardaisy Niet meer actief

Gefeliciteerd Jonna! Nu kan het genieten echt beginnen!

14. mardaisy

Hoi lieve meiden, ik ben een poos niet zo actief geweest op het forum, maar ik wilde wat minder met zwanger worden bezig zijn. Ik heb behoorlijk lange cyclussen gehad die alleen maar opliepen en daar werd ik behoorlijk onzeker van.

Maar ik mag goed nieuws met jullie delen:

Ik ben zwanger!

Nooit verwacht dat het zo snel zou gaan, want voor onze dochter waren we meer dan een jaar bezig! Hoewel het erg dubbel is, zijn we wel super blij.

Nu zitten we natuurlijk ook in die gruwelijke wachtperiode.. Komende week de verloskundige bellen. Wanneer hadden jullie je eerste afspraak? Wel eerder dan normaal denk ik?

15. jonna

jonna Actief lid

Mar 3, 2015
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow gefeliciteerd!! Ik heb geen afspraak daar gehad. De gegevens van mijn kinderen waren bekend in het zh dus ik heb de arts gebeld en die heeft mij doorverwezen naar de klinisch geneticus voor intake en termijn echo. Dat was met 9,5 week. Toen tot 11,5 week moeten wachten op vlokkentest en daarna nog 2 weken op uitslag. Vanaf nu loop ik bij mijn eigen verloskundige (maandag officiele intake). Ik heb ze wel direct laten weten dat ik weer zwanger was en een week na de vlokkentest ben ik daar langs geweest voor hartje luisteren.

Succes en sterkte. Zet hem op. Het is niet gemakkelijk, maar je hebt meegelezen dus dat weet je vast wel ondertussen 😊. Heel fijn dat het gelukt is. Hopelijk heeft het zo moeten zijn en komt alles goed!! We duimen voor jou nu!

16. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

Nov 29, 2010
    1,228
    1
    38
    Wauw, gefeliciteerd Mardaisy! Ik hoop gigantisch dat alles goed is! Die weken wachten zijn idd afschuwelijk. Ik heb het op een andere manier omdat ik de vlokkentest niet heb gedaan, maar voor mn gevoel heb ik die weken nu zeg maar, dat ik besef dat we over een paar weken weten waar we aan toe zijn.
    Ik zou volgende week zowel de vk als de geneticus bellen, net zoals Jonna heeft gedaan!

17. girl1986

girl1986 Lid

Aug 13, 2009
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wow mardaisy, wat super! Gefeliciteerd. Hopelijk over een aantal weken goed nieuws voor jullie!! Duim ervoor hoor.

Ik heb de verloskundige gelijk op de hoogte gebracht en daar voor de termijn echo geweest bij 8 weken. Bij 8 weken heb ik contact opgenomen met het ziekenhuis. Met 11 weken de vlokkentest gehad en met 9 dagen de uitslag.

Ben blij voor je hoor!

18. mardaisy

Zo dat is echt een snelle uitslag girl! Waar hebben jullie het laten doen, jonna en girl? Er zit namelijk veel verschil tussen de ziekenhuizen.

19. jonna

jonna Actief lid

Mar 3, 2015
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Opzich zit er geen groot verschil in ziekenhuizen; overal staat er ongeveer 2 weken voor. Bij mij hebben ze ook nog onderzocht of taaislijmziekte en sma voorkwam omdat ze er vanuit gaan dat mijn partner en ik ergens in de verte familie van elkaar zijn. Het ligt er daarnaast ook aan hoe snel de afgenomen vlokken uitgroeien tot de juiste grootte en hoe groot het 'dna hoofdstuk' van de betreffende ziekte is. Wij waren in het Erasmus rotterdam trouwens.

20. mardaisy

We zitten erg in twijfel. In Groningen kan het al vanaf 9 weken en in Nijmegen vanaf 12 weken. Is een behoorlijk verschil..! We overleggen wel met de verloskundige binnenkort. Bedankt voor de info Jonna. Zetten ze dan het weefsel op kweek ofzo?

Share This Page