Wat ik begreep is dat de vlokken pas vanaf week 11 voldoende zijn in de placenta. Ja ze gaan op kweek en moeten eerst groeien nog na de punctie. Laat je gewoon informeren door beide ziekenhuizen desnoods. Hoe anders is het nu he? Met een zwangerschap als deze.. ik heb nu nog steeds wat moeite met emotioneel openstaan voor dit kindje omdat ik het 10 weken lang op afstand heb gehouden. Dat lukte behoorlijk goed alleen lichamelijk was ik wel op en top zwanger met zere borsten, snel groeiende buik, moe en misselijk en hormonen... dus helemaal afstand nemen van je zwangerschap gaat niet. Mijn advies is wel wat mensen in vertrouwen te nemen zodat je kunt praten. Het wordt een behoorlijke schommeling qua emoties en gedachtes. Wij konden het, jij zult t ook kunnen! Sowieso leven/lezen we hier met je mee!!
Heel erg fijn Jonna. Het is inderdaad heel dubbel. Ik ben blij, maar je weet dat het misschien maar van korte duur is... We gaan het sowieso snel tegen onze ouders vertellen. Het is toch een uitzonderlijke situatie met veel emoties. Vaderdag heeft nu ook wel een dubbele betekenis gekregen. Aan de ene kant het grote verdriet en aan de andere kant het nieuwe leven. Op Facebook van lieve engeltjes stond vandaag: sterkte aan alle papa's die hun kindje moeten missen. Misschien krijg je wel een cadeautje uit de hemel.. ❤❤❤
Het zou jullie zo gegund zijn!! Niemand zou zijn/haar kindje moeten missen.. Bloesempje ik denk vandaag ook aan jullie.. vaderdag zonder jullie zoontje moet pijnlijk zijn lijkt me. Hopelijk wel een klein beetje vaderdag met jullie unborn dochter en vader is hij sowieso; dat nemen ze jullie nooit af!
Thnx Jonna! Laten we zeggen dat we het niet erg vinden als dit weekend voorbij is Heb gisteren en vandaag erg veel gehuild. Hoop dat dat vanaf morgen weer een beetje beter gaat!
Lieve bloesempje, het is allemaal nog zo vers.. Dit zijn hele moeilijke dagen en dat begrijpen maar weinig mensen echt goed. Heel veel sterkte.
Geldt natuurlijk ook voor jullie he girl1986 en mardaisy! En alle andere moeders (vaders) die hier meelezen die een kindje verloren hebben. Hoelang geleden dan ook; dit soort dagen zijn volgens mij altijd pijnlijk.
Hey, ik ben weer wat wijzer. Veel ziekenhuizen doen de vlokkentest inderdaad nu vanaf 11 weken. Sommige ziekenhuizen deden het eerder, maar hebben hun protocol aangepast, omdat de kans op een miskraam vóór 11 weken groter zou zijn. Nu ben ik natuurlijk precies in mijn week 11 op vakantie en moet het dus in week 12 gebeuren... Volgende week vrijdag (10 juli) de eerste echo! Spannend.. Ik merk echt veel verschil met de vorige zwangerschap. Toen onbezorgd en onbezonnen. Nu met veel meer angst. Maar gelukkig kan ik het ook loslaten. Ik heb het immers toch niet voor het zeggen. Probeer toch een beetje te genieten van het nu.
Spannend zeg, mardaisy! Mijn eerste zwangerschap is ook op de natuurlijke manier ontstaan. Ook ik heb tien vlokkentest laten doen ivm genetische afwijking wat erfelijk is. Helaas kregen wij 8 dagen na de vlokken test slecht nieuws. Ons kibdje had ook de genetische afwijking waardoor, als het geboren zou worden ernstig ziek zal worden. Wij hebben toen met pijn in ons hart besloten de zwangerschap af te laten breken. Wij zijn nu met PGD gestart. Op dit moment wachten we tot de test klaar is. Dan kunnen we starten met icsi. Jullie heel veel succes en ik duim voor jullie dat jullie goed nieuws mogen ontvangen, dat jullie een gezond kindje mogen krijgen!
Mardaisy ik zie bij jou een goede echo 10 juli. Fijn, dat hobbeltje is ook weer genomen. Wanneer heb je de vlokkentest? En waar? Lukt het je om met deze zwangerschap om te gaan? Bloesempje, jij loopt bijna op het eindje he! Hoe zit dat straks bij jou? Kunnen ze direct met zekerheid na de geboorte van je dochter zien of het dezelfde aandoening als je zoontje heeft of niet?
Na de geboorte zullen mijn man en ik het snel genoeg merken denk ik, maar we laten sws bloed uit de navelstreng halen wat onderzocht wordt. Geloof dat we dan na 2 weken de uitslag hebben, maar als ze ziek is weten we dat dan zelf al wel.
Poeh wat is het dan extra spannend voor jullie nog zeg.. gaat het goed met je? Ik vind je altijd zo sterk overkomen (maar weet uit ervaring dat het niet altijd in het echt ook zo hoeft te zijn 😉
Ik merk dat mijn mentale grens wel een btje bereikt is. De spanning begint heel zwaar te worden. Ik heb wel een aardige kans dat ik met/rond 38 weken mag bevallen dus dat zijn dan nog maar 2 weekjes in onzekerheid!
Vrienden van mij hebben het traject gevolgd bij de tweede. Alleen niet zwanger geraakt omdat er steeds niets teruggeplaatst kon worden en hebben ze het toch op de natuurlijke manier geprobeerd. Met het risico dat ze het af moesten breken. Gelukkig hebben ze nu twee gezonde kinderen. Maar dat was wel een spannende tijd. Heel veel succes met het maken van een keuze. Beide trajecten is moeilijk.
Hoi, hier tot dusver alles goed. Komende vrijdag de tweede echo en dan zal er een afspraak voor de vlokkentest gemaakt worden. Dat doen we in Nijmegen, waarschijnlijk in de week van 17 augustus. Dan ben ik 12 weken. Over het algemeen kan ik wel genieten van de zwangerschap, maar soms word ik overvallen door momenten van angst. Dan praten we er samen over en spreken we mekaar moed in... Ben wel blij dat er nog twee weken vakantie voor de vlokkentest zitten. Dan hebben we lekker afleiding. We hebben alle twee een droom gehad over een gezond kindje. Zegt misschien niks, maar ik vond het heel speciaal. Ik hoop nog steeds dat ons lieve beschermengeltje een handje heeft geholpen.
Goed dat je er toch van kunt genieten! En positief dat jullie onderbewuste bij allebei positief ingesteld is! Ik hoop enorm met jullie mee dat jullie 2e kindje wel gezond is!!!
Hoi allemaal, Ik ben een tijdje 'afwezig' geweest, maar heb uiteraard alles gevolgd Hier gaat alles ok. Afgelopen woensdag de 20 weken echo gehad, was in orde gelukkig (garanties heb je echter nooit!) maar we kunnen weer langzaam verder genieten. Hoe voel jij je jonna? Ik heb energie voor 10. Was de eerste 14 weken ver te zoeken. Mardaisy en bloesempje, hoe voelen jullie je? Allebei verschillend natuurlijk, maar ben benieuwd. Sinds 18 juni hebben wij een dakkapel, wij gaan als de zolder klaar is naar boven. Een hoop werk. Dan gaat ons zoontje naar onze slaapkamer, welke ook nog geschilderd e.d. moet worden. De kleine gaat dan naar ons zoontjes kamer, die moet ook opnieuw gedaan worden. Druk druk druk dus op het moment. Net terug van onze vakantie in Frankrijk en gelijk weer aan de bak
Het hartje is gestopt... Intens verdrietig... Waarom, waarom!! Waarom is ons lichtpuntje verdwenen...!?