Lieve Mardaisy, ik kan me enigszins voorstellen hoe ellendig je je moet voelen. Ik ga ervan uit dat jullie over niet al te lange tijd een mooi en gezond kindje mogen krijgen, het is jullie zo ontzettend gegund!!! Ik hoop dat jullie er samen goed mee om kunnen gaan voor zover mogelijk... Denk aan jullie!
Dames, als het goed is ligt de nieuwe Flair (38) morgen in de winkel! Ik en de kids staan in het artikel 'make a wish'. Ik kan haast niet wachten haha ben zo benieuwd naar de definitieve tekst en welke foto ze gekozen hebben!
He shoot, lees het nu pas Jonna Kun je het ergens online lezen? Of kun je hier een foto plaatsen waarop het te lezen is?
Wat mooi! Was even heel erg lastig lezen (op mn telefoon was de kwaliteit van de foto's niet al te best met vergroten), maar ik ben eruit gekomen! Heel heftig om te lezen, maar toch klink je ook positief en hoopvol, knap! En fijn om gelijk 500 euro voor de stichting te krijgen, en natuurlijk de naamsbekendheid via dit artikel, dat heb je maar mooi voor elkaar gekregen! Hoe gaat het verder met je? En met de andere dames?
Kwaliteit op deze site is altijd wat minder ja.. vind ik met de testen met wel/niet streepjes ook altijd zo haha. Dankjewel. Het verhaal is heftig maar we zijn eigenlijk best positief inmiddels hoor. Het eerste jaar was vreselijk. Met mij gaat het goed! Bijna verlof, kijk uit naar het lekker in huis rommelen en wat meer rust. Inmiddels krijgen de kids hun infuus thuis op de vrijdagen ipv wekelijks naar het ziekenhuis. Dat is heel prettig qua reistijd en rust maar ook wennen omdat er 2 verpleegkundigen van de kinderthuiszorg 5 uur in mn huis zitten. Met de kids gaat t gelukkig super! Hoe is het met jou en je kleine meisje?!
Dat lijkt me pittig, de infusen thuis! Qua reistijd idd fijn maar 2 vpk in huis plus weer medische handelingen die in de vertrouwde omgeving gebeuren, lijkt me niet altijd makkelijk! Lekker, bijna verlof! Heb je al veel klaar voor de baby? Zie je er ook deels tegenop of helemaal niet? Hier gaat het super! Heus regelmatig lastig. Het gemis van B. en de confrontatie dat N. al weken meer kan dat dat B. ooit gekund heeft. Maar N. is een heerlijk en voorbeeldig kind! Volgens het boekje, op gezette tijd huilmomentjes, maar totaal niet buitensporig, ze eet goed (bv), poept en plast goed, slaapt steeds beter, lacht heel veel, echt genieten!
Ik zie er niet tegenop, ben vooral benieuwd hoe de kids het vinden straks! Ik denk heel leuk, ze zijn er nu al zoveel mee bezig en zijn zo lief voor andere kleintjes. Ik zag dat je je aangemeld had voor onze site, welkom! Hou je spambox in de gaten, daar komt de bevestigingsmail vaak in terecht namelijk.
Hallo meiden, Mag ik me hier ook melden? We hebben al een dochter van 11 maanden met een progressieve erfelijke ziekte, en hebben net als velen van jullie 25% kans om opnieuw een kindje met deze aandoening te krijgen. We zijn uitgebreid in gesprek geweest met de klinisch geneticus over de mogelijkheden van PGD, maar hebben er voor gekozen eerst via de natuurlijke weg te proberen zwanger te worden. PGD kunnen we altijd nog starten. Zodra we dit zouden willen hoeven we maar te bellen en wordt het hele proces gestart. Wel is het spannend of het gaat lukken aangezien ikzelf PCOS heb. Van mijn dochter was ik met Clomid in 3 maanden zwanger, en we hopen dat het nu ook vlot mag lukken. Inmiddels zitten we al weer in de 2e maand met Clomid, en ben ik bijzonder ongeduldig. En dan daarna het wachten op de vlokkentest en de uitslag...
Welkom Manieki, natuurlijk mag je je bij ons aansluiten. Wat erg om te horen dat jullie dochtertje ook ziek is. Hopelijk beleven jullie nu nog vele mooie momenten samen. Ik kan me goed voorstellen dat je ongeduldig bent naar een volgende zwangerschap, dat zullen vele van ons herkennen. Zelf had ik ook vrij snel na het overlijden van mijn dochter weer een kinderwens. Juíst omdat zij zoveel moedergevoelens in mij heeft losgemaakt. In juni dit jaar waren we weer even helemaal in de wolken. Ondanks alle rouw, stress én een lange cyclus was het toch gelukt om zwanger te raken. Helaas is er tijdens de tweede echo geconstateerd dat het hartje was gestopt. Weer zakte de grond onder onze voeten vandaan. Rouw op rouw is echt onmenselijk. Ik ben onlangs naar het ziekenhuis geweest voor de lange (en oplopende) cyclus, maar omdat ze weinig konden vinden, krijg ik daar geen medicatie voor. Daar had ik stiekem wel op gehoopt, omdat we met zo'n lange cyclus natuurlijk veel minder kansen per jaar hebben. Alles bij elkaar opgeteld (lange cyclus, miskraam, vlokkentest en de kans dat we weer een kindje kwijtraken) heeft ons doen besluiten om toch voor IVF-PGD te gaan. En dat terwijl ik er een paar maanden terug totaal anders over dacht. Ik heb nu veel rust bij deze beslissing. We kunnen in december terecht en we kunnen concreet uitkijken naar een nieuwe kans. Spannend, maar voor een heel goed doel!! Hopen, bidden en duimen dat er in 2016 een gezond kindje uit voort mag komen!!
Oké, kleine grote omslag.. Niet lang nadat we het erover eens waren om voor IVF te gaan, blijk ik nu toch weer spontaan zwanger! Wat een verrassing voor ons. Wel weer een hele spannende periode, maar we hopen met heel ons hart dat het nu een keer goed mag gaan...
Dank je wel Bloesempje! Het is zeker spannend, maar ik merk nu na de miskraam dat ik er al meer ontspannen / nonchalanter mee omga. Zo van, we zien het wel. Klinkt misschien bot, maar het is pure zelfbescherming... We hopen er het beste van.
Mardaisy wat een bizarre wending ineens! Moest even bijlezen hoor. Wat zou het een wonderlijk kado zijn als dit vruchtje blijft plakken en gezond is! Ik snap jullie beslissing mbt ivf/pgd. Als dit kindje van ons niet gezond geweest was, hadden wij er ook voor gekozen.
Manieki, ook al zo'n heftig verhaal.. welke ziekte heeft je dochtertje als ik vragen mag? Dappere beslissing om het op de natuurlijke manier te proberen. Ik vond het heel pittig die onzekerheid; het lichamelijk last hebben van de zwangerschap (misselijk, moe) terwijl je niet weet of je het 'voor niets' doet of juist wel. Ik wens je heel veel geluk!! Hou ons op de hoogte als je wilt. We zitten/zaten in hetzelfde schuitje als jij.
Jeetje Mardaisy, gefeliciteerd! Heeeeel spannend, dat geloof ik graag, en ook dat je jezelf wat probeert te beschermen. Ga je een vlokkentest laten doen? En hoe staan jullie daar zelf in als ik vragen mag? Jonna thanks. Onze dochter heeft CF, taaislijmziekte. Een grote verrassing, maar blijkbaar zijn mijn partner en ik beide drager van het gen. Ik hoop dat het snel mag lukken hier, dat is al een heel proces omdat ik Clomid slik ivm pcos, en dan vervolgens wordt het nog veel spannender ivm een goede vlokkentest of niet.
Wat spannend Manieki, en wat heftig zeg, CF! Ik hoop dat jullie snel zwanger zijn en een positieve uitslag krijgen na de vlokkentest!
Dank je wel Manieki. Eigenlijk sta ik nu heel nuchter in deze zwangerschap. Door de miskraam in juli ben ik op dit moment meer met de eerste twaalf weken bezig dan met de vlokkentest. Dat zal nog wel komen, maar ik leef nu meer bij de dag. Ik ben niet heel erg aan het genieten ofzo, maar als alles hopelijk goed mag zijn straks haal ik dat wel weer in! En het is ook fijn om IVF-PGD als achterdeurtje te hebben, dus dat geeft ook enige rust. Ik hoop dat je snel zwanger mag worden van een gezond kindje. Zijn jullie al getest op dragerschap?