Natuurlijk of pgd-ivf

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door girl1986, 3 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jonna

jonna Actief lid

3 mrt 2015
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja klopt. En ergens denk ik: we hebben er al 2 die de ziekte hebben, die derde zal ons toch wel bespaard blijven?! Maar de natuur heeft daar geen enkele boodschap aan hehe. Ik verwacht ook niet dat door ons eerdere dubbele 'ongeluk' nu gevrijwaard zijn van ander ongeluk. Dus het is allemaal heel spannend (maar dat zul je vast herkennen 😊)

2. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Ja snap ik heel goed hoor. Mijn man zegt elke keer, we hebben 1x die 25% gepakt, dus nu hebben we heus die 75% wel. Leuk en positief, maar zegt natuurlijk helemaal niets (kijk naar jouw gezin).
    Zou gewoon zsm een afspraak maken bij de geneticus en evt je vk bellen voor een (vroege) echo als je daar behoefte aan hebt! Ik heb met 6 wk (dus 2 wk na mn test zeg maar) een echo gehad, maar onze vk is de beste vriendin van mn moeder dus dat is iets makkelijker. Maar als je je situatie een btje uitlegt willen ze misschien wel meewerken om in elk geval dat stukje onzekerheid weg te nemen.

3. jonna

jonna Actief lid

3 mrt 2015
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nu de behandelend arts van mn kinderen een bericht gestuurd en de verloskundige. Ik hoor van hen wel hoe de procedure nu is. Een echo hoeft wat mij betreft niet en hartje horen wil ik eigenlijk ook pas als ik weet of we het kindje kunnen houden of niet.. ik ben zo bang dat ik anders emotioneel een band krijg met het ongeboren kindje en het nog moeilijker zal vinden het af te breken bij ziekte.. ik stop mn vingers wel in mn oren bij hartje luisteren en mn handen voor mn ogen bij de echo haha!

4. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Hahaha, snap ik goed! Zolang je het niet ziet, voelt en hoort ist een stuk minder "echt". Voor mij een reden om zo vroeg mogelijk een echo te doen, maar kan idd ook andersom werken!

5. mardaisy

mardaisy Niet meer actief

Gefeliciteerd jonna! Zeker heel spannend, maar je moet vertrouwen houden!

Ik hoop dat ik ook gauw zwanger word... 🙏

6. jonna

jonna Actief lid

3 mrt 2015
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop het ook voor jou mardaisy!!

7. mardaisy

mardaisy Niet meer actief

Veel plezier in Milaan 😃

8. girl1986

girl1986 Lid

13 aug 2009
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Haha wat lees ik nu.. Voorzichtig gefeliciteerd jonna, ongelofelijk hihi. Toch zwanger naar Milaan ;)

Spannend he!! Ooh ik hoop zo dat het goed komt voor ons.. Wel 'fijn' dat we het kunnen delen en elkaar er via dit forum doorheen kunnen sleuren..
    Ik hoop dat het bij jou ook gauw lukt mardaisy..

Jonna: ik heb alleen nog de verloskundige op de hoogte gebracht. Over 2 weken neem ik contact op met de kg van de vu.
    Wat ik wel weer beladen vind is dat wanneer wij de vlokkentest krijgen we een jaar terug met onze meid in datzelfde ziekenhuis terecht kwamen. De uitslag van de test valt precies samen met haar overlijden. Hoe bizar is dat?? Moest het even kwijt.

Vandaag heb ik het aan een vriendin verteld. Zij vind het bijzonder dat hey zover is en hoopt op het allerbeste. Was wel even fijn om het van me af te praten. Mijn man houdt bewust afstand van de zwangerschap en wil er nog niet teveel mee bezig zijn.. Maar je kan er al niet meer omheen: ik heb een toet-toet-toeter.. (Op m'n waterscooter) haha.
    Veel plezier in Milaan jonna!!

9. jonna

jonna Actief lid

3 mrt 2015
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja is wel anders voor n vrouw denk ik. Ik voel ook vanalles aan mijn lichaam en hij heeft alleen maar de positieve test gezien. Is toch anders! Ik heb het mn ouders verteld net en morgen natuurlijk mn zusjes in Milaan..

Bijzonder die data girl1986! Beladen denk ik.. nu hopen dat jullie deze keer op die datum goed nieuws krijgen!! Als bij mijn kindje alles goed gaat ben ik uitgerekend op mijn vriends en moeders verjaardag. Ook zo mal. Hopelijk zijn het goede tekenen 😉

De behandelend artsen van mn kinderen zijn druk bezig met vervolgstappen regelen mailden ze me vanmiddag. Ik wacht dus rustig af.. eerst maar eens naar Milaan! Veel zin in. Wel beetje jammer van de lekkere italiaanse wijntjes in de avondzon op een terrasje haha

10. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Veel plezier en Milaan en laat het water je goed smaken ;)

11. jonna

jonna Actief lid

3 mrt 2015
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oooh wat was het fijn in Milaan! Heb de wijntjes in de zon wel gemist hoor maar ze hadden ook heerlijke alcoholvrije cocktails dus ik heb het me alsnog goed laten smaken! Hoe gaat het verder hier met iedereen? :)

12. zwangerin2015

zwangerin2015 Actief lid

15 apr 2015
    184
    14
    18
    NULL
    NULL
    Wat fijn om te lezen dat er een PGD forum is.
    Ben benieuwd naar andere verhalen en ervaringen.

13. jonna

jonna Actief lid

3 mrt 2015
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit je in hetzelfde schuitje? Wat is jouw verhaal? Zoals je hebt kunnen lezen hebben wij dus niet gekozen voor PGD in eerste instantie maar proberen we het op de natuurlijke manier. Er zijn wel topics over PGD hoor bij 'vruchtbaarheidsbehandelingen'. Succes!

14. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    @jonna: fijn dat je het zo leuk gehad hebt, hoe reageerden je zussen op het nieuws van je zwangerschap?
    @zwangerin2015: ben ook benieuwd of je voor dezelfde keuze staat als die wij hebben (gemaakt)!

15. jonna

jonna Actief lid

3 mrt 2015
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zussen vonden het een verrassing en zijn voorzichtig blij. We proberen het letterlijk en figuurlijk niet groter te maken dan het is en niet teveel te praten/na te denken over een eventuele zwangerschap na de 13 weken. 18 mei hebben we gesprek in t zh en een termijn echo. Ik ben dan 10 weken. Hopelijk doen ze met 11 weken mn vlokkentest!
    Girl1986, ben jij al in het zh geweest? Heb je al een datum voor je vlokkentest? En last van kwaaltjes of fiets je er soepel doorheen?

16. zwangerin2015

zwangerin2015 Actief lid

15 apr 2015
    184
    14
    18
    NULL
    NULL
    Hey Dames,
    Wij zijn in januari dit jaar gestart met een PGD behandeling. In take al gehad en voorbereidende onderzoeken ook en opdit moment word de test ontwikkeld die nog voor ons gemaakt moest worden. Het ziet er allemaal goed uit en hopen dat we as zomer kunnen starten met ivf behandeling en een terugplaatsing mogen ondergaan van een "goede" embryo. Ze denken dat de test in juli klaar zal zijn. Spannend dus.

Ik draag het gen van erfelijke ziekte bij me. Vorig jaar april besloten we met de pil te stoppen om onze grote wens in vervulling te laten gaan en op de natuurlijk manier zwanger worden en dan met 12 weken vlokkentest te laten uitvoeren.
    Op 12 juli hebben we test gedaan en deze was positief. Super blij en heel bijzonder!
    Met 12 weken en 3 dagen vlokken weefsel afgenomen en 10 dagen later kregen we het verschrikkelijke telefoontje dat ook ons kindje het erfelijke gen bij zich draagt. Wij hebben met pijn in ons hart de beslissing genomen om de zwangerschap te laten afbreken omdat de ziekte zo slopend is en wij ons kind dat niet willen aan doen. Ons prachtige kindje met alles er op en er aan is met 15 weken zwangerschap via natuurlijk bevalling geboren.

na een heftige periode van heel veel verdriet hebben we besloten dit niet nog keer willen en voor PGD te gaan. We gaan er volle 100% voor en hopen dat we in 2015 zwanger mogen worden van een gezond kindje

Het is prettig dat er een forum is over dit onderwerp om zo ervaringen uit te wisselen.

17. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Wat een heftig verhaal ook! Ik hoop dat je snel (zo snel mogelijk in elk geval) zwanger bent van een gezond kindje!

18. girl1986

girl1986 Lid

13 aug 2009
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Hoe gaat het met jullie?
    Ik heb vanochtend het eerste gesprek gehad bij de vk. Ook een echo gehad en alles zag er tot zover goed uit. Hoe vreemd zou het zijn als straks (hopelijk niet!!) blijkt dat ons kindje de afwijking heeft.. Ik ben nu 8 weken en naarmate de weken verstrijken wordt het alleen maar spannender.. Straks neem ik contact op met de vu om door te even dat ik zwanger ben en hoe nu verder.. Ik had expres even gewacht tot ik de eerste echo had gehad.

Afgelopen weekend waren we een weekendje weg met vrienden en hebben we het vrijdag aan hun verteld toen de kinderen lekker buiten aan het spelen waren.. Ze waren voorzichtig heel blij en toevallig had onze vriend er donderdag op vrijdag over gedroomd dat ik zwanger was.. Dat was ook het eerste wat ze zeiden toen we het vertelden.. Bijzonder..

Dus jij heb het ook lekker gehad jonna? Hoe voel jij je?
    Ik ben echt beroerd. Misselijk, spugen , moe, buikpijn, de hele dag door:( maar ik heb het er graag voor over!

Hoe gaat het met jou mardaisy?

En met jou bloesempje?

Welkom zwangerin2015! Ik hoop voor je dat het gauw goed gaat komen? Mag ik vragen waar jij draagster van bent?

19. jonna

jonna Actief lid

3 mrt 2015
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    We schelen uiteindelijk maar 2 weken dan! Ik ben nu 6 weken en heb eigenlijk nog nergens last van. Mn borsten zijn wat gevoelig en mn haar is heeeel snel vet, maar dat is het wel zo'n beetje. Kan wel nog komen (bij mijn zoontje was ik vanaf week 6 tm 9 dood en doodziek!), wanneer begon het spugen en misselijk bij jou?

20. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hoi meiden, ik heb niet alles gelezen maar wilde jullie feliciteren met de zwangerschap! Ik hoop heel erg dat alles gewoon goed is met de baby's. Zelf hebben wij 8% kans op een kind met de afwijking die onze dochter had. Maar pgd was geen optie omdat het geen genfout was maar een aanlegfout en daar kun je met pgd niets mee. Dus ik snap jullie spanning maar al te goed! Ik hoop dat meer ellende jullie bespaard blijft, ik ga heel hard duimen!

Deel Deze Pagina