Mijn dochtertje is ruim 10 maand en sinds 2 dagen wil ze niets meer uit haar fles drinken. Geen opvolgmelk, maar ook geen diksap of water. Zodra ze mij met die fles aan ziet komen begint ze al keihard te huilen en wendt meteen haar hoofdje af. Uit een tuit- of rietjesbeker drinkt ze ook niet, snapt ze niets van. Ik geef haar nu af en toe slokjes water uit de Difrax oefenbeker en dat gaat wel goed, alleen krijgt ze nooit genoeg vocht binnen op deze manier. Vandaag maar 3 keer pap gemaakt en haar dit met een lepeltje gegeven maar is ook niet ideaal natuurlijk. Ze krijgt veel te weinig vocht en opvolgmelk binnen nu. Zou dit een fase zijn? Ze lijkt geen last te hebben van doorkomende tandjes overigens. Heb ook al geprobeerd een half uur voor de fles een zetpil en dentinox, om te kijken of ze dan wel wil drinken maar maakt geen verschil.
Onze baby is bijna 10 maanden en heeft dit al ruim 2 weken... Drinkt max 200ml op een dag, soms weigert ze idd alle flessen. We lopen de dokters plat, maar er is nog geen oorzaak gevonden en gelukkig is ze ook nog niet uitgedroogd. Pap lepelen is erg goed. Net als extra fruit en yoghurt. En melk (of ander drinken) uit een bekertje. Let goed op de plasluiers. Plast ze nog voldoende, zou ik het even aankijken. Wellicht een fase. Denk je dat ze (bijna) uitdroogt, moet je even de HA(P) bellen hoor! We waren vandaag bij het CB en die zijn van mening dat de meeste baby's zichzelf niet laten verhongeren of uitdrogen. Klinkt makkelijk, maar toch hoor je van baby's die wél uitgedroogd raken... Volgens het CB was 300ml zuivel genoeg (mag ook yoghurt zijn) en elk slokje vocht is meegenomen. Meestal trekt het weer bij. Vooral niet forceren, want bij een aversie voor de fles ben je verder van huis. Wij hebben nu een simpele tuitbeker gekocht in de hoop dat ze hier uit wilt drinken, de antilek snapte ze idd niet, net als de rietjesbeker. Heeft ze geen verstopt neusje? Heb je haar tong bekeken? Zie je daar mssn iets raars? Succes. Hopelijk drinkt ze gewoon vanzelf weer. Ik herken dit overigens totaal niet van m'n oudste.... Lastig dus.
Doe eens aluminium folie om de fles. Ons zoontje wilde de fles toen ook niet meer maar door de folie focussen ze zich op wat anders en hier hielp t Succes
Mijn zoontje heeft dit rond die leeftijd ook gehad. Terwijl ie altijd gek was op zijn melk wilde hij ineens niks meer. We hebben het toen ook een tijd met yoghurtjes, pap en smoothies opgelost tot ie ineens wel weer ging drinken. Nog steeds geen idee waarom ie niet wilde, had het idee dat ie keelpijn had ofzo. Hoop voor jullie ook dat het een fase is! Succes!
Aluminiumfolie vanmorgen geprobeerd, maar helaas trapt ze er niet in 'Goed' te lezen dat er meerdere kindjes last van hebben (gehad). Ik blijf idd hopen op een fase.. Volgens mij zit ze ook in een megasprong, ze is erg jengelig en wil alleen bij papa of mama en kan ineens niet meer zelf spelen. Vandaag ook nog niets gedronken. Wel weer een bord pap naar binnen gelepeld en een goede fruithap. Ik zie overigens niets raars aan haar tong ofzo. Ik ben afgelopen donderdag al bij de HA geweest. Zij gaf ook aan het blijven proberen, en idd zorgen dat ze vocht binnenkrijgt. Dus door fruit, yoghurt, pap e.d. te geven. Ze heeft waarschijnlijk wel een luchtweginfectie, en daar hebben we nu een Ventolin puffer voor. Merk alleen nog geen verschil..