Dat is gekomen na de zonde van adam en eva in de bijbel staat deze vers:Genesis 3 :16 a Na die woorden zei God tegen de vrouw: "Voortaan zul je met veel pijn en moeite kinderen krijgen. Dus het is niet altijd zo geweest maar door de zonde is het zo gekomen.
Dat loeder, het is allemaal haar schuld! Princesje, ik heb een collega die ook zwanger is, iets minder ver dan ik. Maar terwijl ik soms nog naar de wc moet rennen om te spugen en BI heb, is zijn alleen ' een beetje moe' maar verder voelt ze zich prima! AAAARGH! Dan voel ik me helemaal een aansteller!
syb, hoe is het nu met jou? ga de vraag hier stellen omdat het in de november mama's zo snel gaat met posten dat ik het niet bij kan houden en dus niet zo leuk vind haha
met mij gaat het stukken beter gelukkig ! braken is zo verminderd dat ik het nu wel kan accepteren ....is vaak ook meer kokhalzen dan braken ..... en met jou ?
Gelukkig kan je er eindelijk een beetje meer van gaan genieten! Hier gaat alles goed.. die kleine man in mn buik is erg actief bezig, heerlijk. Heb zelf ook geen kwaaltjes, ook niet echt gehad.. dus dat is wel lekker AFKLOPPEN hihi Dinsdag 20 weken echo.. daar ben ik wel heel nerveus voor!
Oe spannend he! Kan mezelf er ontzettend druk om maken Maar heb bij 17 weken een 3d echo gehad, als er echt iets sterk afwijkends was hadden ze dat wel gezien toch?
ja vaak kunnen ze dan afwijkingen ook wel zien hoor ! de echo in het zh wordt alleen gedaan door een echoscopiste maar goed bij de pretecho kijken ze ook naar het hartje ....
Ja dat zie je heel snel hoor, een open rug Dasn zit er gewoon ehelemaal geen huid en met een open schedel mist het hele schedeldakje geloof ik. Maak je maar niet druk, deed ik ook, ik was DOODSBANG voor een open rug, tot ik zag dat ie mooi dicht was, viel een last van me af....... Heb je geen medische 20 weken echo dan?
tja zo ken ik er ook een hoop in mijn omgeving die zwanger zijn en helemaal nergens last van hebben! hihihi! ach ja denk ik dan, had ik mijn eerste zwangerschap ook... ik weet nu dat het ook heeeel anders kan.......
Devilschase pff gelukkig ben ik niet de enige die zo denkt haha mijn moeder wordt er ooit kwaad om zulke rare dingen denk en droom ik wel eens! Ben allang blij dat het dus geen open ruggetje heeft en geen open schedeltje weer 2 dingen minder om je druk om te maken hihi En een hazenlipje/open gehemelte? Denk je dat ze dat dan ook gezien hadden? Niet dat dat vergelijkbaar is met een echt ernstige afwijking maar toch
En jawel heb dinsdag de medische 20 weken echo... daar loop ik me nu al over op te fokken, ECHT een zenuwachtig gevoel
Nog even een reactie on topic (lees je nog mee ElleNY?): Vroeger werden mannen en vrouwen ongeveer even oud. Nu de medische zorg verbeterd is en vooral sinds vrouwen veel minder kinderen krijgen, zie je dat vrouwen gemiddeld beduidend ouder worden dan mannen. Biologisch gezien zijn wij vrouwen dus gewoon veel sterker dan mannen. Maar door de zwangerschappen (al dan niet Eva's schuld) slijten we harder. Vanuit de natuur bekeken is een zwangerschap dus ook een behoorlijke belasting. Wij beoefenen gewoon topsport!
Ik lees zeker nog mee! En ben onder de indruk van hoeveel dit aan reactie opwerpt. Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Zie je het voor je dat kerels dit moeten doen? Gaat niet werken hoor. Wat weer apart is, is dat meisjes gemiddeld genomen vroeger ongesteld worden (circa 11 jaar) en dat terwijl we steeds ouder worden.. Dat is ook een rare tegenstelling. Waarom eerder ongesteld worden terwijl we later kinderen krijgen EN ouder worden? Voor mij is dat een bewijs dat de menselijke soort helemaal van slag is