Natuurlijk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door ElleNY, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

haha zo denk ik dus ook alsmaar :( ben ongepland zwanger geraakt.. dus nog gezellig een wijntje mee gedronken in het prille begin (toen ik niet wist dat ik zwanger was) en dus ook geen foliumzuur vantevoren geslikt.. Toen nog de operatie, longontsteking en CT scan maakt het horror scenario in mn hoofd compleet :(

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik zou nu gewoon alsnog vitamine slikken hoor!

3. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik slik het nu al weer sinds een paar weken hoor behalve op de dagen dat ik erg veel fruit eet

4. Chantico

Chantico Niet meer actief

Misschien dat het gesprek in dit topic weer over de vraag van de TS kan gaan en andere gesprekken verder in het novembermama's topic, in andere topics of per PB gevoerd kunnen worden...
    Thanx!

5. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    volgens mij ging het al weer over het onderwerp :rolleyes:

6. Chantico

Chantico Niet meer actief

De laatste 8 posts voor de mijne gingen toch echt over websites, echo's, vitamines etc... Niks mis mee hoor, maar meer iets voor in een ander topic!

7. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    dank je :)

8. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ben al weg ja .....misschien kun je solliciteren voor modje ?

9. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Volgens mij was het niet onaardig bedoeld! Enne... niet weggaan hoor.. nergens voor nodig. Misschien is dit nog een leuke... Zou een koe ook dikke pootjes krijgen door vochtvasthouden? (ben ik nou echt benieuwd naar)

10. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

:) Ik zou zeggen, ga langs een boerderie en vraag het de boer! En kom ons dan verslag uitbrengen.

11. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hihi!
    Alsof de gemiddelde vent weet wat er omgaat in een zwangere :rolleyes: Misschien dan toch maar naar boerin Agnes

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    De gemiddelde boer kent zn koeien wel goed. Daar leeft ie tenslotte van.

Heb zelf geen idee maar weet wel dat koeien die voor embryotransplantatie gebruikt worden en dus hormoonbehandelingen krijgen, giga opzwellen en veel vet aanmaken en vocht vasthouden. Hormonen doen bij koeien dus ook het één en ander.

13. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Kijk, dit zijn nou interessante weetjes! Grappig dat je dit soort dingen weet... ik weet vast andere dingen maar niet zo leuk als dit. Enig idee hoe het zit met andere dieren? Ik zie namelijk alle dames eenden al helemaal bij elkaar kruipen om lekker te klagen over het leggen van het volgende ei! hihi

Iemand al op kraamvisite in Artis (gorilla) of het Dolfinarium (dolfijntje) geweest?

14. Niet meer actief

Nou idd :( we zitten toch alweer on-topic :rolleyes:
    Duidelijk dat dit DE verhaallijn is... maar goed

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @ElleNY: mijn vader was voorheen boer. Hij heeft zn hele leven melkkoeien gehad. Tot ie het zat was. Nu heeft ie alles verkocht en doet hij iets met nemen van watermonsters. Vandaar!
    Nog 2 grappige dingetjes: ik heb zelf paarden en mijn eerste paard was een merrie. Die heeft 3 veulens gehad. Het was in allerlei opzichten een lui paard. Helaas ook zo lui dat als ze een veulen had/zoogde, ze niet weer drachtig wilde worden! Bij paarden is het heel normaal dat ze ieder jaar een veulen krijgen. Nou, deze madam niet hoor! Om het jaar, vond ze blijkbaar meer dan genoeg!
    En de buren hebben nu een merrie waar ze mee fokken. Ik kwam op een gegeven moment thuis (zelf toen zwanger van Jarissa) en zag het paard staan. Zij meteen tegen mn vriend: die is drachtig! Ik zag het gewoon aan haar uitstraling. Echt zo van de ene zwangere herkent de andere. En ja hoor, bij de echo bleek het inderdaad te kloppen!

16. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Wow, echt geinig. Goeie kans dus dat dieren net als wij (ook dieren trouwens) kwaaltjes hebben en misschien wel klachten.. Toch apart om hier over na te denken. Ik merk het wel in Artis dat ik veel aandacht krijg van de jonge gorille moeders en al helemaal van Dafina voordat ze beviel. Misschien inderdaad herkenning?
    Een bijzondere wereld. Oja, voor de liefhebber: een heel leuk boek is:
    Dr. Tatjana weet raad. Gaat over de dierenwereld maar dan op een lieve Lita manier... :D

17. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Mijn opa, had eerder ook en merrie, die heeft hij bij mensen weggehaald omdat ze broodmager was, er nit uitzag en verschillende wonden had.
    Hij kocht haar over vor 500 gulden.
    Toen hijhaar zag, wist hij het gelijk, dat paard was zwanger.
    Na intensiefe verzorging en vele kilos weer aan gekomen te zijn, en een onderzoek van de dierenarts kwam er idd een veulen.
    Niemand dacht dat zij ook in staat was "moeder"te spelen, eerste nachten sliep mijn opa bij haar op het weiland, maaralles ging harstikke goed.
    Daarna is hij verder gegaan metopvang van mishandelde en verwaarloosde paarden.
    Tot hij ging stoppen toen nam zijn jongste kleindochter het over, die heeft een zwaar mishandeld en verwaarloosd paard tot een wedstrijd paard weten om te bouwen.

18. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Wow, wat heeft ze gedaan... 2 extra benen eronder geschroefd? :) Grapje. Maar serieus wat gaaf zeg. Ik ben altijd erg onder de indruk van mensen die hun nek uitsteken voor beesten. Zelf na ik toen ik klein was, alles wat gewond was mee naar huis.... tot grote zorg van mijn moeder! :D Nu is dat minder, al steun ik wel ontzettend veel goede doelen voor dieren. Nou ja, dit is weer off topic. Paarden zijn overduidelijk zichtbaar zwanger!

19. Niet meer actief

Deel Deze Pagina