natuurlijke bevalling bij sterrenkijkertje

Discussie in 'De bevalling' gestart door noel82, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Als ik had geweten dat mijn zoontje een sterrenkijkertje was, was ik nooit vaginaal bevallen. Ik heb 30 uur weeën gehad, weeopwekkers en uiteindelijk zonder knip of wat voor hulp dan ook bevallen na ruim 2 uur persen. Resultaat : een totaalruptuur die ook nog eens totaal verkeerd gehecht was, verzakkingen van baarmoeder en blaas (door het vele persen)
    De verloskundige heeft toegegeven dat zij fouten heeft gemaakt en dat mijn lichaam er niet op 'gemaakt' was om zo te bevallen van een sterrenkijkertje. Mijn advies is dat je goed navraagt of dat de gun denkt dat t kan! Volg je gevoel....

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

stitch wat erg allemaal! Maar hoe kun je dit van te voren weten dan eigenlijk of je lichaam het aankan?

3. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @lov23 meestal kan een gyn of verloskundige het voorafal inschatten of je baringskanaal het aankan. Het moet dan wel van te voren al bekend zijn dat het een sterrenkijkertje is, dat was bij mij niet het geval.

4. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hier ook een sterrekijkertje (eerste kindje) en natuurlijk bevallen , al was de kans op spoedkeizersnee aanwezig , ontsluiting vorderde niet , weeopwekkers , knip , vaccuum , en ureeeen lang weeen , al heel vroeg gevoel van persweeen ,
    maar niet iedereen is het zelfde en ervaart het hetzelfde ;)

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Isabelle was ook een sterrenkijkertje, maar daar kwamen we pas achter bij de bevalling.

Maar ik had echt een supermakkelijke bevalling van haar, natuurlijk dus. Ik heb maar één keer hoeven persen en toen was ze er al. De vk was ook best verbaasd toen ze zag dat I. een sterrenkijkertje was. Ze had ook nog eens haar armpje langs haar hoofdje toen ze eruit kwam. Ik had overigens wel een scheurtje, maar daar voelde ik eigenlijk niks van.

Ik zou me echt niet te veel zorgen maken hoor!!

Edit: pff, ik lees net het verhaal van Stitch pas. Jeetje, wat verschillend kan het dan gaan zeg. Ik wist echt niet dat een sterrenkijkertje zo "heftig" kon zijn! Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik me er verder ook niet in verdiept heb, omdat wij het dus van tevoren niet wisten.

6. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook een sterrekijkertje die in aangezichtsligging lag. ( is dat aaa?) . Ben ingeleid met een ballon katheter en denk zelf dat hij gedraaid is nadat de ballon geplaatst is. Was een heftige bevalling, ok stond al klaar maar gelukkig net geen keizersnee, wel een mega knip gehad. Daar had ik allerlei horror verhalen over gehoord maar dat viel reuze mee. Ben netjes verdoofd en met dank aan de weeen heb ik er weinig van gemerkt.

7. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    Wat heftig stitch!

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Bij mij was dat ook niet bekend....en eigenlijk krijgt toch niemand een echo nog op het laatst he?
    Dit zouden ze dus wel moeten doen vindt ik! Nu kreeg ik m wel bij de tweede...een groeiecho maar bij de eerste niks..

Maar hoe zou een vk/gyn dat kunnen inschatten dan....je kunt het toch niet even opmeten:D

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Inknippen ook niks van gevoeld trouwens...maar ja een wee is zo heftig dat je blijkbaar die knip niet meer voelt! Bizar eigenlijk dat wij vrouwen dit allemaal aankunnen he?

10. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Dat is waarom ze bij mij 'op het laatst' het echo-apparaat er nog bij gepakt hebben... De ontsluiting vorderde niet, weeën waren niet krachtig genoeg en ik kreeg geen persdrang. Toen was er een slimme dokter die nog een echo maakte en besloot tot een KS.

Heb wel aangegeven dat ik tijdens de komende bevalling bij twijfel eerder een echo wil!!

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Pffff jeetje....als dat nu eerder was gebeurd had je een andere bevalling gehad he;)

12. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb twee dagen voor de bevalling nog een echo gehad ( kreeg elke week een echo omdat onze kleine achter lag met de groei) en toen lag hij goed maar tijdens de bevalling bleek dus dat hij was gedraaid.

13. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    mijn vk wilde trouwens niet geloven dat hij was gedraaid. Ik had al tegen de verpleging gezegd dat ukje heel heftig reageerde op de ballen en het zo anders voelde in mijn buik en dat ik dacht dat hij was gedraaid. Ik in de stress want twee week eerder had ons ukje het al klaar gespeeld om nog even naar een stuit te draaien en gelukkig ook weer terug maar hierdoor was ik nu bang dat hij weer in stuit lag maar dit was niet zo. Toen ze de volgende ochtend mn vliezen gingen breken nog een keer aangegeven dat ik het idee had dat hij anders lag maar daar werd verder niet zoveel meegedaan. Uiteindelijk dus geboren met een AAA ligging. Een keizersnede was net niet nodig maar als ik van te voren had geweten dat het allemaal zo zou lopen was ik voor een keizer snede gegaan. Er is twee keer een MBO gedaan bij Niek waardoor hij allemaal korstjes en plekjes op zn hoofd heeft ( aan de voorkant ipv de achterkant want ze wisten niet dat hij gedraaid was) en zijn hele hoofdje was blauw waardoor we nog een nacht in het ziekenhuis moesten blijven na de bevalling. De navelstreng zet om zijn nekje, waarschijnlijk ook door het draaien.

14. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Nou zijn toch best gruwelijke verhalen moet ik zeggen..... maar ja die heb je bij "normale" bevalling ook.
    Knip blijf ik griezelig vinden, wist ook niet dat ze die verdoofde. Dacht in een wee en klaar. Nu had ik minder krachtige weeen en opwekker erbij dus kon me al niet voorstelle dat je t niet voelt.
    Ik heb bij elk bezoek aan gyn een echo dus wss vlak van te voren ook nog.
    Ik ga t allemaal vrujdag wel even aankaarte bij gyn.

15. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Mijn eerste was ook een sterrenkijker en ik heb na 3u persen en 5x vaccuumpomp een ks gehad..

Maargoed geen enkele bevalling is hetzelfde en helaas (of gelukkig;)) weet je nooit van te voren hoe het zal verlopen..

16. Jade86

Jade86 Bekend lid

Bij mij kwamen ze er tijdens de bevalling middels een echo achter dat onze dochter een sterrekijker was. Dat zou dus een vacuümverlossing worden of een KS. Gelukkig is ze tijdens de bevalling zelf nog gedraaid en zonder vacuüm ter wereld gekomen.

17. patriciaenbaby

22 mrt 2012
    73
    0
    6
    epe

Hallo,
    mijn dochtertje is ook met de vacuum gehaald ze hebben bij mij geen knip gezet dus hoeft niet altijd .

groetjes

18. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    ik heb bij mijn oudste ook een vacuum gehad ( was geen sterrenkijkertje trouwens) en geen knip, de jongste was dus wel een sterrenkijkertje maar geen vacuum gehad maar wel een knip.

19. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Hier ook een sterrenkijkertje! Wat hier geholpen heeft is op handen en knieen en een beetje wiebelen tussen de weeen door.
    Uiteindelijk is hij daardoor gedraaid.
    Ik heb wel een knip gehad, maar dat kwam omdat ik al bijna 1uur aan t persen was en geen ks wilde. Ik heb niets gevoelt van de knip en ook het hechten viel mee, een fijn gevoel is het niet, maar pijnlijk? Nee, dat vond ik niet.

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Heeft jou dat ook zo goed geholpen op handen en knieeën? Aaah ik had het de eerste keer al moeten weten heerlijk was het!

Deel Deze Pagina