mijn eerste zoontje was ook een sterrenkijkertje, hier kwamen ze pas achter nadat ik al bij 7cm persweeen had (wat niet kon volgens de vk en ik dus zeker wel wist wat ik voelde) ik op 9 cm bleef hangen en ze toen EINDELIJK een echo maakte, toen zagen ze ook nog dat ie scheef lag in mn bekken.. hij had er nooit normaal uit kunnen komen maar door een flinke knip en de vacuumpomp is ie geboren. knip totaal niks van gevoeld, ook niet vh hechten... wel van de tijd erna maar goed, dat hft natuurlijk tijd nodig. geen idee hoe deze uk nu ligt, ieder geval wel met zn hoofd naar beneden..ben benieuwd hoe t nu zal gaan!
Ik moet morgen weer naar gyn zal het eens vragen. Heel stom miss van mij maar wat is aaa? Hij lag op zijn rug met zijn neus tegen mijn schaambeen zeg maar en dan zijm bolletje helemaal naar achter, dus in zijn nek ipv kin op de borst.
hier bleek kleine ook een sterrekijkertje te zijn. kwamen ze achter tijdens de geboorte. bevalling duurde erg lang. schijnt vaker voor te komen bij sterrekijkers. omdat ze anders met hun hoofdje liggen en zo minder druk naar beneden geven als bij een "normale" bevalling/ligging. na 1,5 uur persen werd er een knip gezet en werd ze er uitgesleurd met de vacuumpomp :x ja, uitgesleurd. ze bleek door haar ligging ook nog iets klem te liggen met haar hoofdje. de gyn zette nog net niet haar benen op het voeteneinde van het bed om af te zetten. ding is er 3 x vanaf geschoten en ik was ondanks de knip, ook nog eens volledig uitgescheurd ken nog 2 mensen die ook een sterrekijkertje hadden en bij allebei een vacuumpomp en knip. dus zou er gewoon rekening mee houden. kleine heeft het daarna ook wel even moeilijk gehad. zware hoofdpijn door de vacuumpomp en natuurlijk wat langer onderweg geweest. knip heb ik (volgens mij) niets van gevoeld. wel van het hechten maar dat is op een gegeven moment ook onder volledige narcose gedaan omdat de ruggeprik niet goed zat en ik alles nog voelde. en een beetje in paniek raakte daardoor daarna nog een tijdje moeilijk gelopen. maar ach, je moet er wat voor over hebben niet?
Ons zoontje is geboren als sterrenkijker. Verloskundige zei nog tijdens de bevalling dat hij niet veel haar had. Nou hij had me toch een bos maar ze voelde natuurlijk het voorhoofd. Hier was ik blij dat er een knip gezet werd, het hoofdje wou gewoon niet gaan staan. Voelde hem elke keer weer terugfloepen zodra ik stopte met persen. Op een gegeven moment was er haast bij dat hij moest komen. Bleek na de bevalling dat hij zijn navelstreng 2 keer om zijn hoofd had en er ook nog een knoop in zat. Knip was gezet waarvan ik niets gevoelt heb en hij was er ook meteen. Waardoor ik helaas wel behoorlijk uitgescheurd ben. Maar zoals je bij genoeg vrouwen leest hoeft dit niet. 2.30 had ik 2 cm en om 6.30 is ons zoontje geboren dus verder wel een snelle bevalling. Biij de eindcontrole zei de gyn wel dat bij een volgende bevalling er zoiezo een knip gezet moet worden. Zal het eerdaags toch eens aan vk vragen waarvoor dit is.
Dochter is geboren als sterrenkijker. Kwamen we tijdens de geboorte pas achter. Wel een knip gehad, maar verder natuurlijk En ook best snel. half 5 begonnen de weeën,10 uur geboren!
Hier een sterrenkijkertje die tijdens mijn bevalling is gedraaid! Had geen extra maatregelen van te voren, mocht ook gewoon thuis bevallen hoor? Heb me er eigenlijk ook niet zo druk om gemaakt.
Haha, inderdaad! Handen en knieeen en wiebelen. Ik zag er ook lag er ook heel charmant bij. Iedereen kon zo recht mn ... in kijken maar dat heeft me echt geen ene "reet" geintereseerd.
Mijn dochter was een sterrekijker en is geboren in 4 uur tijd zonder knip, verdoving of ingrijpen. Ik moest wel even wat persweeën wegzuchten om wat ruimte te maken (en de vingers van de vk deden flink zeer) maar verder... eitje! Oja, tweede kind en thuis bevallen. Een sterrekijker is een kind wat met het hoofd gekanteld ligt (dus niet kin op de borst). Ligt het kind scheef, gedraaid etc etc dan zijnd aar andere termen voor.
Ik heb woensdag een echo gehad en de kleine lag niet ingedaald en niet gunstig met zn hoofd (hoofd naar achter ) is dat dan een sterrenkijkertje?? Maar hij kan nog zolang hij niet is ingedaald alle kanten op..
Hier natuurlijk bevallen met een sterrekijker en aangezichtsligging. AAA. helaas was het een regelrechte ramp. Bij mij hadden ze het niet tijdig opgemerkt ( onervaren vk in ziekenhuis) Ik heb 2 uur en 10 min geperst, toen ging het plotseling heel slecht met onze zoon. Voor een spoedkeizersnee was geen tijd meer ,dat zou hij echt niet halen. De vacuumpomp stond niet klaar. Met een gigantisch verkeerd gezette knip en letterlijk slaan op mijn buik is onze zoon toch nog tijdig geboren. Knip heb ik niks van gemerkt gelukkig ik ben wel ruim 30 min gehecht. Dit is echt traumatisch geweest voor ons allen. Laat je goed voorlichten en vraag ook of ze het goed in de gaten houden!!!
Hier ook een sterrenkijker, aaa. Dit hoorde ik pas achteraf. Is maar goed ook want toen ik ook eens even googelde kon ik wel zeggen dat ik er redelijk goed vanaf was gekomen: Natuurlijk bevallen, zonder ruggenprik. Wel ingeleid (omdat ik 42.1 wk was) Om 8.15 ging het infuus aan en om 13.05 is zoon geboren. Dus binnen 4 uurtjes waarvan 55 minuten persen. Dit ging zeker niet makkelijke en verpleegkundige moest flink op mn buik duwen (fundusexpressie) Wel een knip, die ik op dat moment niet voelde. Snelle bevalling dus voor een eerste, maar als ik kon kiezen zou ik ervoor tekenen dat t bij de volgende weer zo gaat.. Ik vond het dus meevallen. Mijn advies is dus ook probeer je niet te druk te maken. Als je angstig of gestresst bent houdt dit de ontsluiting alleen maar tegen. Maar dat is natuurlijk makkerlijker gezegd dan gedaan...
Dochter was ook een sterrenkijker. De bevalling duurde 21 uur, de ontsluiting schoot niet op en had al vroeg persdrang. Na 20 uur ofzo hebben ze een echo apparaat erbij gepakt en kwamen ze er achter waarom het zo langzaam ging. Heb haar er wel zelf uitgekregen gelukkig, in 3 kwartier, maar wel met een knip en behoorlijk wat duwwerk van de gynaecoloog.
Mijn zoontje was ook een sterrenkijker. Daar kwamen ze achter door op de dag van de inleiding nog een liggings echo te maken. Ik begon om 7 uur in de ochtend met 4 cm ontsluiting dus werden gelijk me vliezen gebroken. vanaf 6 cm had ik al persdrang dit was om 1 uur 's middags heel fijn om de hele tijd weg te puffen. en uiteindelijk hebben ze om 11 uur in de avond besloten met een lullige 7 cm ontsluiting dat het geen zin meer had en is het op een sectio uitgelopen.. Dus hier jammer genoeg geen succesverhaal..
Bij mijn eerste wist ik het niet, werd ingeleid en na vier uur was hij er. Terwijl het hoodje er al een stuk uit was begon hij zelf te draaien dus ik voelde dat en vroeg wat gebeurt er nu? Waarop de vk zei; hij draait zelf! Heel wazig maar hele leuke fotos van haha! Verliep allemaal prima was goed te doen en zonder knip of scheur! Dus ik heb er geen last van gehad en de kleine ook niet! Tweede wel een normale ligging...maar merkt niet zoveel verschil...behalve dat hij gelanceerd werd! bevalling duurde compleet maar een uur en tien minuten en uitsrijving 1 minuut.... Succes en laat het over je heen komen, hoe meer ontspannem jij bent hoe beter het gaat is mijn mening!
Hier ook een sterrekijkertje maar daar kwamen ze pas achter na 10uur weeën en bijna geen ontsluiting. Nadat ik op mijn rechterzijde ben gaan liggen had ik in een klein uurtje volledige ontsluiting (van 4 cm af). Uurtjes persen en onze kanjer was er. 1 hechtingkje. Uiteindelijk dus 12 uur over gedaan waarvan 1uur persen. Volgens het boekje dus voor een eerste bevalling.