Ha meiden.... As woensdag zal bekeken gaan worden of ik inleidbaar ben, als dat het geval is, zal ik as donderdag of vrijdag ingeleid worden. Voor verdere details: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/358848-gebroken-vliezen-opgenomen.html Nou vroeg ik me een paar dingen af: * Ik heb al wat ontsluiting, krappe 3 cm * Baarmoedermond is al zachter * Baarmoedermond is al korter * Ze kunnen het baby hoofdje al voelen, door de baarmoedermond heen Ze zeiden dat ik ingeleid kan worden als de baarmoedermond rijp is. Is mijn baarmoeder dan al wat rijp? Vanaf hoeveel cm kunnen ze vliezen doorprikken? Ze zei gisteren dat het wel moet lukken met 2 cm, klopt dat? Vroeg me af waaraan je baarmoedermond moet voldoen, dus wat het precies inhoudt, om ingeleid te worden. Als jullie bovenstaande lezen, en uit jullie ervaringen, kan ik dan ingeleid worden?
Ondanks alles wat je al hebt hoeft de baarmoedermond nog niet rijp te zijn in dat geval zullen ze een gel aanbrengen. Die maakt de baarmoeder rijp en kan voor weeen zorgen. Heeft bij mij 2x voor succes gezorgd. Met 3 cm zouden ze de vliezen kunnen breken maar dan moet de baarmoeder wel naar beneden liggen. Ik had op een geven moment ruim 2cm maar toen lag de baarmoeder nog te ver naar achteren dus konden ze de vliezen nog niet breken. De baarmoedermond is pas volledig kort bij ongeveer 4cm en die moet helemaal verstreken zijn wil je pas verdere ontsluiting zijn. Met dit alles heb je wel een goede kans op een succesvolle inleiding ook al ben je pas 37 weken. Ik ben bij de eerste bij 38 weken ingeleid en ging na 5 minuten na inbrengen gel al aan de gang. Bij de 2de bij 37 weken ingeleid en ging na 30 minuten na inbrengen van gel aan de gang. Bij de eerste keer konden ze na 2 uur de vliezen al breken en bij de 2de heb ik na 4 uur een 2de keer gel gehad en toen na 3 uur vliezen gebroken. Ik heb bij beide keren krap 1 cm gehad en een totaal niet rijpe baarmoeder.
Ik denk dat het wisselend is wanneer de vliezen gebroken kunnen worden. Zowel bij mijn eerste als bij de tweede konden de vliezen pas gebroken worden met 4cm. ontsluiting.
Ben bij mn eerste ingeleid met 39.3 weken omdat de vliezen waren gebroken maar de weeen uitbleven. Naar het schijnt was mijn baarmoedermond nog niet helemaal verstreken. Ben ingeleid dmv een infuus en 9.5 uur later is mijn zoon geboren. Je baarmoedermond is rijp zodra deze helemaal verstreken is.
Ik ben ingeleid met 36, 5 weken. Had toen ik binnenkwam 1 cm ontsluiting en ze konden het hoofdje al voelen. De baarmoedermond was verder week genoeg dus was klaar voor een bevalling. Anders had ik nog een balonnetje gemoeten. mijn vliezen zijn doorgeprikt bij die 1 cm en sensor werd op het hoofdje van de baby geplaatst. De weeen zijn opgewekt via de weeenopwekkers in het infuus. 10 uur later had ik ons kleine mannetje in mijn armen!
Ben heel benieuwd.. Maar krijg hier tegenstrijdige verhalen van gyns, als ik ingeleid ga worden is het volgende week madag op week 38. Maar wordt woensdag even bekeken. Bedankt voor jullie ervaringen. Het wisselt dus heel sterk. Bij mij willen ze alleen inleiden als het kan. Dus als het niet rijp is daar beneden willen ze wachten ivm complicaties.
Hier een ballonkatheter gehad die zorgde voor een krappe 3cm. Daarvoor al 2 dagen gel 2x per dag, maar daar reageerde ik niet op (ja, vreselijke harde buiken, maar zonder enig resultaat). Met de ontsluiting van 3 cm hebben ze een schedelelektrode op het hoofdje van mn zoontje geplaatst, waardoor er een klein gaatje ontstond in de vliezen. Daarbij kreeg ik het infuus met weeënopwekkers. Heb ze nooit iets horen zeggen over een baarmoedermond die ook rijp moet zijn.
Bij mijn 2e gingen ze inleiden met 42.2. Alles zat nog potdicht, geen ontsluiting en geen verweekte baarmoedermond. Ik kreeg dus gel en ze hadden me voorbereid op een lange weg te gaan. Toen ze voor de 2e keer gel wilden gaan inbrengen bleek ik dus al zo'n 6 cm ontsluiting te hebben gekregen van 1 x gel. Vliezen gebroken en weeen kwamen gelijk op gang. Binnen 3 uurtjes was ik bevallen! Bij de 1e had ik wel ontsluitingen was baarmoedermond rijp, dus kon het infuus gelijk aangesloten worden. Bij de 3e en de 4e ook. Nu bij de 5e wil ik eigenlijk wel eens een keertje zonder inleiding bevallen, ben benieuwd of dat gaat lukken!
Volgens mijn gyn ben je goed inleidbaar bij 2 cm ontsluiting. Het wordt vaak een lange weg als je nog potdicht zit.
Ik werd ook ingeleid. Eerst een gel gekregen voor de baarmoedermond, binnen een half uur begon het te rommelen en na een uurtje had ik 1 cm, de gyn ging toucheren en brak ook de vliezen. Ze kon er al goed bij. Dus ik denk dat het bij iedereen verschilt.
Mijn arts zei dat ze met 2-3 cm (wat ik nu heb) bij een inleiding kunnen beginnen met het breken van de vliezen. Maar dan zal de baarmoedermond bij mij ook al wel verstreken zijn, volgens mij hangt dat ook samen met of het je eerste bevalling is of niet?
Ik ben pasgeleden ook ingeleid me 37 weken ivm hoge bloeddruk had al met 34 weken vroegtijdige weeen gehad en ook al 2-3 cm ontsluiting. Ik heb s'ochtends eerst gel gekregen omdat de baarmoeder nog te ver naar achteren lag om direct de vliezen te breken. Na de gel kreeg ik regelmatige harde buiken die niet pijnlijk waren, ik had dit al veel vaker gehad dus heb nog samen met manlief een paar uur rondgewandeld door het ziekenhuis en spelletjes gedaan etc. Omdat ik regelmatige contracties had hoefde ik geen tweede keer gel. Na de lunch had ik nog steeds 2-3 cm ontsluiting en hebben ze ze vliezen gebroken. Ze zouden twee uur afwachten met een infuus met wee opwekkers. In die twee uur heb ik lekker ontspannen op bed gelegen, had ook een schedelelectode dus mocht nergens heen. En mijn man heeft lekker mijn voeten gemasseerd tijdens de harde buiken, was erg fijn. Na twee uur vonden ze de frequentie van de contracties genoeg maar nog niet intensief genoeg dus ik kreeg een infuus met wee opwekkers. Na een halfuur kan ik plotseling mijn buik niet meer ontspannen krijgen en begon het ineens heftig te worden. De verpleegkundige die erbij was dacht dat de persweeen waren begonnen dus gyn opgepiept en idd volledige ontsluiting, mijn zoontje is toen binnen 4 minuten geboren. Al met al vond ik het een erg prettige en mooie ervaring. Ik heb er erg veel aan gehad door me zo goed mogelijk te ontspannen, tussen elke wee door jezelf zo zwaar mogelijk maken in bed, buikademhaling, massage etc. Heel veel succes met de inleiding, ik hoop voor je dat het een prettige ervaring wordt, aan je onderschrift te zien hebben jullie al meer dan genoeg zorgen meegemaakt! liefs Suus