Natuurlijke bevalling na geplande keizersnee

Discussie in 'De bevalling' gestart door rijo, 19 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Dit lijkt mij echt heel vervelend! Ik zal met de gynaecoloog ook bespreken wat er mogelijk is.

MiaMaria, het herstel van een ks is inderdaad pittig. Ik heb me keurig zes weken ingehouden, want dan herstel je het snelst. Maar dat is lastig als je al een kind (of kinderen) hebt rondlopen. Daarom hoop ik dat het nu natuurlijk lukt. En anders maar wat hulp inroepen...

2. Habebi

Habebi Lid

1 jun 2012
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb af en toe wel last van een soort steek bij mijn litteken! Net of ie dan even trekt zeg maar! Nu is mijn kindje al helemaal ingedaald en heb ik overal druk down under, maar toch! Iemand daarmee bekend?

3. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Habebi, daar ben ik niet bekend mee. Ik heb eigenlijk helemaal geen last van mijn litteken, gelukkig.

Druk daar beneden voel ik dan weer wel, omdat de baby inmiddels is ingedaald. En hoera, netjes met het hoofd naar beneden (niet in stuit!), dus een natuurlijke bevalling behoort tot de mogelijkheden :D.

4. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo'n soort topic zocht ik..
    Ik vind het een erg lastige keuze..

Mijn zoon is met een spoedkeizersnede geboren. Hij is nooit volledig ingedaald en lag met de bevalling niet goed in het geboortekanaal. De bevalling begon spontaan met 41w+5. De dag erna om 8.00 uur opgenomen in het zh, die afspraak stond al ivm inleiding. Maar dat was niet meer nodig, had al 4cm ontsluiting. Begon dus allemaal voorspoedig. Uiteindelijk ontstonden er zorgen omdat zijn hartslag begondel te dippen. Om 14.00 werd de knoop doorgehakt en werd het een spoedkeizersnede.

Ik verwacht in april nummer twee en word rond 36 weken overgedragen. In december heb ik een intake gehad in het zh met consult over de bevalling. Ik mag kiezen wat ik wil maar vind het zo lastig!
    - met 39 w een geplande keizersnede (geeft wel duidelijkheid en is dan een gentle sectio maar betekent ook langer herstel plus je grijpt toch een beetje in terwijl de baby nog niet zover is)
    - natuurlijke bevalling met het risico dat het weer een spoedkeizersnede wordt. Mag dan tot max 41 wkn (of tot wanneer ik zelf max wil) doorlopen. Aan inleiding wordt vrijwel niet gedaan ivm litteken. Hooguit een ballonnetje maar alleen als je al een beetje ontsluiting hebt.

Ik weethet gewoon niet.. ik zou graag een natuurlijke bevalling meemaken en het herstel lijkt me fijner maar niet ten koste van alles.. Had ik maar een glazen bol ;)

Hoe hebben jullie het besluit gemaakt?

5. sam83

sam83 Actief lid

20 nov 2014
    296
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn 2e bevalling was vaginaal na een 1ste bevalling dmv een ks.

ik moest de hele bevalling aan ctg en later inwendige controle dmv draadjes. Vond dit echt vreselijk want kon niet anders dan liggen en dat is niet leuk met rugweeen;)

Ze willen liever geen ruggeprik ivm met vertraging ontsluiting. Het litteken moet minimaal belast worden dus een zo natuurlijk mogelijke ontsluiting.

Ik voelde vooral tijdens het persen veel druk op het litteken. Maar dit hielden ze goed in de gaten. Ze kiezen ook eerder voor een vacuüm verlossing wanneer het persen niet snel genoeg gaat.

Ach het is allebei geen feestje. Resultaat daar in tegen :D

6. Habebi

Habebi Lid

1 jun 2012
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Littlemissme: bij mij hetzelfde maar ik wist geljjk al dat ik hoe dan ook vaginaal wilde bevallen. Gewoon om het mee te maken, de kans te hebben mijn kindje gelijk vast te houden ipv tig uur later en de hele nasleep van een ks. Ik zit ook echt iet te wachten op een spoedks maar als het niet anders is? Ik ga er gewoon niet vanuit dat dat gebeurt! Ik word as zaterdag ingeleid dmv ballon maar alleen als ik geen ontsluiting heb. Anders gaan ze vliezen breken. Dat is dus anders dan wat jij schrijft. Ja keus moet je zelf maken, je hebt nog even om er over na te denken. Kan alleen jij doen! Geniet van je zwangerschap en doe waar jij je goed bij voelt.

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik ben ook op zoek naar die glazen bol. Ik wil graag natuurlijk bevallen maar als dat niet gaat dan een gentle sectio. Een spoed kzs lijkt me vreselijk. Vanwege zwangerschapsdiabetes willen ze dat ik uiterlijk week 38 beval en ik heb ook nog eens een behoorlijk groot kindje. Zelf nog nooit echt ontsluiting of weeën gehad. Vorige keer kzs vanwege stuit.

Ik ben er ontzettend mee bezig momenteel en ben mijn opties aan het onderzoeken. In mijn zkh word ik eventueel wel gewoon ingeleid met weeënopwekkers. Enkel de gel voor je baarmoedermond geven ze niet.

Ik neig er nu naar om halverwege week 38, zo laat mogelijk, te laten kijken of ik al enige ontsluiting heb. Zo ja dan wil ik m'n vliezen laten breken en afwachten of het vanzelf op gang komt. Is dit niet zo of zit alles nog potdicht dan een gentle sectio. Ik heb weinig vertrouwen in een inleiding als zowel mijn lichaam als de baby daar duidelijk nog niet klaar voor zijn.

Deel Deze Pagina