hebben jullie een kz gehad op de horizontale manier of hoe ze het minder vaak doen tegenwoordig vertikaal? mijn zoontje is 5 jaar geleden gehaald via een speod kz omdat ie dwars lag met een vertikale sneede in de baarmoeder. ik moet nu weer een kz krijgen ivm meer kans op scheuren van het litteken eigenlijk baal ik hier wel heel erg van hoe dichter de datum komt hoe meer ik hoop dat deze bevalling super snel gaat of snachts komt zodat ze niet direct de kas hebben op een kz en het toch een natuurlijke kan worden. maar dan moet ze wel snel voor de poort staan zoals de gyn het zegt.
Hier horizontaal, ik ken ook eigenlijk niemand die hem verticaal had. Geeft verticaal dan ook direct meer risico's bij een 2e zwangerschap/bevalling als horizontaal?
begreep van de gyn dat het % wat er aan vast zit bij horizontal 1% is en bij vertikaal 6-7% nou vind ik dat niet veel klinken maar hun vinden dit dus rede genoeg om direct weer een kz te plannen. as donderdag moet ik weer op co dus ga ik het nog maar eens bespreken. haha hij zal wel gek van me worden. ml iig al wel.
Hier eerste ingeleid met infuus, hels, de 2e de hele ontsluiting gehad, toen alsnog een ks, met 4 Ltr bloedverlies, hels wederom, idd het emotionele, het hechten het is verschrikkelijk. Wel was ik snel weer op de been, maar emotioneel heeft dat een jaar geduurd. Waar ik me idd het meest aan irriteerde is dat iedereen verwacht dat je het gezellig hebt, want ja, met een baby hoor je blij te zijn. Dus ontvang je de hele dag door visite ect, nu de 3e er bijna aankomt, met grote kans op ks, zie ik er steeds meer tegenop, geen zin in veel visite, of Fam. ,aan me bed. Maar idd zelfs manlief snapt dat allemaal niet, en ik dring niet tot hem door, want ach het is ook zijn kind zijn trots. Hallooooo ik lig daar hoor, bekaf, moe en gesloopt. Bij de 2e wilde ik alleen me moeder ff zien, helaas ik kreeg het hele pakket ouders zussen, schoonouders. Want haar, je kan ze toch niet weigeren, en weetje, ze blijven allemaal langer als 5 min. Pff als ik er al aan denk, zou ik me zo om willen draaien, net of er niets hoeft te gebeuren.