Ik kreeg van mijn vk te horen dat ik dus sowieso mag kiezen. Ik heb bij Louise een ks gehad omdat ze helemaal dwars lag en ze daar pas vlak voor de uitgerekende datum achterkwamen. Ik vind het echt heel erg moeilijk en denk al sinds ik heb gehoord dat ik een keuze heb aan wat ik nou moet kiezen... In eerste instantie dacht ik ks, maar ik twijfel nu weer heel erg voor een vaginale bevalling. Uiteraard moet ik het met de gyn nog bespreken want ik krijg natuurlijk daarmee nog een gesprek en een liggingsecho dus wie weet valt er niks te kiezen.. maar jeetje zeg, hoe maak je nou zo'n keuze???
Moeilijk hé Manuela. Mij word in eerste instantie ook aangeraden vaginaal te bevallen tenzij ik het echt, echt, echt niet wil... Tja, hoé maak je het iemand moeilijk? Mijn gevoel zei in eerste instantie dat ik het eerst zelf wil proberen, maar nu de uitgerekende datum dichterbij komt begin ik toch meer en meer te twijfelen. Vind het ook zo moeilijk....
Ik heb ook een keizersnede gehad en bij een 2de wil ik ook absoluut niet zolang doormodderen als dat ik nu had gedaan! De kleine was niet ingedaald maar dat zou tijdens de bevalling wel komen werd steeds gezegd, ik kreeg persweeen maar mocht alleen zachtjes meedrukken zodat ze nog wat zou indalen uiteindelijk mocht ik gaan persen hoewel ze nog steeds niet helemaal ingedaald was maar dat zou wel komen tijdens het persen ja niet dus!! Ruim een uur aan het persen geweest maar niks... Toen kwam de Gyn kijken en zei meteen: ja dat wordt een keizersnede.... Al met al ben ik toch 3 dagen bezig geweest in de zin van 2 dagen inleiden (ze had te weinig vruchtwater), uiteindelijk dus ruim een uur persen en nog steeds zonder resultaat! Waarna ik naar de operatiekamer ging voor een keizersnede... Ik wil bij een volgende zeker wel proberen natuurlijk te bevallen maar mocht een volgende weer niet ingedaald zijn dan ga ik op voorhand al zeggen dat ik niet weer zo' n langdurig gedoe wil om uiteindelijk als ik helemaal uitgeput ben alsnog een keizersnede te krijgen... Maar ja een volgende gaat toch zeker nog wel een jaar of 2 duren