wat doen tijdens ruggeprik

Discussie in 'De bevalling' gestart door elba, 4 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Hallo,
    Ik heb een vraagje. Wat doe je of wat kun je doen om de bevalling te bevorderen als je een ruggeprik hebt gehad. Kun je dan tv kijken? Wat deden jullie, als je niet kunt slapen (want dat is natuurlijk het mooiste). Een boekje lezen, of is dat slecht vertraag je daar de geboorte mee? Alvast bedankt, groetjes Elba
    Groetjes Elba

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Bij ons op de verloskamers kon je geen t.v kijken dus we hebben een beetje radio zitten luisteren, in een puzzel boekje gepuzzeld, geslapen en gelezen!
    Heb niet het idee dat het daardoor veel trager is gegaan.....
    9 uur kreeg ik namelijk de ruggeprik (nog niet echt weeën maar al 2 dagen bezig geweest met inleiden en op advies van de VK toch maar een ruggeprik genomen) daarna aan de weeënopwekkers en 4,5 uur later had ik al last van persweeën en uiteindelijk om 14.15 begonnen met persen, helaas uiteindelijk zonder succes!

Maar goed ik had natuurlijk wel weeënopwekkers en dan gaat het denk ik zowiezo al sneller, al zeiden ze in het ZH dat het toch wel erg snel ging die ontlsluiting voor een eerste....

3. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ik heb een ruggenprik gehad, maar ik had al vanaf 3 cm ontsluiting persweeen en die verdwijnen niet in zijn geheel. Ik heb dus alsnog zitten puffen en een beetje gepraat met de mensen om me heen. Ik zat in extase... vandaag word ik moeder ging er door mijn hoofd. Ik had ook echt geen zin om een boekje te lezen.

Gewoon zoveel mogelijk proberen te ontspannen. Dit werkt het beste.

4. Starsleeper

16 jul 2008
    76
    0
    0
    Tijdens mijn weeën zonder ruggenprik kon ik zelfs niet verdragen dat mijn man tegen me sprak. Maar mét de epidurale heb ik vrolijk naar televisie liggen kijken. Je gewoon helemaal ontspannen is de boodschap, dan vordert de ontsluiting ook het snelst!

5. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

ik viel in slaap toen ik me ruggeprik kreeg was ook erg moe..

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik had een ruggenprik en weeënopwekkers dus in verhouding niet erg lang van de rust kunnen genieten ;).
    Maar ik heb nog zitten kaarten en zitten ouwhoeren totdat ik weer weeën voelde door een weeënstorm.

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik had na 10 uur heftige rugweeen 2 cm ontsluiting en ben toen naar het zh gestuurd voor een ruggeprik. Ik was uitgeput door de pijn, maar kon niet slapen. Ik heb er een beetje stoned bijgelegen, lag vooral naar de CTG te staren een naar het hartje van Renske te luisteren. Helaas was hij niet meer effectief toen ik doorgeleid werd en een vette weeenstorm kreeg- toen wou ik dat ik die tijd had geslapen... helaas hihi.

8. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Ik heb om 10.00 uur een ruggenprik gekregen en om 12 uur kreeg ik persdrang. In de tussentijd heb ik naar de weeën activiteit en de hartslag van Milan op de CTG gekeken en een beetje met mijn vriend en verpleegkundigen gepraat.. Voor ik het wist had ik volledige ontsluiting...

9. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ik kreeg op aanraden van de verloskundige een ruggeprik. En was maar goed ook na 15 uur weeen en pas 3 cm ontsluiting. Was zo kapot en van de wereld dat ik alleen nog maar laveloos op bed kon liggen. Geen moment gedacht wat moet ik toch doen.......

10. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Mja ik lag al vanaf dinsdagavond in het ziekenhuis (werd vrijdag uiteindelijk ingeleid) dus had alles voorhanden om verveling tegen te gaan lol.
    Maar naar de CTG kijken hebben wij ook gedaan: "O kijk....nu heb ik blijkbaar een heftige wee" :D

11. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik word misschien ook ingeleid enzo, en vroeg me toevallig ook af wat ik die wachttijd zou moeten doen, haha. Dus wel leuk topic.

12. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Ik heb heerlijk gerelaxed nadat ik de ruggeprik had gehad. Daarvoor kon ik geen boe of bah meer zeggen, zo van de wereld was ik tijdens de laatste de weeen vóór de prik.

Ik heb nog 'gezellig' met de anesthesist zitten kletsen over onze gezamenlijke hobby, ik heb nog een vriendin aan de telefoon gehad, ik heb nog lekker geduft en mss zelfs wel een beetje geslapen. Met andere woorden ik kan de ruggeprik iedereen aanraden als je het niet meer trekt...

13. mroos

mroos Niet meer actief

Ik heb lekker tijdschriften gelezen met mijn man. En idd ook naar de CTG kijken, 'oh ik heb dr weer 1;P' Op een gegeven moment voelde ik wel 'iets' maar deed het geen pijn. Het duurde niet echt lang. Half 3 zat ie dr goed in en was ik terug op mijn afdeling(had toen 4 cm), half 6 kreeg ik weer weeen, half 7 mocht ik weer persen en kwart over 7 is Boaz geboren:)

14. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wat gelezen, gekletst, gedommeld.....dit was bij mijn 1e overigens! De ontsluiting vorderde helemaal niet en heb een ruggeprik gekregen om 13 uur toen ik 1 cm had en pas 's avonds om 21 uur had ik 8a 9 cm.... en tone bleek het niet te passen en werd het een keizersnee.

Bij de 2e had ik een geplande keizersnee en dan is het ruggeprik (overigens een andere soort dan hierboven he?) en meteen opereren...

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb de tijd maar gedood met persen.. :p

nog voor de ruggeprik werkte kreeg ik namelijk persdrang. ik had iets meer ontsluiting dan verwacht :)

16. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ook tijdens de ruggeprik vond ik de weeen bijna ondraaglijk. De scherpe randjes waren er wel vanaf, tussendoor kon ik nog wel praten, maar iedere 1,5 a 2 minuten kwamen die weeen weer en kon ik niks anders dan kermen van de pijn.

Manlief had nog wel een tijdschriftje gehaald, maar daar moest ik niet aan denken.

Ik zat trouwens tussendoor wel steeds naar de ctg te kijken.

Gelukkig maar 3 a 4 uur die weeen met ruggeprik gehad, daarna moest tie uit vanwege het gebrek aan persweeen.

17. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Wie zegt dat je een ruggeprik nodig hebt. Misschien kun je wel zonder. Ik ben beide keren bevallen zonder en heb hem ook niet nodig gehad. Trouwens 's nachts geven ze in heel veel ziekenhuizen nog geen ruggenprik omdat er geen anaesthesist aanwezig is. Ik ben beide keren ook 's nachts bevallen, de tweede was er in 2 1/2 uur.

18. Ik kreeg de ruggeprik om 23:50 en heb een aantal uurtjes geslapen en tv gekeken. Ik had 2 nachten niet geslapen dus was blij dat ik nog even kon slapen. Om 06:00 werd onze zoon geboren.

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mee eens, eerst maar eens de bevalling in en kijken wat ervan komt. ik wilde hem omdat ik dacht dat ik pas 5 cm had, maar achteraf bleek ik dus al bijna volledige ontsluiting te hebben. (vandaar dat de weeen zo heftig waren.. ik dacht dat het nog uren zou duren!)

ik heb de weeen dus zelf gedaan en alleen geperst met de ruggeprik. toen ik dat wist had ik echt zoiets van, was dat alles?? volgende keer voor mij dus niet meer.

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tja, maar op het moment dat je hem wel krijgt, is het waarschijnlijk te laat om hier op het forum te gaan vragen "Goh, wat had ik eigenlijk mee moeten nemen naar het ziekenhuis om de tijd te doden?" ;)

Zorg gewoon dat je een boekje of tijdschriften, puzzelboekjes o.i.d. bij je hebt. Beter mee verlegen dan om verlegen, denk ik. Je moet toch een koffertje of tas klaar hebben staan met wat spullen, gooi daar gewoon wat tijdverdrijf bij. Heb je het niet nodig, geeft het niks (Jij hoeft er niet mee te sjouwen, denk ik ;)) En als je wel iets te doen wilt hebben, dan ben je blij dat je iets in je tas hebt gestoken!

Deel Deze Pagina