Wonder olie

Discussion in 'De bevalling' started by Hopeful89, Jun 26, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hopeful89

Hopeful89 Actief lid

Jul 22, 2018
    169
    41
    28
    Female
    Nou na die lekkere hitte lijken mijn voeten op klompen, en zijn mijn enkels gaan lopen. Laatste tijd harde buiken en af en toe een krampje, maar het zet niet door. mijn moeder kwam vandaag met het verhaal om wonder Olie te gebruiken. Blijkbaar heeft ze dit gebruikt bij mij en mijn zusje en heeft het gewerkt.

Maar ik lees veel tegenstrijdige berichten hierover. Wie heeft hier ervaring mee?

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    Geeft dat je niet gewoon vreselijke diarree dat je er ook buikkrampen van krijgt?
    Als je lijf nog niet klaar is voor de bevalling vrees ik dat je alleen lang de wc pot zal zitten.

3. Blue lady

Blue lady Bekend lid

Mar 29, 2015
    665
    438
    63
    inderdaad meer slechte dan goede verhalen... ik zou het niet aanraden. Maar goed ik heb dus geen persoonlijke ervaring voor je

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Ik heb het overwogen...
    Maar het laatste wat je wil is diarree tijdens je bevalling ;) en dat is een reële kans.

Wat je verder nog kan overwegen is sexen en antenataal kolven.

De rest (tonic, ananas etc) helpt hoogstens een dag versnellen. Als het dan al staat te gebeuren dan zou het kunnen (aldus mijn gyn), maar dan beval je hoogstens een dag eerder dan je sowieso al zou bevallen

5. 2kanjertjes

2kanjertjes Actief lid

Jan 15, 2012
    238
    128
    43
    Ik heb het 2 x gebruikt en beide keren zijn de weeën begonnen... Of het toeval is weet ik niet. Het is wel echt super smerig!! En je buik gaat als een malle tekeer... Diarree heb ik er gelukkig niet van gekregen, maar ik nam ook maar 1 eetlepel...

1981Mama likes this.
  6. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

Jan 17, 2018
    1,961
    932
    113
    Female
    Voedingsmiddelen
    Het klinkt misschien grappig, maar bepaalde voedingsmiddelen kunnen ervoor zorgen dat je weeën opgewekt worden. Zo zit er in Bitter Lemon, tonic en ananas een stofje, kinine, dat je lichaam aanspoort om de bevalling te laten beginnen. Ook het eten van bruine bonen zou effect hebben op je baarmoeder. Dit komt waarschijnlijk doordat bruine bonen veel gassen in de darmen geven. Hierdoor kun je last krijgen van buikkrampen. Deze buikkrampen zouden er dan weer voor zorgen dat de weeën op gang komen. Ditzelfde geldt voor wonderolie, een middeltje uit oma’s receptenboek. Dit middel heeft een sterk laxerend effect, waardoor je binnen korte tijd enorme buikkrampen ontwikkelt. Dit kan de baarmoeder stimuleren om de bevalling in gang te zetten. Over de werking van wonderolie zijn de meningen verdeeld. Het zou kunnen leiden tot diaree en het poepen in het vruchtwater door je baby. Wij raden het gebruik van wonderolie daarom af.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Van wat ik van een gynaecoloog begreep kan het vooral heel erge buikpijn geven plus diarree, maar wekt het absoluut geen bevalling op.

8. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

Jan 17, 2018
    1,961
    932
    113
    Female
  9. Hopeful89

Hopeful89 Actief lid

Jul 22, 2018
    169
    41