Hallo Ik ben hier nieuw In juni ben ik geopereerd en hebben ze Aan de rechterkant me.eileider en eierstok verwijder Door een gekantelde cyste Na de operatie is mij gezegt dat ik alleen nog via ivf mag Omdat de linkerkant iets verdikt ik Nu heb ik veel na zitten denken al 2 jaar maar de laatste 3 weken veel meer Ik zou graag bam willen doen Alleen weet ik niets over ivf Eigen huisarts raad anonieme zaaddonor aan En arts ziekenhuis moet ik nog spreken voor controle Maar als ie die traject begint hoe gaat dat Krijg je willekeurige zaaddonor aan geweze Of ? Groetjes
Hoi! Spannend allemaal! Ik weet niet heel erg veel over het gebruik van zaaddonoren, maar het is iig niet meer anoniem in nl. Vanaf een bepaalde leeftijd, ik dacht 16, kan een kind info over zijn/haar vader opvragen. Maar hoe dat precies werkt weet ik niet precies. Verder wordt een donor volgens mij uit een database gehaald naar aanleiding van de kenmerken die jij opgeeft. Je moet wel rekening houden met een behoorlijke wachttijd. Ik geloof dat een stel wat een zaaddonor moet gebruiken nu op een wachtlijst van een jaar komt bij de meeste ziekenhuizen. Maar er zijn hier vat wel mensen die er meer van weten dan ik! Succes!
Hey Bedankt voor je antwoord Vanaf 16 jaar wist ik maar verder dan dat Kwam ik niet Jij geef eigerlijk een antwoord wat ik wilde weten Jaar duurt wel lang als je ergens op wacht Hoop dat me arts me ook wil aanmelden als ik op controle Ben geweest Bedankt voor je antwoord
Patjeboem ik heb even iets gekopieerd van een ander forum waar een groep zit met allemaal meiden die BAM willen worden. Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen: Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC) UMCU (Utrecht) Geertgen (Elsendorp, Brabant) Rijnstate (Arnhem) Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899) Nij Barrahûs (Wolvega) UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar) Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken). Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Je kunt je gewoon aanmelden via de websites of telefoon om op de wachtlijst te komen. Voor je gaat beginnen krijg je nog verschillende bespreken en onderzoeken(deze zullen bij jouw niet nodig zijn)
Wow genoeg stof om verder te kijken. Ik moet 5 augustus terug voor controle Denk dat ik er goed aan doet om met De arts de wegens te bespreken Maar wist niet dat je je eigen daar zelf voor kon aanmelden Ik wist dat er veel bij komt kijken Maar merk dat het toch meer is dan dat ik zelf dag Wel fijn dat jullie hier op reageren Dankjewel daarvoor