Ervaringen balloncatheter?

Discussie in 'De bevalling' gestart door 11oktober, 13 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als de kleine zich voor komende maandag niet uit zichzelf meldt zal de inleiding gestart worden... Dit willen ze gaan doen met een balloncatheter. Die zou dan binnen 24 uur voor 3 cm ontsluiting moeten zorgen (hopelijk veeeeeeeeeeel sneller natuurlijk). (Zo niet, dan proberen ze het daarna nog een keer).

Wie heeft hier ervaring mee en hoe is dit verlopen? (en de rest van de bevalling?)

2. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ja heb ik ook gehad,bij mij deed het helaas helemaal niets....Nou deed bij mij geen een van de manieren van inleiden zij werk en heb ik uiteindelijk een ks gehad dus aan mijn verhaal heb je verder niet zo veel HaHa!
    Veel sterkte hopelijk bied de kleine zich voor die tijd zelf aan.

3. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook geen succesverhaal helaas. na dik 48 uur kwam dat ding eruit gezet. daarna gel gehad wat ook niks deed en de dag erna hebben ze mijn vliezen gebroken en infuus gegeven met wee-opwekkers. 5 dagen geduurd dus :(
    maar is bij iedereen anders he! succes!

4. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ja hier een week,hormoontabletten ingebracht,hormoonveter,ballon,vliezen breken+weeen opwekkers maar bleef hangen op 6cm...meneer had er echt geen zin in om er uit te komen :x
    Maar ik ken ook verhalen waarbij het prima werkte een ballon of veter.

5. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Bij mij heeft de balloncatheter zijn werk gedaan en ik had binnen 24 uur 3-4 cm ontsluiting en konden de vliezen worden gebroken. Het is bij ons in het ziekenhuis de meest gebruikte methode wat ik begrepen heb aangezien deze in de meeste gevallen het beste werkt en er geen medicatieve hormonen gebruikt hoeven te worden.

Bij mij is er 's ochtends vroeg een balloncatheter gezet, deze is er 's avonds uitgevallen, had toen net twee cm ontsluiting en toen hebben ze er 's avonds nog een gezet en de volgende ochtend stond ik op en viel hij er meteen uit.
    Ik hoop voor je dat de bevalling al eerder spontaan begint en je de ballonkatheter niet nodig hebt, zo niet, dan heel veel succes maandag!!

6. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Bij mij heeft de balloncatheter zijn werk gedaan en ik had binnen 24 uur 3-4 cm ontsluiting en konden de vliezen worden gebroken. Het is bij ons in het ziekenhuis de meest gebruikte methode wat ik begrepen heb aangezien deze in de meeste gevallen het beste werkt en er geen medicatieve hormonen gebruikt hoeven te worden.

Bij mij is er 's ochtends vroeg een balloncatheter gezet, deze is er 's avonds uitgevallen, had toen net twee cm ontsluiting en toen hebben ze er 's avonds nog een gezet en de volgende ochtend stond ik op en viel hij er meteen uit.
    Ik hoop voor je dat de bevalling al eerder spontaan begint en je de ballonkatheter niet nodig hebt, zo niet, dan heel veel succes maandag!!

7. Krissie84

Krissie84 Actief lid

30 dec 2010
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er nog meer ervaringen? Bij mij willen ze dit volgende week ook gaan doen.

8. Mirella241

19 jun 2011
    34
    0
    0
    Ik heb vorige week na 2x een hormoonveter een balloncatheter gehad. Helaas had ook deze geen effect bij mij. Maar bij mijn buurvrouw in het ziekenhuis werkte de catheter als een tierelier, dus het is echt bij iedereen weer anders.
    Zo was bij haar het inbrengen ook helemaal niet pijnlijk, terwijl Ik helaas niet hetzelfde kan zeggen. Wil je zeker niet bang maken hoor, maar jullie vragen om ervaringen en ik wil jullie mijn ervaring zo eerlijk en objectief mogelk delen.
    Ik schoot na het inbrengen van de catheter ook meteen in een weeenstorm die helaas ook weer ineens als sneeuw voor de zon verdween, zonder ontsluiting. Zitten ging de eerste uren ook niet goed, later werd dat gelukkig beter. De buurvrouw had nergens last van en is een paar uur later bevallen van een wolk van een dochter.
    Laat het gewoon over je heen komen en vertrouw op de deskundigheid van de arts.
    Ik ga morgen na een week rust weer een hormoonveter proberen en slaat deze wederom niet aan dan gaan we voor de keizersnede.
    Heel veel succes volgende week!

9. pacific

pacific Actief lid

22 mei 2007
    374
    0
    0
    Almere
    Bij mij hebben ze in de ochtend de ballon ingebracht (niet heel fijn gevoel). Kreeg een beetje weeenopwekkers via een infuus, om 15.00 viel de ballon eruit en werden de weeenopwekkers flink omhoog gedraaid. Om 20.05 was mijn dochtertje er. Hier heeft het dus goed geholpen. Ze hadden van te voren gezegd dat het ook een paar dagen kon duren.

10. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Bij mij kregen ze die hele balloncatheter niet ingebracht omdat mijn baarmoedermond te ver gekanteld stond... Dus hebben ze misoprostol-tabletten gegeven, en die hebben hun werk prima gedaan!

11. Krissie84

Krissie84 Actief lid

30 dec 2010
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Ik heb al een beetje ontsluiting, maar de bmm is nog niet helemaal verstreken. Hopelijk valt het een beetje mee, maar zie er tegen op om dagen in het zh te verblijven...

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb ook een balloncatheter gehad. Ik had na een uurtje of 6 5cm ontsluiting. Helaas is het bij mij ook niet verder gekomen dan dat (kindje te groot) en heb ik (weer) een keizersnee gekregen...

13. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Op maandagochtend is bij mij de catheter ingebracht (wat een rotgevoel was, mijn baarmoeder lag diep zeiden ze). Dinsdagochtend hebben ze m eruit gehaald en had ik 3cm ontsluiting zonder wat gevoeld te hebben:D. Ze hebben m'n vliezen gebroken, maar de ween kwamen niet uit zichzelf dus kreeg opwekkers. Om 10.30 begonnen de ween en om 16.00 mocht ik gaan persen. M'n meisje was er in 40 minuten.

Kwam wel in een soort weenstorm terecht:$, dus kon niet langzaam opbouwen....Heb een goede bevalling gehad vind ik achteraf, tijdens de bevalling vond ik dat niet;).

Succes!!!

Deel Deze Pagina