Natuurlijke kraamzorg - wie heeft hier ervaring mee?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Schuurpapier, 13 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.229
    113
    Iemand die ik ken heeft juist vooraf een gesprek gehad met de lactatiekundige. Daarbij is alles goed doorgesproken wat de vorige keer verkeerd is gegaan. En zijn er dingen op papier gezet. Na de bevalling is dezelfde lactatiekundige nog 2x langsgekomen om te kijken of alles goed ging.

Bedenk dat een natuurlijke kraamzorg waarschijnlijk echt niet meer kennis heeft van borstvoeding dan een lactatiekundige! Als jij alleen op dat punt meer aandacht en kennis wilt. Zou ik juist iemand inhuren die veel verstand heeft van borstvoeding. Ik haal uit jouw verhaal niet direct dat je alle andere onderdelen van natuurlijke kraamzorg heel graag wilt. En ook niet dat je veel kennis hebt van de antroposofie.

Natuurlijke kraamzorg is niet alleen extra aandacht voor borstvoeding. Maar echt een totaal pakket op alle gebieden (dus ook wollen kleding, biologische voeding, wasbare luiers, natuurlijke ecologische producten en een heel andere manier van benaderen van de zwangerschap en kraamtijd).

2. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Ja ik denk dat je daar wel gelijk in hebt. Daarom heb ik besloten om voor een normale kraamzorg te gaan en vooraf kan ik gratis gebruikmaken van de het inloopspreekuur van de lactatiekundige bij onze verloskundige :)

3. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Waarom leg je deze vraag niet bij je kraambureau neer? Geef heel duidelijk aan naar wat je zoekt in een kraamhulp en dat je ook serieus na hebt gedacht over natuurlijke kraamhulp. Misschien hebben zij wel iemand er tussen lopen die hier heel fijn op aansluit. En als meer mensen dit aangeven kunnen zij misschien in hun personeelsopleidingen dit gedeeltelijk meenemen.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Jammer dat het zo als zweverig wordt afgedaan hier!
    Er zit zoveel verschil tussen alle kraamverzorgenden, zo zijn er een aantal die idd antroposofisch zijn maar ook heel veel niet maar die wel natuurlijke kraamzorg leveren (waaronder ik zelf ;) ) Yunio/Naviva levert natuurlijke kraamzorg maar is een grote organisatie dat moet je je wel realiseren.
    Verder kan je ook op zoek naar een zzper, dan weet je van te voren wie je krijgt en die is dan bij de bevalling en draait gelijk de kraamweek ook.
    In Huissen zit het Kraamnest hun leveren ook natuurlijke kraamzorg , bel gerust eens rond, plan kennismakingsgesprekken het is belangrijk dat t goed voelt !

Deel Deze Pagina