cerazette

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door prinses, 27 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik ga waarschijnlijk voor mijn hormoonschommelingen de pil cerazette gebruiken. Word je met deze pil ongesteld of niet?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Volgens de VK kun je er bloedingen van krijgen, maar het hoeft niet. Je slikt m ook gewoon steeds door, je neemt geen stopweek. Een strip Cerazette is ook 28 pillen ipv 21.
    Het ligt er gewoon aan hoe je lijf er op reageert, er zijn nl ook dames die er wel gewoon ongesteld van worden.

Ik heb m na de oudste zo'n 9 maanden geslikt en ben misschien drie keer licht ongesteld geweest.
    NU slik m sinds een week of zes weer en ben ook nog niet ongesteld geweest.

3. riannetja

riannetja Actief lid

24 mrt 2009
    192
    0
    16
    Ik heb de cerazette gebruikt omdat ik trombose heb gehad, en niet veel keuze had.
    Vond het ideaal, ik werd er NIET ongesteld van! Alleen wanneer ik ook maar 1 keer een pil vergeten was, dan werd ik meteen ongesteld.

Nadat onze dochter is geboren heb ik voor een mirena spiraaltje gekozen, zodat ik niet meer kon vergeten in te nemen. En ondanks dat er niet veel hormonen in de cerazette zitten, had ik er toch last van. Ik was niet te genieten :)

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mbt het vergeten en direct ongesteld worden: daar heb ik helemaal geen last van gehad. Ben m na beide kinderen regelmatig vergeten :) en zoals gezegd bijna niet ongesteld geweest.

Ik denk dat iedere vrouw weer anders reageert op de hormonen in de pil.

5. janny

janny Actief lid

29 mei 2010
    335
    47
    28
    Ik heb de cerazette 2 maanden geslikt. Een week nadat ik er mee begonnen was werd ik ongesteld. Verder had ik die twee maanden bijna dagelijks bloedverlies. Voor mij was het dus geen succes! Vandaar dat ik er mee gestopt ben.
    Het is dus uitproberen, iedere vrouw reageert er anders op!

6. Alita

Alita Niet meer actief

Ik vindt deze pil niet fijn...
    Ik heb erg veel last van onstelingen in mijn huid en die heb ik normaal niet..ook wordt ik niet ongi en heb al vaker getest omdat ik dacht zwanger te zijn. Je hebt namelijk wel de ongikrampen maar er komt niks...

Ik ben blij als ik na de volgende strip kan stoppen...

7. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ik heb deze pil gebruikt na de geboorte van onze tweede zoon, omdat je bij deze pil gewoon borstvoeding mag geven en beschermd wordt tegen een nieuwe zwangerschap. Ik vond dit wel een hele fijne pil, want bij de merken die ik eerder heb gehad (Microgynon 30 en Trinordiol) had ik veel last van bijwerkingen door de hormonen. Bij deze pil weinig last gehad en bijna niet ongesteld geweest, alleen een paar dagen licht bloedverlies.

Dinsdag heb ik mijn laatste pil ingenomen.
    Iemand enige ervaringen met hoe lang het ontpillen duurde na deze pil?

8. Alita

Alita Niet meer actief

ik kreeg bij de eerste keer na een paar weken alweer bruin bloedverlies toen paar weken erna goed ongi en toen tja was ik al zwanger...

9. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Dat is lekker snel gegaan dan, Cindy!!
    (Ik hoop dat het hier ook zo mag gaan ;))

10. Alita

Alita Niet meer actief

ja he....we zijn erg vruchtbaar denk ik ahaha...succes dan hoor!

11. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Voor mij geen cerazette weer. Ik had om de 2 weken een week bloedverlies, vreselijk!

Deel Deze Pagina