Hallo, Door omstandigheden heb ik al een aantal weken last van veel stress, spanning, piekeren, angst, constant zenuwachtig gevoel, met de daarbij horende lichamelijke klachten waardoor ik nog meer stress krijg en het mij maar niet lukt te ontspannen. Een cirkel dus die ik graag zou willen doorbreken. Heeft iemand tips voor een natuurlijke rustgever die echt werkt? Zoiets als Valdispert ofzo? Iets wat de scherpe randjes er even af haalt. Ik hoor het heel graag, dank je wel alvast!
Werken die ook echt? Heb al verschillende merken geprobeerd, maar merk nooit echt wat. Ik lees dus even mee
Jazeker, ik ben me ook heel bewust van mijn probleem en gedrag, heb ook al acties uitgezet naar psycholoog maar daar zit een lange wachttijd op. Mijn gedachten zijn op het moment zo sterk dat al 'mijn normale trucjes' zoals ademhaling, meditatie, yoga, afleiding maar ook mijn gedachten ombuigen etc niet werken. Ik zit zo in mijn hoofd. Vandaar dat ik deze optie nog wil onderzoeken en uitproberen. Zou het al heel fijn vinden als het de scherpe randjes er wat af zou halen, mss dat het me dan wel weer zelf lukt, tot de afspraak met de psycholoog
Wat vervelend zeg! En lichamelijk actief zijn, helpt dat nog? Dus hardlopen of een andere sport? Ik ken verder geen natuurlijke middelen, hopelijk hebben anderen meer tips
Passiflora van A. Vogel of Bach bloesems? Ik denk dat de werking nogal verschilt per persoon. Lavendelolie verdampen in een diffuser wordt ook nog wel eens gedaan. Dat werkt ook door. Hopelijk mag je snel wat rust ervaren...
Ja dat is zeker een goede! Ik ben idd weer sinds een paar maanden aan het hardlopen, om meer in mijn lijf te komen, ook wandelen vind ik fijn, maar dat lukt overdag vaak niet met de kinderen thuis. Dat maakt het ook wel lastig, ik heb eigelijk de ruimte niet om voldoende tijd (uberhaubt tijd) voor mezelf te nemen, dat is ook echt onderdeel van het probleem. Ik probeer daar wel ook acties in uit te zetten, door meer gebruik te maken van oppas-oma. Bedankt voor het meedenken ❤
Ik gebruik valeriaan en st janskruid tinctuur van Physalis. Elke ochtend paar druppels van beiden in mn drinkfles en hele dag door paar slokjes nemen. Werkt perfect Verder heb ik de RET methode. Beste kan je dit opzoeken, anders wordt het een lang verhaal. Opent je ogen zeker weten en helpt erg goed.. https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/physalis-valeriana-officinalis-plantendruppels-bio-100ml.htm?channable=00de4f69640039353037385d&cross=0&gclid=Cj0KCQjwyOuYBhCGARIsAIdGQRM000assPmm0HsJpRTqQVg8lF8nV20P5elkxyAdcKxRITR-3VrVck0aAqYsEALw_wcB
Ik heb dit recent gehad, precies wat jij omschrijft. 1 brok zenuwen, paniekaanvallen, constant stressgevoel en het lukte mij ook niet eruit te komen. Wat mij geholpen heeft is mijn vakantie.. ja, echt. 3 weken even helemaal niks. Verder goed gesprek met mijn man en alles op papier gezet. Ik zit nu weer lekker in mijn vel en ben sowieso meer gaan bewegen. Zodra ik de onrust weer voel, ga ik lopen met muziek op
Valeriaan helpt mij ook goed. Maar ik gebruik het alleen als ik me zo voel. Geen dagen achtereen. Wandelen in de natuur. Muziek kan ook mijn stemming compleet omgooien. Dan moet je wel even nadenken wat je erop zet. Sporten is lastiger met kinderen om je heen. Maar als alternatief mèt kinderen vind ik tuinieren heerlijk. Scheppen, snoeien, vegen, onkruid plukken. Alles op blote voeten. Heerlijk.
Zit een bijsluiter bij voor advies. Ik ben geen arts. Ze hebben mij voor langere periode goed geholpen