Praktisch boek voor na geboorte

Discussion in 'Verzorging' started by Squarepants, Oct 23, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Squarepants

Squarepants Bekend lid

Jul 24, 2017
    719
    294
    63
    Female
    Hoi allemaal,

Ik weet niet of ik het hier bij het goede onderwerp plaats, maar ben op zoek naar een goed praktisch boek voor na de bevalling.

Overal lees ik dat de kraamhulp hierin veel helpt, maar ik ga in het buitenland bevallen waar geen kraamhulp is. En ook geen familie in de buurt.. dus een boek zou wel echt fijn zijn :)

Alvast bedankt!

2. MirW

MirW Fanatiek lid

Apr 20, 2017
    1,748
    555
    113
    Vertrouw vooral op je moedergevoel, dan zit je al heel snel goed! Ik heb geen tips voor een boek, helaas. Ik weet wel dat er een boek bestaat over veilig door je kraamtijd (van Beatrijs Smulders dacht ik).

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Er zijn op YouTube ook veel filmpjes te vinden van kraamzorgorganisaties, misschien dat je daar nog wat aan hebt.
    Zal ff een paar kanalen voor je opzoeken.

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    https://www.youtube.com/user/navivakraamzorg

https://www.youtube.com/user/dekraamvogel

Deze bijvoorbeeld.
    Zijn bijv filmpjes over badje, bedje opmaken enzo. Hele praktische tips.
    Misschien dat je er wat aan hebt.

Verder zul je vooral op je gevoel af moeten gaan. Wat voor de een werkt, hoeft voor de ander niet te werken.
    Lees je verder eens rustig in over het gedrag van pasgeborenen. Kijk eens over natuurlijke maaginhoud, clusteren, regeldagen.

Nog een leuk artikel! Op deze site staan trouwens veel goede artikelen, lees ze rustig eens door.
    https://kiind.nl/let-your-monkey-do-it/

Squarepants likes this.
  5. Squarepants

Squarepants Bekend lid

Jul 24, 2017
    719
    294
    63
    Female
    Thanks!!

6. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Voor als je borstvoeding wil geven vind ik deze site fijn: borstvoeding.com.
    Ook het boek borstvoeding van stephan Kleintjes ( dezelfde als van de site) vind ik een fijn naslagwerk bij problemen.
    Krijg je verder geen uitleg van je vroedvrouw na de bevalling? of beval je in het ziekenhuis onder begeleiding van een gynacoloog? Want dan kan het zo zijn dat je de eerste dagen na je bevalling in het ziekenhuis blijft en daar wat basis dingen leerd.

7. Squarepants

Squarepants Bekend lid

Jul 24, 2017
    719
    294
    63
    Female
    Dank je wel, ik ga zeker naar de website kijken! En ik ga bevallen in Australie, heb gehoord dat de verloskundige zorg daar echt minimaal is. Je kunt wel prive iemand inhuren en ik ben ook wel van plan dat te gaan doen, maar dat zal ook maar maximaal een paar uurtjes zijn!

8. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Je hebt echt meer dan genoeg aan een paar uurtjes.
    Mijn vriend kreeg flexibel verlof en hij wilde alles doen (koken, schoonmaken en ons verzorgen) wij hebben daarom maar 4 uurtjes per dag afgenomen aan kraamzorg en dat was echt meer dan genoeg...ze had na drie dagen ook al weg mogen blijven wat mij betreft.
    Ze heeftwat tips gegeven, badje samen gedaan, bedje uitgelegd, mij gecontroleerd en dat was het...
    Verder komt alles vanzelf...

Squarepants likes this.

Share This Page