vieze oogjes

Discussion in 'Verzorging' started by Ennas86, Apr 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    1 oogje van mijn zoontje is sinds vanmorgen erg vies.
    het ziet er een beetje gelig/groenig uit, een beetje slijmerig.
    Ik heb het een beetje weg gehaald met een vochtig washandje, maar nu haal ik hem uit bed, en nu zit het er weer?
    Wat zou dit kunnen zijn?

2. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Het zal kou op het oogje zijn. Gewoon met afgekoeld gekookt water en een watje schoonmaken naar de oog hoek wrijven en maar 1 keer wrijven met het watje. Telkens een nieuw watje pakken dus. Ook niet in het andere oog met hetzelfde watje want is heel besmettelijk.

Je zal zien dat het snel beter gaat gewoon schoon houden.

3. L83

L83 Bekend lid

Dec 17, 2007
    627
    0
    0
    Waarschijnlijk een beetje ontstoken/ virusje
    idd schoonmaken met wat afgekoeld gekookt water en dan zou het na een aantal dagen beter moeten gaan

ps:Mocht je toevallig borstvoeding geven, een druppeltje BV in het oogje werkt ook heel goed.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Inderdaad, misschien een licht ontstoken oogje.
    Mijn jochie is er ook vatbaar voor.

Wij maken het altijd schoon met een nat-schoon-watje/gaasje.
    Het water koken hoeft niet perse meer, omdat het kraanwater hier ook wel schoon genoeg is..
    En dan voor elk ook een nieuw watje.

Schrik ook niet als hij na een nacht slapen zijn oogjes wat vastgekoekt zit met die rommel. Gewoon met een nat watje weghalen.

Ons jochie had het vaak in combi met een verkoudheid, of ander dipje in de weerstand. neusspray hielp dan ook om de boel daarbinnen wat open te houden. De ogen zijn ook verbonden met de neus via het traanbuisje. Dus dat staat allemaal in verband met elkaar.

5. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    Hier heeft Milan ook een ontstoken oogje gehad toen hij 5 dgn oud was. Gewoon idd met een schoon watje en afgekookt water schoonmaken. Van buiten naar binnen...

En de volgende tip kreeg ik van mijn verloskundige:

één druppel borstvoeding in het oogje doen...

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter heeft het ook net gehad, 2 dagen lang aan beide oogjes. En nu heeft mama het ook, vandaag 2 dus morgen ook hopelijk weer over. Schoon maken inderdaad met een watje met afgekoeld gekookt water en dan moet het snel over gaan, als het langer aan houdt dan wel even naar de huisarts ermee. Is hij ook verkouden? Dochter en ik allebei wel en ze heeft het alleen als ze erg verkouden is, niet altijd hoor.

7. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    Hee dames!
    Dank jullie wel voor de tips! Ik maak het inderdaad schoon met watjes en afgekookt water. Moet hem elke keer in de houtgreep nemen, maar goed! Haha.. voor zn eigen bestwil.
    Ik heb tóch de hap even gebeld, we zitten in het weekend met pasen enz, ik dacht toch maar even voor de zekerheid bellen.
    Die vrouw zei dat ik hem neusspray mocht geven, en zn hoofd een beetje omhoog leggen. En verder idd goed schoonhouden. Mocht ie koorts krijgen, moet ik weer ff bellen!

8. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    Hier heeft Daan ook flink last van vieze oogjes. Hij krijgt ze amper open als ie wakker is en er hangen dan echt brokjes en draden aan..
    Huisarts gebeld en heb een ooggel gekregen omdat hij ontstoken oogjes heeft.

Ik maak ook al sinds bijna een week zijn oogjes schoon met gekookt water maar helaas mag dat nog niet echt baten.
    Ook borstvoeding erop druppelen hielp niet.

Share This Page