Zo gek, ik krijg mijn 4e kindje en heb al een hele poos het voorgevoel dat hij in een stuit zal liggen tegen het einde. Sinds ik zelf kan voelen hoe hij ligt, is dat 9 vd 10 x met zijn koppie boven en soms dwars. Ook neemt hij met zijn voetjes mijn blaas vaak flink te grazen (auw!). Laatst bij een echo lag hij met zijn hoofdje beneden. Heel even....en toen draaide hij weer in stuit tijdens de echo, met zijn voetjes onder zijn billen. Bij mijn andere kids heb ik nooit voorgevoelens gehad wbt de ligging, ging ik er gewoon vanuit dat die goed zou zijn. Dit keer heb ik het 'stuit voorgevoel' al vanaf een week of 16. Zijn er meer die dit hebben/hadden? En hoe is het nu, of hoe is het gegaan? Ik ken maar weinig positieve verhalen over een versie en mijn hormonen maken, dat ik me echt suf pieker over het uitwendig draaien en/of een stuitbevalling. Nu al, terwijl ik best weet dat hij nog tijd zat heeft om goed te gaan liggen :-/.
Hier ook baby in stuitligging .maandag moet ik weer komen om te kijken of die is gedraaid.maar ik voel nog steeds benauwd .mijn gevoel zeg dat hij is nog niet gedraaid
Hier nu al tweede kindje in stuitligging. Eerste kindje wilde niet meer draaien en is met natuurlijke stuitbevalling geboren. Nou zou ik het niet erg vinden om dat nu weer te doen, maar heb zo hekel aan het ziekenhuis, dus zou zo onwijs graag lekker thuis willen bevallen, daarom waarschijnlijk volgende week toch een draaipoging. Hopelijk lukt het deze keer wel. Maar ze zeggen dat er bij tweede meerdere kindjes het wel makkelijker is om te draaien omdat er meer ruimte is. Hopelijk!
Alvast een positieve ervaring met een versie hier voor je. Binnen 2 minuten gepiept, zonder pijn en zonder rommelende buik met 36 weken, nog steeds in hoofdligging dus niet teruggedraaid.
Hier ook al eventjes in stuit, en heb het zelf ook het voorgevoel dat ze niet bij draait,maar het kan nog,dus we wachten het maar af
Hier heeft F. de hele zwangerschap dwars en in stuit gelegen TOT 32 weken, toen kreeg ik een echo en lag hij ineens met zijn hoofd naar beneden, ik was zo blij Hij is toen ook zo blijven liggen en vanaf 33 weken zo netjes met zijn hoofd ingedaald.
Hier beide ukkies ook in stuit.. Ze draaien ook nooit.. Heb ook niet het gevoel dat ze dit nog kunnen doen.. Hier in LUMC willen ze overigens gaan voor een stuitbevalling, mits de navelstreng niet in de weg zit. En dat zit die wel. M'n eigen ziekenhuis gaat sowieso voor een keizersnede.. Hoop daar zelf ook op. Weet niet waarom eigenlijk
Herkenbaar, ik heb er zelf ook al eerder een topic over geopend maar hier ook een eigenwijsje dat al zeker vanaf week 20 dwars of in stuit ligt. Ik heb het voor nu maar los gelaten. Gezien ik ook weet dat ze nog kan draaien en ik er (waarschijnlijk) toch geen invloed op heb. Als ze met 32 weken niet gedraaid is ga ik moxa therapie proberen in vorm van de tijgerbalsem. Als dat niet werkt, wordt het een keizersnede. Hoewel ik daar heel erg tegenop zie, zie ik een versie of stuitbevalling helemaal niet zitten, ook gezien mijn placenta aan de voorkant ligt.
Vergeet niet dat jij er zelf ook iets over te zeggen hebt. Als jij een stuitbevalling niet aandurft dient de arts daar rekening mee te houden!
Op je strepen gaan staan! Er zitten nu eenmaal behoorlijk wat risico's aan, het is belangrijk dat ze je in elk geval goed inlichten en zelf die keuze geven. Gezien je onderschrift hoop ik voor je dat het nog een hele tijd duurt voor het moment er is.
Hier een klein stuitmeisje die met een geplande sectio ter wereld is gekomen. Ik heb 1 versiepoging gedaan maar het mocht niet baten. Ze lag vast onder m'n ribben. Duurde 5 minuten en het doet geen pijn het is alleen raar dat ze zo hard op je buik drukken aangezien je die juist beschermd. Gentle sectio gehad. Geaccepteerd vanaf het begin en ook ik heb een mooie bevalling gehad ook al is het niet natuurlijk gegaan. Lieve artsen en verplegend personeel, dl direct op de ok op m'n borst, na 24 uur uit bed, na 48 uur was ik weer thuis. Goed herstel, geen pijn aan de wond, na een week stond ik de douche alweer uit te doen en na 5 weken trainde ik weer volledig mee met m'n voetbalteam. Hier mocht ik geen stuitbevalling doen (had ik ook niet voor gekozen maar goed) maar komt het zover dat je ks krijgt dan is mijn advies: accepteer het en ga er open minded in. Het verplegend personeel staat daar voor jou en je baby en doen het met expertise en liefde!
Hier ook zo! 2e dochter heeft vanaf 20 weken echo in diepe stuit gelegen en is via geplande sectio geboren. Wij stonden beide niet achter een versie dus dat hebben we niet geprobeerd. Hadden heel sterk het gevoel dat de nätuur nu eenmaal bepaald had dat ze zo lag dus dat het zo moest zijn. Dat is ieder z'n eigen gevoel erbij natuurlijk. Nu had ik een heel sterk voorgevoel dat dit weer een stuit ging zijn en bij 20 weken echo inderdaad te noren gekregen dat ook dit meisje in stuit lag, met 21 weken nog in exact dezelfde houding en met 24 weken bij gyn ook nog steeds. Leek dus weer af te stevenen op een keizersnede en kreeg hier ook al info over van de gyn omdat ook zij dit wel voorzag EN TOEN.......bij de 30 weken controle zegt de vk ineens; volgens mij ligt het hoofdje onder hoor ze het de echo erbij gepakt om te checken en het was echt zo! Kon wel huilen, en deed,dat dus ook haha. afgelopen dinsdag weer controle en ze zit al diep in het bekken met haar hoofd dus lijkt echt goed t blijven liggen. Dus je ziet....voorgevoel hoeft niet te kloppen (GELUkKIG ) Succes in ieder geval! Ook met keizersnede is het een geweldige ervaring hoor!!
Dankjewel voor jullie reacties . Mijn zus heeft bij haar eerste met 36.5 een draaipoging gehad en een paar uur later braken haar vliezen.... Aan alles was te merken dat mijn neefje er nog helemaal niet klaar voor was. Of het door de versie komt of niet, dat zullen we nooit weten. Ik heb gelukkig nog even om na te denken. Met 34 weken krijg ik een liggings echo en waarschijnlijk met 36 weken nog een. Ook als hij met 34 weken goed zou liggen. Mijn kids hebben alle 3 veel ruimte gehad in de buik en deze ook weer. We gaan het zien !
Er zijn de laatste 2 weken meerdere topics geopend over stuitligging/dwarsligging. Misschien een idee om een groep aan te maken over dit onderwerp, zodat we elkaar op de hoogte kunnen houden hoe het gaat, of de kindjes draaien en wanneer, welke keuzes we maken en hoe het verder verloopt? Weet niet of daar interesse in is? Mijn ervaring is dat deze topics snel weer verdwijnen, terwijl één algemeen praatgroepje misschien wel fijn is? Ik ben heel benieuwd hoe het jou en anderen verder gaat verlopen de komende weken, welke keuzes jullie maken etc. Laat maar weten of er interesse in is!
Heb een topic aangemaakt, ik kijk even of er interesse is: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap-clubs/568083-kindjes-stuit-ligging-vanaf-25-weken.html#post18424530