vraagje over autostoel 0/1

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Spruitemoeder, 30 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een autostoeltje gekregen. Deze kan ook achterwaarts geplaatst worden. Er staat alleen op de zijkant dat het achterwaarts plaatsen tot 10 kilo is.
    Onze grote jongen weegt er inmiddels 12.
    Betekent dit echt dat ik hem voorwaarts moet plaatsen? Of is het meer een richtlijn?
    Weet niet zo goed wat nu verstandig is...

2. Jeanette17

14 aug 2013
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou hem voorwaarts plaatsen. Ons zoontje zat ook relatief vroeg voorwaarts omdat hij niet meer in de maxicosy paste.

3. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Hij is getest en goedgekeurd op max 10 kg achterwaarts. Daar zit natuurlijk wat marge in, maar ik zou dat nooit meer dan 1 kg overschrijden. Je weet simpelweg het gevolg niet. Bij een botsing kan dat extra gewicht/krachten er bijvoorbeeld voor zorgen dat het stoeltje tegen de deur/raam of terug de bank in klapt. Ik zou het risico niet willen lopen. Achterwaarts is veiliger dan voorwaarts, maar een stoeltje met niet opgevolgde veiligheidsregels is minder veilig dan een voorwaarts stoeltje.

4. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Tja het stoeltje is er nu, maar persoonlijk vind ik 10 maanden veel te vroeg om voorwaarts te vervoeren. De nekspieren zijn bij lange na niet sterk genoeg om de klap bij een aanrijding op te vangen. Wij hebben toevallig afgelopen weekend een stoel gekocht die voor en achterwaarts vervoerd kan worden tot 18kg (geloof ik) of max 105cm, de maxi cosi 2way pearl. Zoon blijft dan ook zo lang mogelijk achterwaarts zitten. Maar ja het mag dus wel, nu al voorwaarts vervoeren....Of het verstandig is, is een tweede en uiteindelijk jullie eigen keuze

5. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Welke stoel is het?

6. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Ik zou hem dan als hij niet met zijn hoofdje boven de rand van de gewone maxicosistoeltje komt lekker in de maxicosi laten.
    dat kan dan tot 13 kilo.

mijn meisje van 2,5 jaar zit nu in een 2/3 stoeltje.
    Ben er niet zo blij mee dat ze de achterwaartse is ontgroeit omdat ze al 110 cm is :(

Hoop dat zusje lief er langer in kan blijven.
    dat zie ik pas als ze geboren is.
    maar hoop dat ik de maxicosi eens een keer tot een jaar kan gebruiken ipv met 3 en 6 en 8 mnd al over naar een grotere stoel.

7. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het stoeltje is geen merk, heeft wel het juiste keurmerk.
    Als hij nog in de maxi-cosi zou passen dan had hij daar nog in gezeten.

Gewoon voorwaarts dus. Bedankt!

8. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Je zoon is echt nog te jong om voorwaarts te zitten. Zijn nek is niet sterk genoeg om een klap op te vangen, dan breekt gewoon de nek.

Een maxi cosi is te klein wanneer het hoofdje boven de rand uit komt. Mocht jouw zoon zo ontzettend lang zijn dat hij dat al met 10 maanden doet, zou ik kiezen voor een juiste achterwaartse stoel. Zeker op deze leeftijd.

9. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Op de stoel die ik had stond dat je tot 9 of 10kg ( weet t niet zeker) achterwaarts 'moet' vervoeren. Daarna 'mag' je voorwaarts, maar 'hoeft' niet....

10. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik weet het, het zit me ook niet lekker. Daarom ook de vraag of hij toch niet achteruit mocht ondanks de aanduiding.
    Juist omdat je het idd ook zo op kan vatten als Shandy zegt.

Hoe zou ik daar achter kunnen komen? Zou veiligheid.nl me daarmee kunnen helpen? Of iemand een beter idee?
    Beetje jammer dat het niet echt een merk is en er ook niks over te vinden is...
    Ik zal vanavond mijn speurneus nog eens opzetten ;)

Zijn hoofd steekt echt boven de maxi-cosi uit en ook de gordeltjes zitten te laag. Helaas...

11. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Heb je een foto van de stoel?

12. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik word niet helemaal wijzer van de site 'veiligheid'. Zit er ook gen sticker ofzo meer op de zijkant van je stoel? Met een plaatje he je hem vastmaakt?

13. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het stoeltje is een team tex D9. Dit is het plaatje.
    Wat op de foto niet leesbaar is: Plaats het stoeltje niet voorwaarts voor het kind 9 kg weegt.

20141002_141733.jpg

Deel Deze Pagina