Natuurstenen vloer...help

Discussie in 'De lounge' gestart door milika15, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. milika15

    milika15 Bekend lid

    13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi allemaal,

    Er is een huis dat wij willen kopen en de vloer op de begane grond is natuurstenen vloer. Geen marmer geloof ik. Een beetje ruw. Ik denk aan leisteen of kalksteen. Ik weet niet precies, wil nog vragen morgen bij tweede bezichtiging.

    Mijn man wilt de vloer houden, maar ik twijfel heel erg vanwege kinderen en schoonmaken. Ik heb een zoon van 1.5 jaar en wij willen nog een kind.

    Wie heeft hier ervaringen mee? Een uitgebreide ervaring zou heel fijn zijn:). Wie gebruikt stoomreiniger en wat zijn jullie ervaringen?

    alvast bedankt,
    Milika
     
  2. milika15

    milika15 Bekend lid

    13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
  3. corina83

    corina83 VIP lid

    10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
  4. milika15

    milika15 Bekend lid

    13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Bedankt voor jouw reactie,

    We gaan voor 2e bezichtiging morgen en ga zeker vragen en dan google. Ik ben gewoon niet geduldig :D.
     
  5. corina83

    corina83 VIP lid

    10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Graag gedaan.
    Snap het hoor haha helemaal als het huis je zo bevalt dan wil je gewoon weten wat je met de vloer aankunt.
    En anders als je het niet afkunt met google dan even een vloerenwinkel binnen stappen die ook natuursteen heeft, die kunnen je altijd adviseren.
     
  6. madeliefs

    madeliefs Actief lid

    3 jun 2008
    359
    0
    0
    Wij hebben net vorige week een natuurstenen vloer laten plaatsen. We hebben nu 3 kinderen en nr 4 is onderweg... Inderdaad is natuursteen niet helemaal zo onderhoudsvriendelijk als bijv een keramische tegel, maar volgens mij heel goed te doen hoor, voor ons in ieder geval een bewuste keuze. We wonen op dit moment boven, kan je dus nog niet vertellen hoe 't bevalt...
    Wat betreft schoonmaken: ons is verteld dat dweilen met speciaal onderhoudsspul (heel weinig gebruiken) voldoende is, hoeft in principe niet vaker dan 1 keer week. Stofzuigen kan sowieso natuurlijk. Bijzondere vlekken moet je wel direct verwijderen, maar ja dat moet je ook bij een houten vloer en vloerbedekking.
    Volgens mij hoeft het dus geen belemmering te zijn.
    Succes met het maken van jullie beslissing; spannend hoor!
     
  7. milika15

    milika15 Bekend lid

    13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi madeliefs,

    Fijn om jouw reactie te lezen. Welke soort hebben jullie? De vloer die wij zagen is niet glans...ik denk aan kwartsiet of zandsteen.
     
  8. madeliefs

    madeliefs Actief lid

    3 jun 2008
    359
    0
    0
    Wij hebben een Braziliaanse leisteen. Is een donkergrijze steen, ook vrij mat en redelijk rustig (dus niet heel erg veel verschillen tussen de verschillende tegels). We hebben 'm liggen in 80x80; lekkere grote tegels dus ;)
    Natuursteen kan best snel krassen (ook al dacht ik altijd dat daar niets mee kon gebeuren), maar bij een leisteen kleuren de krassen weer mee met de steen. Het krijgt daardoor juist ook een natuurlijk uiterlijk. Een vloer die leeft dus en daar houden wij van!
    Kun je een foto van de vloer van funda halen misschien? Kunnen we zien welke vloer je op het oog hebt...
     
  9. milika15

    milika15 Bekend lid

    13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland

    Dit is de vloer.
     
  10. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier natuursteen in hal en toilet.
    Ik vind het lastig om schoon te houden, aangezien de vloer inderdaad ruw is en vuil dus makkelijk inloopt.
    Ik maak de vloer schoon met een sopje met ouderwetse groene zeep en af en toe met de stoomreiniger erop, dat werkt erg goed.

    Je schijnt je vloer wel te kunnen impregneren met een vuilafstotende laag, misschien is dat nog een optie?
    Het is wel eeuwig zonde om een mooie natuurstenen vloer te verwijderen..
     
  11. madeliefs

    madeliefs Actief lid

    3 jun 2008
    359
    0
    0
    Mooie serre!
    Geen idee wat voor steen dit zou kunnen zijn...
    Inderdaad maar even vragen bij de makelaar!
    Nogmaals succes!
     
  12. milika15

    milika15 Bekend lid

    13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo Anakin,

    Stofzuigen....doe jij dat ook? Als wij de vloer houden, zal ik ook stoomreiniger aanschaffen, lijkt mij handig. Met stofzuigen, moeten we met de borstel doen denk ik of niet?
     
  13. FairyLaughs

    FairyLaughs Niet meer actief

    Wat een prachtige vloer zeg.. !!
    ik hoop dat het je bevalt,.. zou echt zonde zijn om die eruit te halen..
     
  14. milika15

    milika15 Bekend lid

    13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik vind het erg mooi hoor. Maar de vloer is bestwel ruw en niet egaal. Ik kan me niet voorstellen als de kleine daar valt. En met stofzuigen, kan die gewoon heen en weer rollen over de vloer? Maar misschien ben ik overdreven.

    Wel fijn dat jullie die mooi vinden :D Mijn man vindt het ook erg mooi. Zeker met de vloerverwarming.

    Daarom, ervaringen met schoonmaken vind ik een bemoediging :D

    ps: mijn excuses alweer voor mijn Nederlands. Wil graag meer in het nederlands schrijven dan in het engels.
     
  15. milika15

    milika15 Bekend lid

    13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
  16. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    De vloer die je bedoeld lijkt wel van travertin.
    Een vriendin van mij heeft zo'n soort vloer en ik vind het echt prachtig.
    Ook erg mooi en makkelijk schoon te houden en je ziet er niet alles op.
    Enige nadeel is dat het echt keihard is, en koud als er geen vloerverwarming onder zit.
     
  17. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    trouwens...als het een vloer is van travestin...dan is het ook een best dure vloer!
     
  18. milika15

    milika15 Bekend lid

    13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Heeft jouw vriendin kinderen/peuter?

    Er onder zit wel vloerverwarming.
     
  19. madeliefs

    madeliefs Actief lid

    3 jun 2008
    359
    0
    0
    Vloerverwarming is erg aangenaam (en voordelig in het stoken). Wat betreft stofzuigen: ik heb een speciaal aanzetstuk aangeschaft voor hout en steen: borstels die je vloer niet beschadigen. Ik gebruik die al een poos op de houten vloer (boven in 1 vd kamers): ideaal!
     
  20. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    Lijkt inderdaad wel travertin.
    Zelf hebben we hier deels marmer, deels graniet en deels Braziliaans leisteen op de vloer. Dat leisteen krast wel snel, de rest is aardig makkelijk schoon te maken.
    Ik heb 2 kinderen, een hond en een kat. Stofzuig om de dag en 1 a 2 keer per week dweil ik gewoon met allesreiniger. We hebben ook vloerverwarming.
     

Deel Deze Pagina