wanneer zelf drinken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door claudia2008, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    hoi dames,

even een vraagje;

Het cb vroeg mij te gaan oefenen met zelfstandig drinken uit een beker..vind het zelf best vroeg maar op zich wel oke..zeker omdat ze alles zelf al wilt doen...
    Maar nu stond op de beker (met zo'n opstaand rand van Difrax) vanaf 12 maanden....raar toch??
    Heb het al geprobeerd en het ging erg goed..natuurlijk houd ik nog wel de beker vast want anders laat ze m na verloop van tijd ineens vallen..

Wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes Claudia

2. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Mijn ervaring is slecht! haha!
    Ik ben deze week begonnen met een gewone (baby)beker en tuitbeker, maar beide knallen de kamer door. Hij wil het niet eens proberen!
    Ik probeer over een paar weekjes nog wel eens...

3. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Zelfstandig drinken uit een beker? Komt het CB ook iedere keer poetsen als de zooi weer over de grond ligt haha. Mijn dochter drinkt wel uit een gewone beker maar mama hier houdt 'm vast. Ik zie haar dat zelf ook nog niet doen en dat terwijl het op zich een bijdehandte tante is. Nee dat komt nog wel

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    IS zo'n beker van difrax echt nodig?

Dan moet dat "gat" bij de neus toch? Zodat niet heel het hoofdje naar achteren moet?

Ik wil ook een beetje beginnen met oefenen maar vraag me echt af hoe...

Hij krijgt al af en toe slokjes water uit een plastic beker.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter begon met 4,5 maand uit mijn beker te drinken. Ze vond dat alleen melk in een fles hoorde, alleen was het toen ruim 30 graden en wilde ze graag wat water drinken. Dochter heeft tot een jaar haar beker niet zelf vastgehouden hoor, ben niet van plan om haar steeds haar en de vloer schoon te maken/ te verkleden.
    Vanaf een jaar kon ze het onder begeleiding, na het drinken de beker weg zetten anders gooide ze hem alsnog om. Vanaf 14 maanden drinkt ze helemaal zelf en gooit ze de beker niet meer om.

We hebben nooit een difrax beker gehad, ook nooit gemist. Wel vanaf dat ze tanden kreeg altijd plastic gegeven. Nu ze 2 is drinkt ze ook weleens uit een glas, kan ze nu ook, ze "bijt"er niet meer in.

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Thijmen kan het pas echt goed sinds een paar maanden :) Voor hij 1 was, ging het echt voor geen meter. Daarna kon hij wel omgaan met 1 slokje in de beker, maar niet met een volle beker. Eerlijk gezegd heeft hij het pas goed op de creche geleerd, waar ik ze erg dankbaar voor ben!

Het is vast een goed advies van het CB, maar ik vind het erg onrealistisch!

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Oefenen kan toch? Wij zijn ook rond die leeftijd begonnen en met 14 maanden dronk ons zoontje volledig zelfstandig uit een beker. Kost wat tijd, maar wat geeft dat nou.

8. veertje

veertje Fanatiek lid

Wij zijn begonnen toen Stijn 8 maanden was met een difrax beker, hij had het best snel door hoe het moest.
    Wij lieten hem altijd oefenen in bad :D
    Je moet er alleen voor zorgen dat ze geen badwater gaan drinken maar ze kunnen knoeien wat ze willen en Stijn vond het helemaal geweldig..

9. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

hier afgelopen vrijdag naar het cb geweest en die zeiden dat ik een rietjesbeker voor emily moest kopen :$
    waarom dat in hemelsnaam...die kleintjes moeten al zoveel leren het eerste jaar...maar het lijkt wel of ze bij het cb willen dat ze steeds sneller en meer gaan leren het eerste jaar....ik wacht toch echt nog met een rietjesbeker...de drinkt nu uit een tuitbeker en gewone beker ( hou ik wel vast natuurlijk) en dat vind ik even genoeg hoor ;)

10. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Hallo, hier goede ervaring met drinken uit een beker (ik houd de beker zelf vast, anders gaat ie er mee schudden:D)hij is nu 1 jaar en kan dit vanaf 6 maanden, voor de momenten dat hij zelf drinkt heb ik een rietjesbeker (dit leerde hij per ongeluk door een pakje en dan in knijpen, en toen begreep hij hoe het werkte)het voordeel is: ik hoef geen fles of tuitbeker af te leren, ik hoef geen beker mee te nemen als ik ergens op bezoek ga, iedereen heeft wel een plastic beker, en hier nooit een beker geprobeerd met uitsparing, ik gebruik meestal de bekertjes van ikea , die zijn mooi klein.
    Ik gebruik vanaf 8 maanden geen borst of fles meer, heerlijk!
    ook bij mijn dochter heb ik hier goede ervaringen mee (die is nu 4)met haar op precies de zelfde manier, ging ook prima.

11. firegirl

firegirl Niet meer actief

Is een tuitbeker ook niet goed dan?

12. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    cb zei over een tuitbeker dat kinderen dan niet leren om de kaakspieren te oefenen en te versterken....ik geef ook nog vaak de tuitbeker...zeker omdat dat heel goed gaat en ze dat lekker zelf kan vasthouden wat ze ook leuk vindt.

Beker moet je toch nog zelf vasthouden maar is ook wel leuk om mee te oefenen...wissel het een beetje af nu...
    Geef trouwens nog wel alleen water uit de beker anders zo plakkerig als ze ermee knoeit...;)

13. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    of je nu vroeg of wat later begint
    drinken uit een beker doen ze op een moment echt wel.
    en dat geneel van consultatie buro
    t ene oor in t andere uit

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik heb soms ook het gevoel dat kinderen steeds meer en steeds sneller moeten. Wij hebben van Avent een tuitbeker. Dat isa al een stap verder. niet meer van een speen. We geven dat nu sinds een paar dagen aan Emma met wat diksap. het gaat redelijk haha. ze drinkt er a wel wat uit zelfstandig. Ga ik als dit werkt wel met een beker proberen te oefenen.

Deel Deze Pagina