Vraagje aan de zwemjuffen/meesters

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Storm, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoontje heeft sinds december vorig jaar zwemles. Hij is dus straks een jaar bezig. Ik weet dat het gemiddelde rond de 1,5 jaar ligt en ik denk dat mijn zoontje daar nog wel wat langer over gaat doen.
    Maar goed. Nou zijn we gisteren wezen zwemmen en natuurlijk ook even een beetje oefenen (voor zover hij dat wil doen met mij). Het viel mij op dat hij de schoolslag verkeerd om maakt. De armslag. Dit viel mij met zwemles zelf ook al eens op. Is dit normaal dat kinderen dit doen? Gaat dit vanzelf weer over?
    Zijn zwemjuf zegt altijd dat hij een mooie slag heeft, goede techniek, nou ik als ex-wedstrijdzwemmer vind dit nou niet bepaald een handige techniek ;).
    Als je de slag op die manier maakt, duw je jezelf achteruit. Hij zwemt dus ook heel lang op dezelfde plek.
    Onder water duiken, door het gat plonsen en alles, gaat allemaal prima, maar die slagen aanleren, dat lukt dus niet.
    Ook de borstcrawl, hij wil niet met zijn gezicht in het water zwemmen: Dat kan ik niet!! Nee, dat moet je ook oefenen. Maar dat WIL hij niet, en niet alleen bij mij. Ook met zwemles doet hij er alles aan om er onderuit te komen. En als hij het wel doet gaat hij met de borstcrawl zijn hele hoofd onder water doen.
    De rugcrawl had hij na gisteren wel ineens goed te pakken. Armen langs je oren, en hoppa, daar ging ie. Met een keurige slag.
    Iemand een tip hoe ik dit zelf met hem kan oefenen? Technisch kan ik de slagen zelf goed maken, maar iemand iets aanleren die niet WIL, pffff.

2. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan je even uitleggen wat je bedoelt met 'schoolslag verkeerd om '?

Hier een strenge zwemschool. Kind wat verder perfect zwom, deed een raar klappertje met zijn enkels en mocht niet afzwemmen. Ik kwam ze toevallig van de zomer tegen en hij zwemt nu zonder diploma en goed ook!

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als de zwemjuf zegt dat hij een mooie slag heeft, goeie techniek maar hij maakt de beweging andersom.. (dus van zich af ipv van naar zich toe) dan moet je snel een andere zwemschool zoeken.. dan zitten ze te slapen en hebben ze geen idee over wie ze het hebben of waar ze het over hebben.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bedoel je bij de armslag verkeerd om, dat hij bij zijn lichaam begint met het rondje en dan 'boven' sluit? Zo ja, dat is niet iets, wat ik continue zie. Wel vaak zie je dat ze de volgorde moeten zoeken, wanneer de armen en wanneer de benen erbij.

Over borstcrawl: Drijven op zijn buik, gaat dat wel goed? Oefenen ze dat regelmatig?

Verder: Voor welk (soort) zwemdiploma gaat hij? (zwem-abc of het diploma van de envoz (otter, bever, zeehond)

Leeftijd: Hij is nu net 5 he? Kinderen die jong beginnen, hebben vaak wel wat meer moeite met het technische van de schoolslag.

Verdere tip: Laat iemand anders dan jij met hem oefenen.. Van mama nemen kinderen vaak niet zo veel aan, maar van een oma/opa/oom/tante ofzo, vaak al een stuk beter...

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja, dat kwam ook bij mij op.. ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een filmpje ;)

6. Storm

Storm Niet meer actief

Hij haalt met de schoolslag eerst de handen naar zich toe en maakt dan een rondje en dat hij voor zich sluit.

Hij is inderdaad jong begonnen (daar hadden we onze redenen voor) en we hebben getwijfeld tussen aangepast lessen of regulier. We hebben voor het laatste gekozen en op zich gaat het best goed, het viel mij nu alleen dus op dat hij het andersom gaat doen. Hij heeft het wel een tijdje goed gedaan hoor, dat heb ik ook al gezien. Maar hij gaat het nu andersom doen en doet dat steeds vaker.

Wij gaan voor het zwem ABC.

Deel Deze Pagina