Heet douchen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door flowerpower50, 10 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Hallo,

Na het douchen net, thermostaat altijd voorbij de 38 graden, best warm dus, bedacht ik me dat het misschien helemaal niet zo verstandig is om zo heet te douchen nu ik pril.zwanger ben. Heb gelezen dat het niet goed is als je temperatuur erg omhoog gaat. En dat gebeurd natuurlijk wel na zo'n douche.
    ik douche eigenlijk mijn hele leven al zo warm, wat ik me kan herinneren bij mijn vorige zwangerschappen ook. Kan het Veel Kwaad?
    Omdat ik schrok heb ik gelijk ong 7 min na het douchen mijn temperatuur opgemeten en die was 37.7. Dus tijdens het douchen was deze vast hoger.

Hoe slecht is het nu eigenlijk, zo'n hete Douche?

Groetjes.

2. flowerpower50

O ja, ik douche ongeveer 10 minuutjes

3. flowerpower50

Heb ik nog een vraag, koorts, is dat slecht tijdens prille zwangerschap? Veel Mensen om me heen hebben griep.

4. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

om je eerste vraag te beantwoorden: het kan echt geen kwaad. Zeker omdat je het gewend bent en het kortdurend is. Het is niet te vergelijken met een sauna, wat wel ontraden wordt in de eerste weken van de zwangerschap.
    Een beetje koorts in de zwangerschap kan geen kwaad, als je hoge koorts, is het wel aan te raden te proberen de koorts omlaag te krijgen. Dit kan je doen door het nemen van paracetamol, veel te drinken, luchtige kleding te dragen en niet onder te dikke dekens te gaan liggen. Je lichaam moet de warmte juist goed kunnen afvoeren. Daarnaast is het belangrijk goed rust te nemen. Ik hoop voor je dat je de dans ontspringt en geen griep krijgt. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina