Afspraken onderzoeken en werk

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jasmijne, 23 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Ik vraag mij af wat doorgaande spreekuurtijden van gyneacologen zijn. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

    Wij gaan binnenkort starten met onderzoeken en vraag mij af hoe andere mensen dit plannen. Wij willen het graag nog even voor ons houden op het werk. Mijn vriend werkt fulltime en ik 30 uur. Dus word denk ik lastig. Ik zit nog maar kort bij mijn huidige baan dus vandaar dat ik het sowieso nog even stil wil houden.
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Hier was dat gewoon onder werktijd. Ik geloof 8:30 op z’n vroegst en 16:30 op z’n laatst. Wellicht kun je het vinden op de site van het ziekenhuis waar je heen gaat.

    Edit: ik ben er dus maar gewoon eerlijk over geweest. Want steeds een andere reden verzinnen was geen doen...
     
  3. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik moet ook steeds weg van werk. Helemaal nu we in een kliniek lopen op een uur rijden van onze woonplaats.
    Ik sta voor de klas dus het kan echt niet discreet. Ik heb vrij snel besloten het aan de directie te vertellen. Ze is heel begrijpend en meelevend en ik mag zelf aangeven wanneer ik wegmoet en wat nodig is. Daar heb ik enorm geluk mee, dat besef ik mij ook wel. Mijn naaste collega’s weten het ook. Dat scheelt zo’n gedoe! Ik ben zo slecht in smoesjes bedenken.

    Doe waar je je goed bij voelt. Maar besef wel: men kan iets pas begrijpen als ze weten wat er speelt.
     
  4. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Als je kantooruren werkt dan wordt t moeilijk. Hier was t van 8.30 tot 17.00 uur dus ik denk dat je het toch komt te vertellen. Ik weet natuurlijk niet wat voor een werktijden jullie hebben maar t is gewoon makkelijker plannen als je werk t weet. Ze moeten je hier namelijk de benodigde uren vrij voor geven.
     
  5. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Hmm lastig. We hebben wel 1 dag in de week dat wij werken tot 14:00. Ik ga denk maar proberen de eerste afspraken buiten werk te plannen als het mogelijk is. En dan maar hopen dat er niet veel afspraken nodig zijn. Maar goed toch maar voor eerste onderzoeken, want zijn inmiddels al 15 a 16 maanden bezig en nog niet zwanger...helaas :(
     
  6. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Hier lukte het best goed om de eerste onderzoeken redelijk buiten werktijd te plannen. Ik heb een vaste vrije dag en mijn man heeft twee keer twee uurtjes vrij moeten nemen. Je kunt het proberen en meestal lukt dat redelijk. Voor de eerste onderzoeken ben je geen uren op het ziekenhuis.
     
  7. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.236
    989
    113
    Vrouw
    In mijn ziekenhuis zijn bijna alle afspraken in de ochtend, vooral de echo's. Ze beginnen om 8.30 uur en meestal moest ik heen tussen die tijd en 11.00 uur. In het begin zal je man een paar keer mee moeten, maar in de praktijk zal je daarna meestal alleen gaan.
    Ik heb het verteld op m'n werk nadat zeker was dat we het ivf traject in zouden gaan (aan m'n werkgever en de naaste collega's). Dit scheelt superveel gedoe en je krijgt gewoon vrij vanuit de wet wazo voor al je bezoekjes.
     
  8. Yviev

    Yviev Fanatiek lid

    23 dec 2017
    3.015
    2.709
    113
    Vrouw
    Mij is het goed gelukt! Ik heb 2 middagen vrij in de week. En als ik onder werk weg moest voor folikelmetingen dan deed ik dat onder het mom van tandarts of fysio of dermatoloog.
     
  9. Ro1990

    Ro1990 Actief lid

    15 mrt 2019
    337
    365
    63
    Vrouw
    Ik zat hier dus precies overna te denken :roflmao:. Wij krijgen binnenkort een oproep voor een afspraak bij de gynaecoloog. Mijn vriend en ik werken voor hetzelfde bedrijf. Ik denk dat ik maar gewoon open kaart ga spelen naar mijn leidingevende.. scheelt een hoop stress denk ik. :o:
     
  10. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Wij zijn er eerlijk over. Mijn man moest ook wel eens mee voor uitslag etc of als hij zaad moest inleveren dat hij later op het werk was. Zijn bazen weten van onze situatie en dan zegt hij dat hij voor medische doeleinde weg moet/is. Bij mij op het werk weet iedereen het daar ben ik heel open in.
     
  11. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Ik was altijd de eerste met afspraken plande hem altijd om 8.30. Ik moest dan wel melden dat ik een uurtje later was. Eerst alleen verteld dat het om wat onderzoeken ging. Toen we met iui gingen beginnen, heb ik het eerlijk verteld
     
  12. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Ja vertellen is het makkelijkste, maar ik werk er pas 2 a 3 maanden. Als ik er langer werkte had ik het denk ik wat makkelijker verteld. Ik ken het management nog helemaal niet zo goed en kan ook niet zo goed inschatten wat de reactie gaat zijn. Lastig dus...

    Ik denk eerst maar proberen de afspraken buiten werktijd te plannen en anders gewoon zeggen dat ik voor controle naar het ziekenhuis moet ofzo. Als de afspraken dan echt veel vaker nodig zijn moet ik het denk ik wel vertellen.
     
    Ro1990 vindt dit leuk.
  13. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Wij hebben t ook verteld, maar dat is een gok natuurlijk. Hier gaan ze er goed mee om.
    Je kan ook een vrije dag aanvragen en geen reden opgeven.. Dat zou ik dan doen. Of wellicht vragen of t gepland kan worden op de dag dat jullie tot 14:00 werken, dan heb je wel kans dat je langer moet wachten. Hier mogen wij bij vervolg afspraken ze zelf bij de balie inplannen.
     
  14. Ro1990

    Ro1990 Actief lid

    15 mrt 2019
    337
    365
    63
    Vrouw
    Begrijp je helemaal, komt vast goed zou je er niet te niet te druk over maken! :)
     
  15. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Ik zelf ben gelukkig vaker in de middag vrij. Werk 30 uur gespreid over 5 dagen. Het gaat denk vooral om afspraken waar partner bij moet zijn wat lastig plannen word. Vooral omdat ik dan net vroeg klaar ben als hij een late dienst heeft. Neem aan dat na de eerste afspraken je partner niet altijd mee hoeft. Of moet je altijd samen komen?
     
  16. Yviev

    Yviev Fanatiek lid

    23 dec 2017
    3.015
    2.709
    113
    Vrouw
    Nee hoor! Mijn man is de 1e afspraak meegeweest en bij het gesprek over de uitslagen en tevens start van het traject. Daarna pas weer bij de punctie toen hadden we zn zaad nodig en ik een chauffeur :|
     
  17. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Of hij meegaat zal misschien ook een gevoelskwestie zijn. En ligt aan hoe jullie traject (indien nodig) verloopt.
    Ons werd in de kliniek aangeraden zoveel mogelijk samen te komen, omdat je ook samen dit traject instapt. Het is mijn lijf waarin alles gebeuren moet en dat kan soms enorm frustreren. Maar omdat hij tot nu toe altijd meegaat ben je toch samen. Voelt minder ‘alleen’.

    Weet niet hoe we het zouden doen als we om de paar dagen zouden moeten voor een eventuele cyclusvolging hoor. Onze kliniek is een eind rijden, wat het niet makkelijker maakt. Maar beide werkgevers zijn op de hoogte en geven ons de ruimte.
     
  18. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Wij hadden 1 afspraak en daar hebben ze bij mijn meteen lichamelijk onderzoek gedaan (inwendige echo) en van ons samen bloed afgenomen voor alles. Jouw vriend zal ook zaad moeten inleveren (ik denk dat ze dat überhaupt eerst doen voordat er andere onderzoeken gaan plaatsnemen). Vervolg onderzoeken of afspraken liggen er echt aan wat er mis is (als er wat mis is). Wij werden telefonisch gebeld over de uitslag, omdat ze dachten dat er niets zou zijn (wel dus). Vervolg gesprekken hebben invloed op ons beide, dus gaan we samen. Zou dit niet alleen willen doen (en ook niet kunnen, want het ligt helaas bij mijn vriend).
     
  19. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    In het begin gaat het wel redelijk op wat je zelf het beste uitkomt maar als je echt voor follikelmeting moet dan is dat wanneer het in je cyclus uitkomt en dan heb je er geen invloed op.
    Ik heb het toen maar eerlijk gezegd want elke keer smoesjes is geen beginnen aan. Wel zijn we naar NijGeertgen gegaan, die hebben ook avonden.
     
  20. Kiki84

    Kiki84 Bekend lid

    22 jan 2009
    585
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Tot nu toe heb ik de follikel metings iedere keer met een smoes kunnen doen, wil ook perse niet dat werk het weet. Maar vanaf volgende maand ga ik andere medicatie (spuiten Menopur, etc.) gebruiken en moet ik in 1 week, 3 of 4x naar het ziekenhuis. Heb ff geen idee hoe ik dat ga doen nog.. nadeel ook bij dit ziekenhuis is dat alles in de ochtend is pfff
     

Deel Deze Pagina