wat in plaats van bord pap in de ochtend?

Discussion in 'Voeding' started by juffie roos, May 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

Oct 8, 2010
    959
    1
    18
    Ons zoontje krijgt iedere ochtend een bord pap (bambix 8 maanden)
    Nu ging dat steeds goed, maar hij lijkt het nu wel niet meer zo lekker te vinden (kan ook door het sprongetje komen hoor waar hij nu in zit)
    Nu vroeg ik me af wat ik in plaats van kan aanbieden.
    Een broodje waarschijnlijk. Maar hoeveel melk krijgt hij daarbij? gewoon een 180+6?
    Hij moet nu rond de 500 cc melk zitten, hoorde ik.
    Hij krijgt nu 's ochtends dus 180+6, bij het broodje tussen de middag 120+4 en ''s avonds 180+6.

2. adi

adi Niet meer actief

Ja gewoon zijn flesje geven en een boordje erbij.
    Of een andere soort pap proberen. Met 9 maanden heb je wel meer variatie, ook tussen de merken. Mischien dat ie wat afwisseling wil?

3. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou hem ook lekker een boterham geven. Misschien heeft hij dan ook wat uitdaging wanneer je hem zelf wat laat rommelen met de stukjes. Daarbij kun je melk aanbieden zoveel hij wil. Je schema lijkt me prima!

4. juffie roos

juffie roos Bekend lid

Oct 8, 2010
    959
    1
    18
    Dus gewoon een fles van 180+6 ernaast?
    Kan ik dan eerst de fles geven en dan het broodje? hij heeft nl zo'n honger 's ochtends dat ik denk dat een broodje te lang duurt voor hem;)

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Boterham en een beker met water of thee. Als je zo'n lading melk gaat geven, dan zit ie te vol om nog aan brood toe te komen. Daarnaast is het beter om tussen fles en hap een uur pauze te laten omdat melk de opname van voeding uit ander eten belemmert.

6. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Inderdaad proberen om een boterham te geven. Mijn zoontje vond dat rond de 8 maanden heerlijk en nu nog steeds. Daarnaast krijgt hij 150 cc melk, welke hij overigens lang niet altijd op drinkt. In het begin gaf ik hem dat in een fles, nu zo langzamerhand over op een tuitbeker met (dikker) rietje. Gaat prima. Als ik tussen de fles en hapje een uur zou laten ben ik 'm de hele dag door eten of drinken aan het geven, werkt hier niet echt:D.

7. fafje

fafje Niet meer actief

toevallig heb ikd at idee bij mijn zoontje ook...eers at ie het ehct met plezier zo op....en nu treuzelt ie soms zo..dat ik denk...volgens mij vind je het niks meer..
    Wilde sowieso na een bord pap overgaan op brood als dat heelmaal goed gaat...en dat is hier nu ook zo...

ik ga denk ik ook proberne een broodje te gevenals eerst ( hij eet het zelf uit zn hand)...eens kijken hoe hij dara op reageert..

eventueel wat minder melk dan 180...maar dan smiddags wel een vollere fles ( dan drinkt ie 120 of 150....maar dan doe ik die fles 180, dus draai ze om)

normaal dirnkt hij al thee bij zn pap, en als ik die hele fles melk weg laat vind ik het erg weinig zuivel, normaa eet ie ook zo'n bord heel snel op, of met uitzondering een papfles drinkt ie ook zo leeg

8. Sensea

Sensea Niet meer actief

zoals gezegd kan je best met brood beginnen met een fles van zijn melk erbij.

Share This Page