Nauwelijks eten en ongezond!

Discussie in 'Voeding' gestart door Druif78, 17 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Even laten weten dat t veel beter gaat!
    Ik geef hem smorgens niet te lang de tijd om met zn ontbijt te gaan treuzelen. Na ca 15 minuten waardschuw ik hem dat ik het eten weg doe als hij niet meer hoeft. vaak neemt hij dna nog wel wat den daarna gooi ik het restant weg, waar hij niet blij mee is!! Maar de keer erop hopp ik dat ie sneller eet. Maar meestal is er toch 1 roggebroodje ingegaan of 3 kwart boterham.
    Fruit gaat de laatste twee dagen wel goed: 1 appel. Is wel heel wisselend maar ik laat hem kiezen en dan neemt hij vaak ook wel een hap. drinken pas na het fruit, anders tankt ie zich zo vol dat ie geen trek meer heeft!
    Smiddags eten gaat tot nu toe prima. Steeds 1 boterham, vandaag zelfs 1,5 ( lekker beleg)
    Avondeten blijft matig gaan, groenten helemaal niet, maar hij blijft wel aan tafel zitten voor ca 10-15 minuten! Dat vind ik al veel prettiger dan het ging en doordat ie op de dag goed eet vind ik het ook niet zo erg dat ie niet zo gevarieerd eet. meestal eet ie alleen wat aardappel of pasta en soms wat vlees.

Maar vind dit al heel wat!!

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Fijn zeg Druif!:)

3. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Fijn zo!

Hier gaat het, na een periode van vooruitgang, weer even achteruit. Maar er zijn ook wel wat emoties geweest bij hem: papa die een week weg is en wat nare nachtmerries. Daar heeft hij het nog veel over en sindsdien gaat het weer minder....

Maar goed, ik laat los......

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wat vervelend Juud dat ie er zo'n last van heeft dat t invloed heeft op het eten!
    Hier aten we vanavond roti, maar meneertje wilde niet eens proeven! Erg frustrerend, probeer ik eens wat nieuws waarvan ik haast zeker weet dat hij het lekker zal vinden ( kip, zoete saus, krieltjes...) steekt hij er geen vinger naar uit. Wel is hij blijven zitten met zn drinken dan... jammer... morgen hopelijk beter!

5. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Zoonlief reageert sowieso vrij heftig op veranderingen en nieuwe dingen, dus die week zonder papa heeft dan gewoon veel invloed. Maar wat jij beschrijft met die Roti: herkenbaar. Dat vindt ie dan zo eng, lijkt wel. Maar ben je er eenmaal doorheen, dan kan het best zijn lievelingsding worden.....

Jij weer veel succes. Gister ging het hier gelukkig weer wat beter....

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Herkenbaar hoor, jullie verhalen hier! Julia heeft een periode achter de rug dat ze helemaal geen avondeten wilde en ook steeds minder brood. Ze is toen erg slecht aangekomen, maar inmiddels heeft ze dat weer min of meer ingehaald. Ze groeit in ieder geval de lucht nog in, al blijft ze wat onder de curve en een dunnetje. Dat maakt de strijd om eten (vooral in mijn hoofd) wat lastiger. Het is vaak gewoon vooral zo jammer! Je doet je best, je probeert eens wat hier en daar, maar 9 van de 10 keer vindt ze nieuwe dingen niks en proeft ze het niet eens...

Julia heeft maar een paar dingen waarvan ik bijna zeker ben dat ze het vaak wel eet: rode kool, bietjes en lasagne. Dat eten we dan ook regelmatig, maar ik ga ook niet elke week steeds hetzelfde eten. Gisteren eten we zuurkool en ze heeft het wel geproeft! Helaas met daarna een gruwelend gezichtje en ze vond het echt heel vies. Dat gebeurd ook. Meestal zit ze te prutsen en heeft ze gewoon geen zin.

Ik kan ook niet zo gek veel compenseren met fruit of toetjes, want ook daar is ze niet gek op. Yoghurt oid wil ze vaak niet (of 2 hapjes) en met het fruit ben ik ook blij als ze 1 stuk op heeft. Brood eten gaat gelukkig wel weer goed, in die zin, dat ze bijna altijd 1,5-2 boterhammen per dag eet. Maar ja, dat is dan ook wel regelmatig haar rantsoen voor de hele dag (met tussendoortjes en fruit erbij). 's Avonds is het nog lastiger. Ik kan er ook soms geen peil op trekken. Wat ze de ene keer met smaak op eet, wil ze de volgende keer niet eens proberen!

Ze was als kleine baby al een miezemuis. Na een paar weken bijvoeden (maand of 7 geloof ik) weigerde ze al gepureerd eten te eten. Alles ging in stukjes. Potjes heeft ze ook nooit gegeten. Volgens mij is ze gewoon te wantrouwend tegenover eten waarvan ze niet ziet wat het is en hoe het smaakt ;) Ik zie me nog zitten in een restaurant, met m'n eigen bakje meegebrachte stukjes courgette :D Ober keek me raar aan! Maar goed, nog steeds een eigen idee wat betreft eten!

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Vanavond ging prima, maarrrr..... ik had voor het eerst in weken weer zo'n olvarit peutermaaltijdje uit zo'n plastic bakje. We aten nasi maar hij heeft echt nog NOOIT rijst gelust en gisteren ook niks gegeten, Voor noodgevallen hebben we van die kant en klaar potjes staan. En eten dat ie deed!! Met smaak ging alles op en daarna wilde hij " meer!!"
    Lastig hoor.... zo op deze manier zou ik m wel 2/3 keer per week zo;'n maaltijdje willen geven. Alles zit erin, groenten, vlees... en aan die peutermaaltijdjes zit dan ook nog enigszins smaak. Maar tis wel allemaal breiige substantie (al zitten er in die peutermaaltijden dan nog wel stukken), plus het is rete duur ;)Maar hij eet weer eens goed, het is gezellig aan tafel en hij blijft prima zitten! Dat is ook wat waard af en toe!
    Misschien moet ik de pasta ook wat smeuiiger aanbieden ofzo? Iemand enig idee hoe??
    Daarna hem nog voorgesteld om ook wat nasi t proeven. Laatste dagen laat ik hem ook zelf opscheppen en dat is wel erg leuk natuurlijk... hij schepte dus wat op en nam enthousiast een hap maar leek zo te schrikken van de structuur dat ie alles meteen uitspuugde.... ok, maar wel goed geprobeerd!!

8. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Gewoon af en toe doen. Dat at ie bij ons aanvankelijk ook nog wel, dus wij gaven dat gewoon. Later ging dat helaas ook uit de collectie......

Succes meis!

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja, misschien dat ik het op voorraad hou ( als ze eens in de aanbieding zijn, haha) voor als hij enkele dagen slecht gegeten heeft ofzo.
    Tis wel een beetje tegen mijn principe maar op zich schijnt er alles in te zitten en hij eet er goed van!

Hoezo uit de collectie bij jullie? Uit de winkel of dat je het zelf niet meer kocht??

10. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Nee, zoonlief gooide het uit de collectie van dingen die hij nog wel at... ;)

Bleef er dus nog minder over...;)

Hele volksstammen zijn opgegroeid met potjes tot ca. 4 jaar. Tis ook niet mijn ding, maar af en toe kan dus echt geen kwaad hoor en je hebt gelijk: er zit alles in. Gewoon doen dus, zoalng het goed gaat.

Deel Deze Pagina