Dag allemaal, Ik voed op verzoek en kwam er laatst achter dat dit toch altijd rond dezlfde tijden zijn, wat neerkomt op 8x per dag. Ik ben met bijvoeding begonnen met 5,5 maand. Maar ze eet echt nauwelijks! Nergens van.. Iemand tips? Geef ik teveel BV dan? Ik doe al niet eerst BV dan hapje (bij de oudste wel) maar andersom, ook dat helpt niet.
Ik gaf met starten bijvoeding ook nog zeker een keer of 8 bv. Voor en na elk slaapje en dan tussendoor. Maar hier was ze gelijk gek op eten. Met 8 maanden bijvoeding na het slapen gegeven en bv voor het slapen. En nu nog op vrije dagen voor het slapen gaan bv.
Dat kan heel goed. Sommige kinderen hebben enige aansporing nodig om vaste voeding te gaan eten. Een beetje minder bv zou ik dus zeker uit proberen. 8 x is ook wel veel.
Ik heb geen verstand van BV, maar mijn nichtje (6,5 maand) eet ook nauwelijks van haar groente (goed, dat is alleen groente). Wel krijgt mijn nichtje nog een behoorlijke slok aan flesvoeding. Het is een kwestie van uitproberen denk ik. Of 8 borstvoedingen per dag veel is, ik heb echt geen idee.
Er zit gewoon ook verschil tussen kinderen. Hier geen BV, maar mijn jongste had gewoon geen behoefte aan vast voedsel. Alleen brood ging een beetje vanaf 6 maand. Tot 7 maand alle groente en fruit geweigerd. Na de 7 maand was hij binnen een weekend om, en at hij net zoveel als de oudste op die leeftijd.. 8 voedingen kan veel zijn, maar ligt ook net aan de hoeveelheden en tijden, dat is niet echt in te schatten.. Ik denk dat eerst hapjes en dan BV wel een goede tactiek is. En zelf laten prutsen met groente/fruit kan ook helpen. Ik zou er niet teveel over stressen nog. Ze hoeven pas met 12 maand met de pot mee te eten
Joh niet druk maken hoor! Komt vanzelf goed. Het is bijvoeding he, dus nog niet de hoofdvoeding. Laat haar gewoon rustig kennismaken. En 8 keer bv vind ik niet veel hoor. Misschien kun je rapleyen? Dan heeft ze zelf de regie.
Ik gaf rond die tijd ook nog zo'n 6-8 borstvoedingen, maar mijn mannetje at wel meteen flink. Ik denk dus dat het per kind verschilt. Ik zou me er ook niet zo druk om maken, totdat je kindje een jaar is, is het nog echt BIJvoeding en groeien ze vooral op de melk. Naarmate ze meer andere dingen gaan eten, zal de borst vanzelf iets minder worden.
Het kwam hier al eerder langs: sommige kindjes snacken van de borst, anderen nemen elke keer een hoofdmaaltijd. En dat is het mooie van borstvoeding: je kind bepaald! Is 8 keer veel? Nee hoor! Volgens wie zou het veel moeten zijn? Het gaat om bijvoeding, nog niet om hele maaltijden. Rustig blijven aanbieden, variatie geven. Het leuk maken. Hier met 3 kids ook zo'n verschil gezien onderling. Had hier ook het gevoel dat de manier waarop ze een voeding deden, ook leek op hun eetpatroon. Jongste dochter bijvoorbeeld, dronk ook veel. En at maar kleine hapjes bijvoeding. Dat doet ze nog steeds, ze is meer van meer kleine hapjes. Terwijl zoon al vanaf de geboorte binnen 10 minuten klaar was met de borst, en met de bijvoeding ook meteen als een bootwerker te keer ging.. En uiteindelijk gaat het erom: groeien ze goed en zijn ze tevreden. Als het antwoord ja is, hoef jij je nu nog geen zorgen te maken
bedankt allemaal! Nog wat info: -Het zijn 2 nachtvoedingen en 6 overdag, daarom kort ik overdag liever niet. -Als ik minder voed komt er zomaar 5 uur tussen en dat lijkt me wat lang. -Ze drinkt snel 5-10 minuten maar wél veel. Nooit snacken. -ze groeide tot 6 maand prima, normaal. -ik heb al veel dingen aangeboden, brood met en zonder iets erop, neemt niks of twee vierkante cm... -aardappel los of met groente komt 1 hapje binnen -groente los idem -fruit gepureerd of kleine stukjes eet ze soms een paar hapjes, liga erin maakt niet uit. Rapley lukt niet. De broodstukjes zijn te klein die verdwijnen meestal in de hand en ziet ze niet meer. grotere stukken stikt ze in. Kokhalst heel snel.. Pff ja ik snap dat ze nog niet echt hoeft te eten maar dit?? -
Je kindje is ruim 7 mnd toch? Dan is 5 uur tussen de voeding echt geen punt hoor. Ze is nu prima in staat omdat zelf te regelen. Er zijn genoeg kindjes die bv krijgen en met 7 mnd al lang door slapen. Die hebben dan ook meer dan 5 uur tussen de voeding! Tips; - Brood in repen geven en niet in blokjes, dan verdwijnt het niet in het handje. - bij rapley is het vrij normaal dat ze af en toe kokhalzen, dat komt omdat het kokhals reflex nog vrij vooraan in de mond zit. Ook dat kunnen die kleintjes prima regelen. - probeer het eens om een dag echt op verzoek te voeden, ookal komt er dan meer dan 5 uur tussen. Dat is echt geen probleem. - bied bijvoeding aan kort na een slaapje zodat je kindje wakker genoeg is om te eten. Als meisje hier moe is eet ze ook minder.
Hoi! dankje. Ik voed sowieso vóór de slaap anders gaat ze niet slapen.. En dan drinkt ze ook wel echt veel gelukkig. En met 5 uur bedoel ik overdag he? Kijk, ik ga niet ipv BV ander drinken aanbieden, dat komt over een paar maandjes wel. En dan is 5 uur toch hardstikke lang? Ik zelf drink/eet dan ook allang weer?? Buiten dat red ze het ook niet denk ik, maar goed ik kan het proberen. Maar dan zit je weer met de nachtvoedingen. Die wil ik liever kwijt dan overdag, dus geen slim plan misschien? Verder, net broccoi rapley gedaan en ze at een beetje Was echt super grappig. Maar.. totaal niet mijn stijl. Ik eet ook geen groente uit de hand. Leuk voor een keer maar niet mijn ding. Brood, grote stukken gaan in één keer in de mond en stikt ze in. ze is heel kokhalzerig, gepureerd, kleine of grote stukken maakt niks uit, maar grote stukken zijn wel het gevaarlijkst. Laatst al wanhopig met mn vingers in haar keel gezeten omdat ze er zo in bleef hangen Na 3x proberen ga ik dt niet weer doen.
Ik geef dan kv, maar hier was wel een aanzienlijk verschil toen ik met de melk ging minderen! (Ze dronk 850 cc nr 1 melk, dit terug gebracht naar 650-700 cc nr 2 melk)
Ik stop zelf het stukje brood in haar mond en als ze zelf mag kliederen dan trek ik het bord weg als ze een stukje gepakt heeft... Hier oefent ze rapley met een broodkorst of met een stuk liga... Groenten en fruit geef ik met een lepel, grof geprakt.. Overigens heb ik gehoord dat ze sneller in een klein stukje verslikken dan in een groot stukje... En je kunt toch al wel af en toe eens een bekertje drinken aanbieden? Stel dat ze maar een uurtje slaapt, dan kan ze met het wakker worden toch wat water of thee drinken?
Joh, ze is pas 7 maanden! Ik zou me niet druk maken. Biedt vooral steeds iets te eten aan als je zelf iets neemt. Of dat nou een maaltijd of iets tussendoor is. Want zien eten doet eten. Er komt heus wel een moment waarop ze die boterham lekkerder en spannender vindt dan jouw borst. Komt allemaal goed, biedt aan, zowel vast voedsel als borst op verzoek, dan volg je haar tempo. Hier aten ze op die leeftijd ook muizenbeetjes, en ook evenveel borst. En dat veranderde later echt van de ene op de andere dag!
Nee drinken wil ik nog niet aanbieden. Laatst wilde ze de ochtendvoeding niet, oke toen een beetje thee. Verder BV. dirksmama, ze vind het juist reuze interessant! Pakt alles maar verslikt zich. Ik heb mijn broertje op een haar na aan verstikkingsdood verloren dus dat hakt er diep in.. Misschien wachten tot ze zelf de kleinere stukjes kan pakken. Als ik haar iets wil geven draait ze het hoofd meestal weg.