Nauwelijks eten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door aurora5, 27 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van (net) 2jaar gaat sinds een half jaartje naar het kinderdagverblijf. Sindsdien is hij vaak verkouden en ziekjes....is normaal, dat weet ik....

Echter het eten gaat steeds slechter. Als hij ziek is, eet hij nauwelijks. En dat gebeurt geregeld...stand van zaken momenteel is:

- hij eet al bijna een jaar geen warm eten meer (enkel lasagne, gebakken aardappels, visstick, pannenkoek, friet en frikandel)
    - brood eten en fruit gaat nog wel
    - drinken doet hij goed!
    - hij wil niks proeven, alles is vies, lust ook geen kiwi meer (omdat het groen is denk ik)

Ik negeer het, maak er geen ruzie over en hij krijgt gewoon zijn toetje na zijn niet gegeten maaltijd (hier eet hij vervolgens vaak ook maar 1 hapje van)..

Nu is hij woensdag en donderdag ziek geweest (buikgriep, denk norovirus) ons hele gezin is namelijk al ziek geweest. Is sinds gisteren weer beter...maar eet helemaal niks (vanaf dinsdag al niet). Geen snoepjes, niks...enkel zijn pap opgedronken vanmorgen en drinkt zijn drinken....

Moet ik me zorgen maken om zijn eetgedrag? Iemand tips? Of herkenbaarheid?

Owja mbt zijn gewicht kan hij het hebben, is een flinke jongen (altijd geweest) 95cm en 15,5kilo....echter blijft hij groeien in lengte en valt af in gewicht...

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.701
    2.511
    113
    Tijdelijk slecht eten is vaak niet zo erg, maar dat hij ook geen snoepjes wil, is wel opvallend. Waarschijnlijk voelt hij zich echt nog niet goed. Zolang hij nog genoeg vocht binnen krijgt zou ik het even aankijken.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het hoort helaas gewoon bij de leeftijd......
    Hier al ruim een jaar aan de gang.
    Hopen dat het weer over zal gaan!
    Ik geef wat extra vitamines als ze slecht eet.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Die van mij eet ook geen snoep trouwens vindt ze te zoet.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.969
    3.976
    113
    Voor mijn dochter van 2,5 geldt ongeveer precies ditzelfde lijstje...
    Ik maak me niet zoveel zorgen zolang ze goed brood blijft eten met gevarieerd beleg, fruit en groente zoals tomaatjes tussendoor. Het enige vervelende is hier dat ze regelmatig heel vroeg wakker wordt omdat ze honger heeft... Tja niet gek als je savonds niks wilt eten.
    Ze moet van ons wel proberen, laatst heeft ze een half uur aan tafel zitten gillen ondat ze van ons 1 hapje moest proeven..;) wat ze uiteindelijk net zo hard weer uitspuugte om vervolgens heel triomfantelijk te zeggen hoe flink ze wel niet was dat ze het geprobeerd had..;)

Toetje is bij ons geen strafmiddel. Wil ze wat na (meestal vla) dan mag dat, wil ze niet dan niet. Maar is niet afhankelijk van het andere eten. Hier eet ze overigens nog wel graag snoepjes en koekjes ;)

6. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik zou dan in slechte perioden vaak lasagne aanbieden en zorgen dat daar een verse, rijkelijk gevulde saus bij zit. Ik maak dan tomatensaus met wortel, paprika, broccoli bijvoorbeeld. Ik pureer dan alles zodat ze daar niet over miepen.

7. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Hoort bij de leeftijd.
    Mijn oudste is bijna 3jaar en begint nu weer te eten. Wil dingen proeven etc.
    Voor die tijd bood ik m vooral pasta met verse saus aan, lasagne en soep. Dit wilde hij namelijk wel.

8. Maantje82

Maantje82 Lid

26 jun 2011
    47
    2
    8
    Herkenbaar.
    Tot z'n eerste verjaardag at hij heel veel maar vanaf toen... Nu dus al ruim twee jaar geen avondeten meer :)
    Hij eet zelden warm en sinds een paar maanden eet hij 's ochtends en 's middags ook heel weinig of niet.
    Drinken doet hij gelukkig wel heel goed.

9. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Hier idemdito.. DL is ook bijna 2, gaat naar kdv en is ook geregeld verkouden. Nu weer al sinds kerstavond flink verkouden, hoesten, amper iets willen eten, wel drinken. Maar ook voordat ze verkouden was at ze minder dan eerst altijd. Hoort bij de leeftijd schijnbaar, want hoor het echt heel vaak.

10. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Ons zoontje eet ook al een jaar zijn avondeten slecht. Het wordt ook niet beter juist steeds veel minder.

Deel Deze Pagina