Nauwelijks maagzuur, maar steeds lucht die niet weggaat...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Toke, 4 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Hoi allemaal,

Ik ben 22 weken zwanger en ik heb een klacht die tot nog toe niemand van mn vriendinnen herkent. Aan het einde van de middag, of na het avondeten krijg ik een behoorlijk opgeblazen gevoel onder mn borstbeen. Ik wil dan boeren laten, maar ze willen er niet uit. Het lijkt wel of ze vastzitten, soms komt er een klein beetje maagzuur of speeksel op, maar dat is dan alles. Het gevoel kan zo erg toenemen alsof ik moet gaan ontploffen (maar dat gebeurd natuurlijk niet :D). Zeer vervelend. De VK nagavraagd, maar die herkende het ook niet. Iemand van jullie? En heb je dan een tip voor me?

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Misschien kun je Rennie Deflatine eens proberen, als dat mag tijdens de zwangerschap. Ik ken het gevoel - wel van voor mijn zwangerschap - en dat hielp heel goed bij mij :)

3. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Ik heb hier buiten de zwangerschap wel vaak last van gehad en ik gebruikte Rennie Deflatine en dat helpt goed. Dat is juist voor opgeblazen gevoel na het eten. Dit mag je ook tijdens de zwangerschap gebruiken volgens de site van Rennie.

Waarom Rennie Deflatine - Rennie producten - Rennie

4. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb veel last van oprispingen (ook geen maagzuur) maar dat had ik op zich ook al wel eens voor m'n zwangerschap. Ongemakkelijk maar niet pijnlijk.

Ik heb ook wel eens het gevoel dat ik op knappen sta na het eten, maar dat heeft meer te maken met grote ogen en een kleinere maag nu er een kleintje tegenaan duwt denk ik ;)

5. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Wat bij mij helpt is dan gewoon te boeren.
    Lukt het niet dan neem ik een grote slok drinken (wel koolzuurhoudend) dus cola, sinas etc.
    En dan boeren, klinkt niet smakelijk en dat is het ook zeker niet.
    Maar lucht wel heel erg op.

6. roselien

roselien Lid

23 jun 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Toke, ik herken je klacht geloof ik wel! Ik vind het moeilijk te omschrijven, alsof er teveel spanning op mn slokdarm staat ofzo. Heel vervelend gevoel wel, dat ik niet van voor de zwangerschap herken. Heb nog niet iets gevonden dat echt helpt, soms helpt hoesten tijdelijk. En het gaat vaak wel over na het avondeten. Als 't echt vaak en vervelend wordt ga ik die rennie deflatine ook maar eens proberen...

Deel Deze Pagina