Goeiemorgen, Sinds de wintertijd is ingegaan is dochterlief haar hele ritme kwijt. Ze slaap ook slecht. Maar dit zal in combinatie zijn met het het 1jaar sprongetje. Wie heeft hier ook last van en hoe krijg je het oude ritme een beetje terug?
Dat kan inderdaad eventjes duren (het is nog maar een paar dagen wintertijd), maar ze went heus wel weer aan het nieuwe ritme. Onze dochter slaapt overdag niet meer, maar wij merken ook aan haar dat ze 's ochtends een uur eerder wakker is, in de middag veel vermoeider en hangeriger is en 's avonds bij het eten en naar bed gaan niet meer te genieten is. Dit was vorig jaar ook zo, maar trok na een dikke week ofzo vanzelf bij. Het enige dat helpt is consequent aan het ritme houden, maar dan in de wintertijd. Die biologische klok heeft even tijd nodig om te resetten.
Hier ook, weet niet of het echt met de wintertijd te maken heeft maar voorheen sliep ze tot 8uur half 9 en nu is het al 3 dagen 5.30 uur
Hier was DL ook van slag. Steeds om 5 u sochtends wakker. En slecht eten voor de slaapjes omdat ze te moe was. Ze was ook niet te genieten . Vandaag half 7 wakker en weer vrolijk. Hopelijk houd dit nu aan. Dan heeft het inderdaad even tijd nodig.
Hier heeft onze oudste er vooral heel erg last van. Hij sliep net weer een week tot 7uur en toen kwam de wintertijd eraan. Nu dus weer 6 uur.. zucht... ik heb geduld, maar vrees dat ik weer een half jaar geduld moet hebben. Blehhh!
Hier is de tijd weer rechtgetrokken naar 07:00u; maar heeft ZL een slaapje eraf gehaald. HIj is nu 1 jaar en zit nu op 1 slaapje. Dus de wintertijd heeft hem zijn slaapje gekost haha. Pff wie verzint het; wintertijd! de eerstvolgende die zegt dat je dan een uur extra kan slapen die.... haha Sterkte mama's!
Hoe was het bij jullie de afgelopen nacht? Hier goed. Ze heeft gisteren haar middagslaapje overgeslagen. Dus om 7 uur was ze bekaf. Nog even gauw gedoucht en daarna op bed. Ik zag de bui al hangen, maar het was weer gewoon haar 'ouwe' tijd vanochtend. :-D.
Bij ons ook al heel de week een rommeltje tussen 5.30 en 6 wakker. Overdag niet te genieten en maar 1 keer willen slapen overdag ook al is hij dan te lang wakker. Vannacht voor het eerst tot 6.30 geslapen dus hopelijk heeft hij ze ritme een beetje terug gevonden.
Hier ook iedere ochtend om 06.30 uur...gelukkig niet super vroeg maar wel een uur vroeger dan normaal. Ik vraag me echt af hoe ik het weer terug op de oude tijd krijg. Overdag heeft ze namelijk wel het nieuwe tijden ritme maar ze slaapt gewoon een uur korter in de avond. Dit haalt ze overdag ook niet echt in ofzo...bijzonder! Iemand tips?!