Eventjes een update want we zijn inmiddels een weekje verder en vandaag heb ik nog een meting gehad. Het is zo afhankelijk van wie de meting uitvoert! De afgelopen weken werd bij de reguliere controles van de VK en ook in het zkh de baby geschat ergens tussen de p70-80, dus iets kleiner dan de rest. Vandaag kwam de meting uit op 2850 gram (huidig gewicht) met een geschat geboortegewicht van rond de 3000gr volgende week. Gek genoeg werd ze vorige week groter gemeten dus moet ze zijn gekrompen Deze gyn zei wel dat een meting op deze termijn totaal onbetrouwbaar is en ik een foutmarge aan moest houden van ongeveer 500 gram. Ik ben zo benieuwd of dit kindje (voelt groot, maar niet zo groot als de rest) ook de 4kg aan gaat tikken of toch rond de 3kg zal wegen. Kleding maat 50 heb ik namelijk niet eens
Hier beide kindjes geboren met 3470 gram (mijn lichaam werpt ze er met dat gewicht gewoon uit denk ik). Mijn oudste is geboren met 39+6 en m'n jongste met 39 weken precies. Oudste werd gemiddeld geschat (klopt), maar jongste werd dus aardig klein geschat. Ben er zelfs voor naar het ziekenhuis verwezen 2 keer Iedere keer werd ze gemiddeld rond de p10 - p15 gemeten. Nou had onze dame ook niet de langste beentjes, wat het gemiddelde aardig omlaag trok.. Maar goed, die percentielen klopten hier dus echt voor geen meter: Een hartstikke gemiddeld dametje, die zelfs nog meer had gewogen als haar grote broer (als ze met hetzelfde termijn was geboren)!
Hier klopte het aardig; zoon was echt licht (2545 gram) en klein (maatje 44) en moest daarom komen met 37 weken en dochter werd bij 40 weken op een kleine 3500 gram geschat. Met 39 weken spontaan bevallen en ze woog 3120 gram. (Met 40 zou ze dan ongeveer 3340 hebben gewogen).